همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

روستای فردو شهر قم


روستای فردو درون محدوده کوهستانی کنارها و شمال شرقی کهک ثبوت یافته و ارتفاع دم از سطح دریا درب حدود 2070 متر است و اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد.


 


آب و هوای این روستا درب بهار و تابستان خنک و معقول و درب زمستان سرد و خشک است. رودخانه  فصلی فردو در شرق قصبه جریان دارد.



مهم ترین محصولات زراعی آبادی شامل گندم، جو، لوبیا و عدس است. اراضی این دهات به فاعل آبی و دیم کشت می شوند و عرق اراضی مزروعی از رود و قنات تامین می شود.


 


عکس های روستای فردو,روستای ییلاقی فردوروستای فردو،جاهای دیدنی فردو روستای فردو،جاهای دیدنی فردوروستای فردو،جاهای دیدنی فردو


جاذبه های گردشگری روستای فردو


سواحل رودخانه مدخل سرپوش فصول بهار و تابستان بسیار سرسبز است و محلی مناسب برای تغییر و معبر و تفرج گردشگران به شمار می رود.


  


"برف انبار" مرتفع ترین قله استان قم


 غار سالمستان یکی دیگر از گیرایی کشش های طبیعی این روستاست که در فاصله 5/8 کیلومتری هال دارد. این مغاره مورد توجه سوراخ نوردان و فضایی برای به گذران عهد احوال فراغت است.


 


>


ویلحال مرتع وسیع و زیبایی است که داخل 16 کیلومتری روستای فردو ثبات دارد. این مرتع یکی از نواحی سرسبز و تماشایی روستاست که باب بهار و تابستان با هوایی ییلاقی نمایش ای ویژه می یابد.


 


انواع گیاهان دارویی همتا گل گاو زبان، شیرین بیان، تراب ختمی، شاتره، خاکشیر و گون تو پیرامون دیه می رویند که کاربردهای متنوعی دارند و اقسام پرندگان و جانوران نظیر شغال، گرگ، روباه، خرگوش، کبک و تیهو حیات جانوری پیرامون قصبه را تشکیل می دهد.


بنای امامزاده بوره (باوره)، داخل 8 کیلومتری روستای فردو در مزرعه باوره واقع شده است.


 


قالی های فوق العاده با طرح های سنتی و ابتکاری که اکثر از طایفه ابریشم و درب ابعاد کوچک بافته می شود از مهم ترین صنایع دستی مردم این روستاست.همچنین اشکال گلیم و زیلو مدخل سرپوش طرح ها و گون های متنوع داخل روستا بافته می شود.


انواع خبز های محلی، سیاه قوروت، لبنیات، خشکبار و محصولات باغی از مهم ترین سوغاتی های روستای فردو به شمار می روند.


 



جدای از طبیعت زیبای روستای فردو، تعداد زیاد شهدای دیه نیز بر شهرت طرفه العین افزوده است و این قصبه به عنوان شهیدپرورترین روستای کشور نام ناراحت است.



نام روستای فُردو به دلیل اینکه برای تأسیسات مغز ای کشورمان سر پشه دره حوالی قم گزیدن و انتصاب شد، سر پشه دره صدر رویدادها جهانی به ویژه خبرگزاری ها طمانینه آرام گرفت به طوری که می توان گفتار فردو، روستایی است که یک شبق جهانی شده است.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.