همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سیستان و بلوچستان و آبشارهای زیبای آن


آبشار لادیز
آبشار لادیز یکی از جلب های روستای لادیز، تو فاصله کمی از مغار لادیز محقق حادث شده است. روستای لادیز از حومه بخش میرجاوه شهر زاهدان می باشد و درون 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان میرجاوه صحیح شده است و عموم ساله به ویژه تو فصل تابستان گردشگران زیادی را به طرف خود جذب می کند.آب و هوای روستا درب فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار معقول و شاد و در تابستان سرد است. رودخانه لادیز نیز از شمال رستاق عبور می کند. این قصبه قدمت چندانی ندارد و از مناطق ییلاقی عشایر بلوچ بوده است که سال ها پیش به سکونتگاه دائمی تبدیل شده است. آبشار لادیز در دوره های شرقی کوه زیبای تفتان حقیقت گشته که طبیعتی ییلاقی و قشنگ دارد. در بقیه مسیر لادیز، چهره متفاوت تفتان باب سیمای روستای انجیره، تمین و سنگان دیده خواهد شد.


 


سیستان و بلوچستان,آبشارهای سیستان و بلوچستان


آبشار «گلیک»
آبشار گلیک در  استان سیستان و بلوچستان واقع است. یکی ازمکانهای تفریحی وگردشگری بلد نیکشهر آبشار گلیک باب بخش لاشار حوزه دهستان لاشار جنوبی تو روستای جاکس است. آبشار گلیک که یکی از زیباترین آبشارهای سوق رده است 6 متر خراج دارد و بصورت پلکانی با حوضچه های خوشگل وصخره ای نگرش زعم هر بیننده ای را به خود ربایش آوردن می کند. وجود حجاب گیاهی نایاب و گیاهان دارویی باب مسیر آبشار از دیگر جذبه های دیدنی این آبشار است. این آبشار مدخل سرپوش فاصله 69 کیلومتری نیکشهر و یک ونیم کیلومتری شاهراه ترانزیتی چابهار به ایرانشهر فراغ دارد. 


 



 
آبشار گواتامیچ (پیپ)
آبشار «پیپ» با عنوان محلی «گواتامیچ» داخل شرق روستای پیپ از حومه بخش لاشار مدینه نیک شهرستان واقع شده است. این آبشار تو فاصله 2 کیلومتری محور ترانزیتی چابهار- میلک صبر دارد. این آبشار در ارتفاع 1300 متری از سطح دریا راست شده و از کوه های مرتفع پیپ سرچشمه می گیرد. این آبشار وش سایر آبشارهای مدینه نیک مدینه به کنا پلکانی است و جریان عصاره آن حوضچه های طبیعی را به نیست آورده است که عصاره آشامیدنی اهالی روستای پیپ را تأمین می کند. مناظر سرسبز و انواع گیاهان دارویی در این منطقه، حشمت ای خاص به آبشار بخشیده است.



روستای تنگ سرحه و روستای پیپ با طبیعت بکر و چشم اندازهای طبیعی و اطوار پوشش گیاهی، نیست گیاهان دارویی، اقسام پرندگان وحشی، نخلستانها، چشمه های عصاره در دنباله اطراف کوه، رودخانه تنگ سرحه با رابطه داشتن صخره ها و استخرهای طبیعی و سرسبزی طبیعت آن، لب ای از جذابیت های بخش لاشار نیکشهر است. آبشار گواتامیچ تو شرق روستای پیپ به فاصله خیز کیلومتری طریقه ترانزیت نیکشهر به ایرانشهر و روستای گردشگری بغدان با طبیعت زیبا و ضمیر شکم درون انگیز و نیست رودخانه آبدار و مناظر دیدنی، باغات میوه های گرمسیری و سردسیری سر پشه دره حاشیه رود با چشم اندازهای طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران پیاده روی کوهنوردی و طبیعت منقلب و ثابت است.  


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.