همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

بهترین مقاصد سفرهای تابستانی



 مسیر طبیعت گردی حاشیه ی دریای خزر هم مدخل سرپوش این روزها خراج جدا روشن جدا است. می توانید از تالاب انزلی نخست و ختم کنید و بعد به خشکبیجار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و سیاهکل بروید. بعد از این شهرها و سیاحت داخل رامسر، کلاردشت، سلمان کشور و چالوس حتی می تواند مقصدهای بعدی شما باشد. مسیر آذربایجان بازهم پیشنهاد خوبی برای این روزهاست. سفر به اردبیل، تبریز و ارومیه امکان سرک کشیدن تو مقبره ی شیخ صفی، دریاچه ی شورابیل، بازار تبریز، مسجد کبود، صرح علیشاه، تپه ی حسنلو و خود دریاچه ی ارومیه را به شما می دهد.


جاذبه های گردشگری ایران, مکانهای تفریحی ایران


 
حاشیه ی خلیج فارس، مسیر کردستان- کرمانشاه- همدان و سفر به استان های غربی همچنین می تواند گزینه های دیگر سفر تابستانی شما باشد. ما همچنین هفت مقصد متنوع برای شما گلچین برگزیدن کرده ایم که می توانید باب نیمه ی دوم تابستان به آنها سفر کنید.


 


اگر میان تان تفرج و گذار درون طبیعت را می خواهد
روستای کندوان


 


 
اینجا تنها روستای سنگ ای و مسکونی گیتی روزگار است. روستایی که خیلی از سالخورده:صفت پیر هایش می گویند فقط زیر همین سقف های سنگی، یا به تصنیف پیمان خودشان «گایا» خوابشان می برد. احیانا سابقه ی سکونت دروازه اندر اینجا به روزگار حمله ی مغول ها بر می گردد که اهالی آبادی به طرفه العین پناه آورده اند، ولیک همین جا ماندگار شده اند. تقریبا جمهور ی خانه های این محاذی جهت شبیه سکونت مکان آواز های اولیه ی انسانهاست و عموم آنها مخروطی شکل هستند. اینجا یک موزه ی کوچک مردم شناسی بازهم دارد که بعضی از اثاث مرتبط با زندگی مردم کندوان را در متعلق به نمایش گذاشته اند. حدود یک کیلومتر ده هم دروازه اندر سمت چپ شاهراه خانه هایی شبیه مسکن حجره های کندوان به روزی معیشت «هیله ور» بود دارد.

نشانی: از تبریز باید وارد اتوبان آذرشهر شوید و بعد از گذراندن شهرک سهند، به روستای کندوان برسید.


 


ار در پایتخت هستید
موزه ی فرش  


 


 
1500تخته قالی اینجاست، ولیک فعلا 150 تخته از آنها امکان نمایش دارند. مفرش هایی که مثل هایی شنیدنی دارند. بسیاری از آنها سال ها کاخ نشین بوده اند و زیر پای پادشاهان و امرا و درباریان سلسله های وقت های خودی تاریخ ایران. در موزه ای که غیر از دوشنبه ها و ایام سوگواری هر نهار از ساعت 9 تا 17:30 باز است ! با سرزدن به اینجا، علاوه بر تماشای گره های چشم نواز تبریزی ها و کرمانی ها و کاشانی ها و قمی ها، می توانید پیرترین فرش عالم «پازیریک» را نیز ببینید، مسلماً نسخه ی کپی اش را! چون پایه فرش در موزه آمریتاژ سن پترزبورگ نگهداری می شود. طرح و نقش پازیریک 2500 ساله نشانه می دهد یک فرش کاملا ایران است.

نشانی: تقاطع خیابان های فاطمی و کارگر، موزه فرش


 


جاذبه های گردشگری ایران,مکانهای دیدنی ایران


 



اگر می خواهید به ناحیه رده بازار ای بکر سفر کنید
کوه خاک دنا 


 


 
یکی از بکرترین مناطق ایران از مشاهده گیاهی و جانوری، سوق رده ای در گستره انتها ی قله دنا و نزدیکی دیار «سی سخت» استان کهگیلویه و بویراحمد. با سفر به اینجا می توانید بیشه های بلوط و گیاهان متنوعی را تماشا کنید و درصورتی که شانس بیاورید، می توانید نمط های جانوی مثل خرس قهوه ای، گرگ، کل و بز کوهی، کبک دری، انواع چکاوک ها و کلاغ نوک سرخ را از دور و نزدیک تماشا کنید.

نشانی: از مدینه یاسوج به سمت شکل غرب که حرکت کنید، بعد از حدود 34 کیلومتر به بلد توریستی دنا یا «سی سخت» می رسید. از آنجا تا کوه خاک هم منحصراً بس هشت کیلومتر منهج دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.