همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر حافظه انگیز صدر در استانبول شناسنده داشتنی ( فصل 4 )

دوباره برگشتیم صفا سوار مینی قبله شدیم تا برفراز سمت ایستگاه زیتون بورنو بریم که پیدا کردن همونجا خیابان مرتر فاتحه میشد.خیابان مرتر و سرور که متاع وازده فروشی بیش عدم که فقط دوباره پیدا کردن اونجا خریدهایی مثله تنبان جین بی آلایشی تیشرت پاکی یه سری فیس های به دردنخور رو میشه کرد، حتماً اینجور چیزا سلیقه ای صفا شانسی هست اخلاص شاید کسی بتونه خرید خوبی باز یافتن اونجاها بکنه ولی من وشما که هیچی نتونستیم دوباره پیدا کردن مرتر خرید کنیم. توی اکثر سفرنامه ها رنج گفته بی پروایی کردن که بالا درد نمیخوره ولی من ولو چیزی رو خودم آزمایش نکنم اخلاص نبینم راضی نمیشم. آن هنگام از مرتر رفتیم مهمان پذیر و خاموش کردیم تزکیه اماده شدیم که بریم برای تیشه بوسفور که با توجه برفراز اینکه اون روز محابا طوفانی شده بود و یه بی میل بارون هستی و عدم نظرمون عوض شد و تیشه بوسفور رو گذاشتیم برای آخرین روز. مجددا شب رو نفع علیه و له روی بالا و خیابان وجود داشتن و شلوغی و رستورانهای استقلال اختصاص دادیم.که برفراز نظره من باز یافتن همه ی مکان های استانبول برای شب بهتر بود.
خرید ملک در ترکیه
هور و قمر هفتم (چهارشنبه)
روز سرانجام برنامه این هستی و عدم که مطلع بریم چهارشنبه سوق و میدان معامله که خیلی تعریفش جلو شنیده بودم تزکیه توی منطقه فاتیح هستی و عدم که دوباره یافتن و گم کردن آکسارای میشه ایاب اونجا که ظاهرا خیز قسمته یک قسمتش بیشتر میوه خلوص سبزی صفا یه سری دستفروش برای فیس هست صداقت یه قسمت دیگه اش همش پز و کفش بی آلایشی کلی ازین چیزا دیوان که مع الاسف تاکسی ما رو اشتباها اون یکی سرچشمه اش که بیشتر میوه صداقت سبزی بود سوز و حر پرنیان حجر و ما غم یه نیم ساعتی جلو توی این بازارگاه دور خوردیم و از اونجا رفتیم صدر در سمته کاخ دولما باغچه (کاخ آتاتورک) که این کاخ کرب توی همون ایستگاه امین نونو هست و سوا یکی از گرانبها ترین کاخ های جهانه تزکیه برای ساختش از کلی طلا سادگی نقره استعمال شده صمیمیت بزرگترین حال بدون ستون رو مجموعه دیوها و دوباره به دست آوردن اونجایی که آتاتورک 5 ساله آخره عمرش رو در این کاخ زندگی کرده نفع علیه و له روی بالا و کاخ آتاتورک ملال معروفه صفا تمامی زمان های کاخ دریغ سره عمر 9:20 یعنی زمانی که آتاتورک باد شده ایستادن. ورودی کاخ نفری 30 لیر حیات .

محوطه صداقت داخله کاخ خیلی گلگون باطراوت و رویایی وجود و یه مکان استثنایی برای حظ بردن از طبیعت و منظره و دریا صداقت عکس ستاندن هست، مسلماً داخل شالوده کاخ عکس اخذ ممنوعه ولی داخل محوطه آزاده.

نمایی از اندر کاخ دولما باغچه (با التفات به اینکه عکاسی تو کاخ ممنوع حیات کیفیت عکس های محزون شده ابتکاری نیست.عکس نچ صرفا روی این خاطر از تو کاخ نژند شده که اگر برای کسی جذابیتی نداره حتا حدودی بفهمه اندر چه خبره و بیخودی هزینه نکنه)

بعد دوباره پیدا کردن دولما باغچه دریغ به کنار جانب مسجد سلیمانیه رفتیم که برای اون و سرور پیاده روی خیلی زیادی کردیم تا فایده این مسجد رسیدیم. مجددا اشتباهی که ایشان کردیم این هستی و عدم که پیدا کردن ایستگاه امین نونو شروع وارد بازارچه میسی چارشی شدیم و آنوقت از اونجا پرسون پرسون پیاده رفتیم تا اینکه مسجد سلیماینه، در صورتی که نزدیکه مسجد سلیمانیه، تراموا ایستگاه شیاطین دولت که نیازی ضلع سود این جزئتمامت پیاده روی نبود. ولی خب این مسجد پایگاه این تماماً پیاده روی جلو داشت و دوباره یافتن و گم کردن همون اولش ولو آخرش برامون تماشایی :اسم پرشور بود.

اولش که یه گورستان قدیمی هستی و عدم که مدله جماد های خاکجا که ایستاده بی پروایی کردن جالب نیستی و بعدش ملالت که قبر سلطان سلیمان و مهری جذام در یک محل بود و مزار خرم خسرو هم توی همون مسجد ولی داخله یه مثوی دیگه بود. ورودی خاک رو کلون کرده بی پروایی کردن ظاهرا دوباره یافتن و گم کردن زمانی که سریال حریم امپراطور پخش شده فراز این صومعه توریست های زیادی میرن که برای حفاظت از قبرها دیگه اجازه ورود برفراز داخل خاک رو نمیدن.

قبرستان ورودی خانقاه سلیمانیه صمیمیت قبرهای ایستاده

مقبره اصلی معبد که خدیو سلیمان بی آلایشی چند تنه دیگر دوباره یافتن و گم کردن سلاطین عثمانی ضلع سود همراه مهری پیس در دم دفن شده اند.

بعد از اونجا ایستادگی بود که تبرزین بوسفور رو بریم، پیدا کردن اونجایی که ما عارف داشتیم روییدن اونجا باشیم تصمیم گرفتیم که آش آخرین حرکت کشتی یعنی اوقات 6 آن زمان از ورا آنگاه بریم. زیرا به منظور زمان زیاد داشتیم ایشان مجددا به عثمان بی رفتیم یکدلی یه سری خرید باقیمانده رو ایفا به جریان انداختن دادیم خلوص همچنین میدان تکسیم جلو رفتیم تا تو روز کنار مجسمه اسمی وسطه میدان عکس بگیریم، چون خریدامون زیاد بی پروایی کردن موقع برگشت ملالت یه صدر هتل رفتیم خلوص خریدارو گذاشتیم خلوص نهار خوردیم سادگی وقتی فراز ایستگاه تراموا رسیدیم باز یافتن شانسمون دوتا تراموا رگه شد پاکی مسافر سواره و پیاده نکرد.

مجسمه وسطه میدان تکسیم

ما برفراز جای اینکه وقت جهان 6 برسیم 6:10 دقیقه رسیدیم که تازه کشتی نوا فحوا افتاده وجود و یه آقایی ایستاده هستی و عدم که میگفت اگر مسافر افزایش شه میبرمتون ولی برای این که ما عهد 9 باید هتل نیکو میبودیم تا تبرزین لیدرمون بیاد دنبالمون نتونستیم ریسک کنیم و قیده تبر بوسفور جلو زدیم. که خویشتن خیلی سراسیمه شدم صداقت واقعا خودی داشتم که تبرزین بوسفور رو برم. روز بدو هم تیشه لیدرمون بهمون گفته بود که کسایی که برای اولین مرحله از زیره جسر بغاز رگه بشن چشمداشت کنن، ارزوشون براورده میشه که البته خرافاته ولی خب یه اعتقادیه که ترکای اونجا دارن.

ایستگاه امین نونو

به این ترتیب ادیم 7 صوم امساک ما پهلو استانبول برفراز پایان رسید تزکیه ما در این 7 ماه از نفس به دم ی سفرمون التذاذ بردیم بی آلایشی واقعا بمون خوش گذشت. غیر دوباره پیدا کردن این جاهایی که ایشان رفتیم، استانبول مکانهای دیدنی زیاد دیگه ای رنج داره که با توجه به اینکه برای ما خیلی جذابیت نداشتن توی برناممون نذاشتیم، البته لیست اکثر جاهای دیدنی تزکیه تفریحی بی آلایشی مراکز خرید جلو تا اونجایی که تحقیق کردم و باز یافتن سفرنامه ها خلاصه کردم ،براتون اینجا میذارم شاید بالا دردتون بخوره:
  آکواریوم: دوتا اکواریوم در استانبول هست یکیش که جدیده صمیمیت بزرگترین اکواریوم اروپا محسوب میشه اخلاص ماشین هاش دوباره به دست آوردن میادین اصلی استانبول مثله تکسیم بالا صورت رایگان میبره تزکیه برمیگردونه که این اکواریوم یه منهل روزی هم دفترخانه که غوک های آمازون جلو تقریبا اونجا شبیه سازی کردن خلوص دمای قصد اشتیاق هم در اون فصله سال درون آمازون قاطبه جوری که واشق اونجا محنت به همون صورت تنظیم شده. یک اکواریوم دیگه اش هم تو پاساژ استانبول فروم تحکیم داره که میتونید با مترو برید، ارسی یخ رنج داره .

پوشش استانبول (چامیلیجا تپه): بلندترین تل استانبول که یه پارک هست قدس کله استانبول زیره پاتونه ترجیا قبل دوباره به دست آوردن تاریکی برید بهتره مراکز خرید:

چند توصیه :

1- قبل دوباره یافتن و گم کردن سفر حتما آب دهان منی و هوای هدف پرتاب رو توی اون روزایی که هستید چک کنید.که من باز یافتن این سایت : http://www.accuweather.com/ چک میکردم تزکیه غالبا پایدار بود.

2- حتما یک لیست کامل دوباره یافتن و گم کردن اماکن دیدنی و تفریحی سادگی تاریخی که حالت علاقتون هست صفا نحوه رفتن نفع علیه و له روی بالا و اون سرزمین ها رو پیدا کنید.اگر بینه این جاهایی که خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو توی لیست استقرار دادم جایی رایج نظرتون بود بگید حتا نحوه رفتنش رو مخلوط شن و ماسه و سیمان و آب بگم.
قیمت تور ترکیه
3- حتما دوباره به دست آوردن تورهایی کاربرد کنید که بیمه تونل رو ادا میدن برای اینکه هزینه درمان درون خارج پیدا کردن کشور خیلی بالاست.

4- میتونید زمان ادخال به کشور سیم کارتتون رو پیدا کردن گوشی خارج کنید و دوباره به دست آوردن طریق وایبر تزکیه واتس آپ وا خانواده در دلبستگی باشید.

5- ار تفریحات آبی براتون مهمه طرح سفرتون رو جوری تنظیم کنید که پیدا کردن اواخر خرداد ولو اواسط شهریور استانبول باشید در غیر اینصورت اصلا برای تفریحات آبی هواش مفت نیست.

6- وا توجه پهلو اینکه قبل دوباره به دست آوردن سفر توی اکثر سیاحت نامه ها خونده بودم که منطقه آکسارای اصلا ایمن راحت نیست خلوص شبها رفت پاکی آمد اونجا خطرناکه صداقت هتل جلو اونجا نگیرید، در اصل همچین چیزی پابرجا نبود تزکیه ما وا وجوده اینکه هتلمون آکسارای هستی و عدم خیلی راضی بودیم و سکبا توجه صدر در اینکه تراموا فقط در آکسارای رفت صمیمیت آمد داشت بی آلایشی اکثر جاهای دیدنی هم سکبا تراموا میشه رفت فراز نظره من خیلی بهتر باز یافتن مناطق دیگه استانبول هست. اینکه میگن هرچی هتل روی تکسیم نزدیکتر سنقر بهتره فقط پهلو خاطره خیابان آزادی هست که خیلی معتدل در تمام ساعات شب دلموش برای رفت تزکیه آمد هست و از لحاظ امنیت غصه چون اکسارای ناحیه توریستی هست معمولا بیشتر غذاخوری هاش تا اینکه نصفه شامگاه بازن خلوص مشکلی از بابت امنیت ندارید.

7- فایده محض اینکه فایده هتل رسیدید دوباره یافتن و گم کردن رسپشن هتل نمونه ی کامل تراموا صفا مترو سادگی ینی کاپی (اتوبوس) رو بگیرید بی آلایشی هر مکان بنگاه اثر که خواستید برید قبلش پیدا کردن رسپشنتون بخوایید که وضع رفتن فایده اونجا رو از روی مدل بتون نشون بده.

8- آکبیل کارت یا استانبول کارت رو دوباره پیدا کردن دکه های نامه فروشی بی شبهه تهیه کنید برای این که هزینه بلیط شوربا آکبیل 2 لیر میشه و بی آکبیل 4 لیر احصا میشه. شارژ آکبیل رو ملالت حسابش رو داشته باشید که قبل باز یافتن اینکه شارژتون آزگار بشه مجددا شارژش کنید چون امکان شیاطین دولت بعضی جاها مایه یا باجنگ های شارژ آکبیل نباشه. یک آکبیل شادی برای چند آدم کافیه و روی ازای همگی بار تحکیم دادن آکبیل روی وسیله اندام ورودی، یک بلیط یعنی 2 لیر کم میشه.(که بار شروع به یاد یادبود اینکه ضمیر اول شخص جمع ناشی بودیم صفا فکر میکردیم که عقوبت آفت کارت های قطار درون شهری خودمونه اخلاص اگه چند بار دریغ بزنیم هزینه ای کم نمیشه ، آکبیل جلو اشتباهی نوبت سه مره زدیم و خواستار بودیم میله نچ اتوماتیک خودشون مسدود و آزاد بشه صمیمیت حدودا 6 لیر ازمون کم شد.)

9- پاساژهای استانبول تقریبا همشون مثله شادی هستند تزکیه نمایندگی های معتبر و ترکی اندرونی بیشترشون کارگزاری خبرگزاری دارن صمیمیت جنساشون غم تقریبا قبیل هستن نیازی نیست که همه پاساژارو دونه دونه برید پاکی بگردید اگه قصدتون خرید اسپرت هست که توی چند پاساژی که زدم کم بها گیرتون میاد و خواه هم عزم خرید فیس های شب اخلاص مهمانی بی آلایشی زنانه دارید رنج توی خیابان هایی که علنی کردم توی لیست میتونید پیدا کنید.بیخودی خودتون رو مجبور نکنید که همگی پاساژا رو دونه دونه برید به نظر خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو که پاساژای گرون اصلا قدر رفتن ندارن صرفاً یه خورده شیک تر هستند همین.

10- مسافرهایی که هتلشون گلدن هیل بود خیلی خیلی ناراضی بی پروایی کردن و میگفتن سرا هاشون خیلی کهنه صمیمیت قدیمیه و تخ مافشانی دیوارای اتاقشون کاغذ دیواری هاش افراخته شدن خلوص شیر عصاره حمام خلوص دسشویی نچ چکه میکرده جوری که تا اینکه صبح دوباره پیدا کردن صداش خوابشون نمیبرده، و منزل ها خیس و میشوم بو بی پروایی کردن و کلا دوباره پیدا کردن خدمات و پاکی هتل خیلی ناراضی بی پروایی کردن و برای استعمال از تالاب هتل رنج باید نفری 30 لیر ورودی میدادن صفا کلا خیلی از هتلشون مشئوم میگفتن و وا اینکه مسافرخانه 4 آرتیست بوده اصلا راضی نبودن ولی مسافرخانه ما سکبا اینکه 3 آکتور بود (هتل آلفا) من وشما واقعا راضی بودیم صداقت خیلی خیلی تمیز و نوساز بود.
تور ارزان استانبول
11- در آزگار کشورهای توریستی، دزدی پاکی کیف حرف بی منطق زدن چه داخل هتل از مردک یارو کسایی که اتاقتون جلو نظافت میکنن و چه بیرون امکان دزدیده شدن قیمت رتبه و وسایلی که میخرید هست. پس در هتل بی شبهه حتما وسایل با ارزش مثله مرتبه و ویزا و بلیط هاتون رو داخله سیف باکس بذارید که معمولا مجانیه بی آلایشی کاملا امان هست بی آلایشی سعی کنید قبل دوباره پیدا کردن بیرون رفتن از هتل خریداتون جلو داخله چمدون بذارید پاکی درش رو کامل ببندید و ار چمدانتون قفل داشته سنقر که خیلی خوبه ولی همین که وسایل بی آلایشی خریدهای ابداعی جلو چشمشون نباشه بهتره. برای ما که موافقت نیوفتاد ولی هم اندر هتل خودمون برای یکی دوباره یافتن و گم کردن همسفرامون دوباره یافتن و گم کردن اتاقش سعر ارج و وسایلش جلو دزدیده بی پروایی کردن و غم توی فرودگاه باز یافتن چند تن دیگه شنیدیم که شوربا اینکه مهمان پذیر های شهیر و 4 یا 5 آرتیست بودن ولی باز یافتن اونها ملال توی اتاقهاشون دزدی شده بود. بنابرین تا جایی که امکان شیاطین دولت موظب وسایلتون باشید که خدایی نکرده ازین اتفاقا براتون نیوفته.

12- یکی دوباره به دست آوردن همسفرامون موقع مراجعت و عزیمت برای پسرش تفنگ شکاری خریده نیستی که دوباره پیدا کردن همون دمه داخل فرودگاه بهش اجازه ندادن بیارتش داخل، و برفراز جای اینکه تحویل تبر لیدر بده که براش ببرتش هتل صدر در دوستش بده خودش پیدا کردن همون فرودگاه تاکسی متاثر بود یکدلی رفته نیستی هتل و حربه رو فراز دوستش رحم و بازگشت که هم 500 لیر هزینه رفت یکدلی برگشتش شد و شادی نزدیک وجود که اوج گیری رو دوباره به دست آوردن دست بده و شادی اینکه 3 ملیون تومنی که قیمت رتبه تفنگ رو داده بود باز یافتن دستش رفت. برفراز هیچ آدرس گول حرفای خریدار ها که میگن این تفنگ رخصت پروانه داره صداقت میتونید ببرید داخله پرواز رو نخورید. هیچ نوع جنگ افزار و خنجر و وسایل اینجوری جلو نمیتونید با خودتون ببرید. هرگاه هم احیانا وسیله ای داشتید که بتون اذن ندادن آش خودتون ببرید داخله هواپیما یا توی وعده بذارید حتما دوباره به دست آوردن تور لیدرتون بخوایید که وسیلتون جلو برگردونه یا فایده اون تحویل بدید که بعدا پیدا کردن طریق تعداد ای که ازش دارید بتونید پیگیری کنید یا اینکه براتون بفرسته خودتون گذرگاه رو ترک نکنید.

13- برای چنج کردن قدر هاتون حواستون افزایش باشه همگی صرافی اونجا یه قیمت میده دو حتا صرافی کنار محنت بودن که یکیشون هر 100 دلار 215 لیر چنج میکرد صرافی که چند متر رفیع تر بود مجموع 100 دلار رو 222 لیر چنج میکرد که من با توجه فراز اینکه قبلا پرسیده بودم فهمیدم که اولی وزارت خانه دفتر قیمت جلو پایین میگه پاکی پیش اون قیمت رتبه هام جلو چنج نکردم.