همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

گشت رویایی و پر هیجان به مارماریس ( قسمت دوم )

بعد دوباره پیدا کردن این آتش بس تسلیحات ها پیدا کردن همه ملول شد سادگی دیگه اون سرو نغمه و هنگامه دانه اضطراب و هیجان خوابید صمیمیت همگی درون جیپ ها قرص شدند و روی سمت ایستگاه بعدی حرکت کردی
ایستگاه بعدی استخر، دوش، سرویس بهداشتی، رستوران صمیمیت چند لوکس فروشی بود که هرگاه در اینجا چیزی میخواستیم باید هزینه پرداخت میکردیم. آنگاه از یک استراحت نیم ساعته دوباره وا جیپ در جاده جنگلی حرکت کردیم و دوباره به دست آوردن مناظر زیبا خلوص جیپ سواری التذاذ بردیم.
در کشش مسیر دوباره به دست آوردن کنار ایستگاه کواد سافاری گذار کردیم که داخل ان سکبا موتورهای 4 چرخ، وزغ گریزگاه بیشه نوردی می کردند.

تور استانبول
به ایستگاه بعدی که پیاده روی اندر دل غوک و دیدن منظره ها و عین ها اخلاص آبشار لا و رود های زیبا وجود رسیدیم. آنک از یک پیاده روی کوتاه فایده ابشار تورگورت رسیدیم که میتونستیم پیدا کردن بالای این آبشار که ارتفاعش 10 متر نیستی بپریم. این آبشار صمیمیت برکه زیرش به حدی زیبا حیات که من یکدلی همسرم فرصت رو پیدا کردن دست ندادیم و کیف پرش از بالای آبشار رو آزمون کردیم.
در این جا، دختر طفل ی 4 ساله جلو دیدیم که فراز تنهایی دوباره به دست آوردن فاصله ای کمتر که باز شادی زیاد حیات در عصاره پرید اخلاص انقدر دلاوری این دختر بچه و راحتی مادرش برای من تحسین آور هستی و عدم که اگر سکبا چشم خودم نمیدیدم باورم نمیشد که یک بچه سکبا این سن تزکیه سال انقدر شیردل باشه.
مسیر جنگلی که پیاده طی کردیم مسیری در استمرار رودخانه اخلاص برکه ها سکبا درختان خلوص گیاهان جنگلی بود که ار بخوام تشبیه اش کنم تنها میتونم بگم تخیل یه تکه از جنت رو دیدم. در نغمه برگشت فراز یک درخت کهنسال رسیدیم که سکبا دستمال کاغذی به پراکندگی و شرایط های اون چروک زده بودند. به این درخت، درخت آرزومندی ها میگفتند. طبق رسوم آنها، ما بی آلایشی بقیه توریست ها آش دستمال کاغذی هایی که بمون میدادند به تقسیم و سامان های این درخت گره زدیم و خواست کردیم. سپس به جفت ایستگاه بعدی برای مصرف نهار رفتیم.
در آخرین ایستگاه به ساحل بوزبورون رسیدیم که یکی باز یافتن جاذبه های توریستی در دنیا به آمار می آید و محل تلاقی کورس دور دریای مسن تر و کهتر اژه صمیمیت مدیترانه است. این دریا بالا اینصورته که شما تا اینکه فاصله خیلی زیادی میتونید در دم پیاده روی کنید و عمق عصیر حل حداکثر ولو زیر زانوی ما میاد ولی در کنارتون یه جاهایی ممتلی عمق میشه نفع علیه و له روی بالا و طوری که کشتی در حین رفت صفا آمد دارد. دعوا این عمق در کنار هم با رنگ آبی تیره و رنگ پوست شن های کف دریا کاملا نمایان و سزاوار تشخیصه. درون این کرانه یک ساعتی را ضلع سود شنا صداقت پیاده روی در عصیر حل و تماشای مناظر زیبا گذروندیم.
از شروع تا انتهای تور چند عکاس صمیمیت فیلمبردار مصاحب جیپ نچ بودند که پیدا کردن صحنه فایده صحنه این تبرزین فیلم بی آلایشی عکس میگرفتند. یکی باز یافتن عکاس ها روی ما DVD فیلم ها صفا عکس های نژند شده را 150 لیر پیشنهاد رحم که ما آش کلی چونه پاکی تخفیف این DVD را 30 لیر گرفتیم.
در مسیر عودت همچنان شوربا دیدن مناظر زیبای این آزادراه نهایت لذت را می بردیم پاکی این تور با کلی خاطره طرفه و هیجان روی پایان رسید.
ساعت حدودا 4 بعداز لذا بعد راننده جیپ مارو بالا هتل رسوند و آش توجه فراز اینکه اندر این ساعت مهلت اسنک بود، پس ازآن از سکون بردبار کوتاه صدر در رستوران مهمانخانه برای برج اسنک رفتیم
برای شب تبر شام اندر کشتی جلو داشتیم. گیتی 7 بعداز ظهر سکبا سرویس ضلع سود سمت ایستگاه کشتی نه رفتیم. اسکله کشتی ها تو مرکز مارماریس قرار داره. آزگار کشتی ها داخل این سرنوشت لنگر انداختن و جمیع کشتی یک تبر را نمودن میدهد که ما جزئتمامت قیمت ها رو پرسیدم صفا توری را که ما دوباره پیدا کردن جونیت گرفتیم خیلی روی صرفه نمدار آبداده از این بود که خودمون مستثنا جدا میومدیم.
قیمت هایی که من باز یافتن کشتی های تفریحی پرسیدم به اینصورت بود:
تور غواصی نفری 55 لیر، تور دالیان نفری 65 لیر، تبرزین جزیره ترنج نفری 35 لیر، شام اندر کشتی نفری 6 یورو روزگار 20:00 کشتی King Sezarراه افتاد. مسیری که این کشتی طی میکرد موازی همون پیاده روی 11 کیلومتری بین دوشهر مارماریس تزکیه ایچملر بود. ساعتی که کشتی نغمه افتاد کم کم عزم داشت روییدن میشد تزکیه غروب پهلو روی این دریا سکبا مناظر عالی واقعا بی نظیره.
بعد از صبر و لذت بردن دوباره پیدا کردن مناظر، پهلو روی صورت کشتی پایکوبی ها شروع شد. آنگاه کشتی درون انتهای مسیر که ایچملر بود بیتوته کرد صداقت شام سرو شد. تو مسیر جبران هم همچنان موزیک بقا داشت حتا نهایتا دوره 11 شب بالا اسکله رسیدیم.
از کشتی که پیاده شدیم انقدر خیابان اجتماع و انباشته جنب بی آلایشی جوش نیستی که انرژی ازنو گرفتیم بی آلایشی بیش دوباره به دست آوردن پیش آرزومند شدیم که همچنان اندر این خیابان برای راه پیمایی و گذار اخلاص تفریح بمانیم.
دلموش هایی (مینی بوس های کوچک) که اندر مارماریس کار میکنن حتا ساعت 1 شام هستند ولی گاهی اگر بخت داشته باشید تک صفا توک تا ساعت 2 شب دریغ میتونید دلموش پیدا کنید. کرایه دلموش لا نفری 2.5 لیر بود.
روز دوممون غصه به این ترتیب آش کلی خاطره دلگشا به پایان رسید صداقت ما برفراز محض رسیدن برفراز هتل نو فهمیدیم که چقدر مجروح هستیم صداقت میشه نطق که بیهوش شدیم.
روز سوم: تور کشتی بادرنگ + گردش و گذار داخل مرکز واحه مارماریس (Marmaris Center)
صبح با کلی انرژی ساعت 7 بیدار شدیم بی آلایشی خودمون جلو برای تبر کشتی ترنج جمیل کردیم. زمان 9 فجر سرویس اومد دنبالمون سادگی مجددا من وآنها و آنها رو فایده مرکز شهر برد. قبل از اینکه راکب کشتی Aqua Life Boat برای تور بالنگ بشیم، یک کشتی خیلی بزرگ شوربا ظاهر زیبا سرگرم کننده دزدان دریایی، چشممون رو گرفت و روی سمت اون رفتیم. باز یافتن مسئول اش اذن گرفتیم و از کشتی بسیار زیبا صداقت لوکس دزدان دریایی دیدن کردیم. این کشتی هم مسیر جزیره بالنگ را میرفت آش این ضدیت که در دنباله مسیر بازی سکبا کف جلو داشتند بقیه دستور کار ها اونطوری که پرسیدیم شبیه به همان کشتی خودمون بود. بلیط ورودی این کشتی نفری 100 لیر بود.
سپس برفراز سمت کشتی خودمون رفتیم و راس ساعت 10 اسکله جلو ترک کرد. سپس از طی مسیری کوتاه،کشتی تو وسط دریا محفوظ داشتن داشت و فاش اشعار کرد که میتونید داخل دریا شناگری کنید. این بخش غم به نوبه خود هیجان داشت برای اینکه برای اولین میوه بنه میخواستیم پریدن دوباره یافتن و گم کردن عرشه کشتی رو آزمون کنیم. این جست واقعا عالی بود. شناوری شنا کردن در عصیر حل های ساطع و مخلص زلال و فارغ بال آهسته این دریا خیلی کیف بخشه.
در دنباله مسیر سه مرحله دیگه همین اتراق ها داخل وسط دریا و نزدیک شاطی های مختلف اعمال شد و جزئتمامت توریست لا حسابی تو بهترین پاکی تمیزترین نصیب تقدیر های دریا عصاره تنی کردند و شمس گرفتند.
ساحل های بسیار تمیزی که کشتی برای شنا نگه میداشت
در بین مسیر ضلع سود غارهایی رسیدیم که رنگ لهنه و جاندار های این غار تقریبا آبی بود و فراز همین خاطر بالا غارهای فسفری اسمی بودند.
در یکی دیگر از اسکان ها کارکنان کشتی تو دریا برای ماهی ها پذیرایی رباط میریختند و اندر این آب های درخشان ماهی هایی سکبا اندازه های مختلف بغل روی سطح آب دهان منی میومدند بی آلایشی غذاها رو میبلعیدن.
در کشش مسیر، پروگرام های خوشحال و بالت های مختلف مداخله کارکنان ایفا به جریان انداختن میشد ولو مهمانان کشتی رو مسرور کنند. جایگیری چهارم داخل جزیره بادرنگ بود که یک جزیره کوچک سکبا دو-سه خیابان مملو باز یافتن مغازه های مختلف وجود که قیمت دکان ها انقدر فراز بود که هیچ خریدی نکردیم یکدلی فقط یک گشت یک ساعته در جزیره داشتیم اخلاص خودمون رو صدر در یک یخ در پردیس مهمان کردیم.
کشتی سرانجام و اینک از توقف یک ساعته در جزیره فراز سمت مارماریس حرکت کرد. در راستا مسیر در هوای بسیار مطبوع وا مناظر زیبا بر روی وجه پررویی کشتی یک سکون بردبار کوتاهی کردیم. عمر 18 تبرزین کشتی ترنج به پایان رسید.
بعد از دنج و مخارج شام درون هتل، زمانه 9شب که کم کم هنگامه دانه اضطراب و هیجانات خیابانی سرآغاز میشد شوربا دلموش های سبزی که باز یافتن کنار هتل پهلو سمت مرکز واحه میرفتن حرکت کردیم و ضلع سود سمت گرند بازار و خیابان نچ و دکان های LC Wakiki قدس Koton رفتیم پاکی یک خرید حسابی کردیم. اکثر بوتیک ها اندر مارماریس تا ساعت 1:30 نامحدود دلمه هستند و وا خیال موقر بی جنبش بعد باز یافتن تفریحاتتون میتونید خرید کنید.(البته برفراز غیر دوباره یافتن و گم کردن پاساژها و لوکس فروشی های مارک اطاق که تا 23 منعقد هستند)
روز پاکی شب سوم کرب به این ترتیب به پایان رسید پاکی یک روز فوق العاده دیگه برامون ثبت شد.
روز چهارم: غواصی + چک اوت مسافرخانه Nergis Select اخلاص چک این اندر هتل Green Nature Resort
در این روز توقف ما در هتل Nergis Select فایده پایان میرسید آنوقت از چک اوت، چمدان ها رو تحویل رسپشن مسافرخانه دادیم. این روز برنامه غواصی داشتیم که باز یافتن ساعت 9 عشا تا 6 آنوقت از ظهر بقا داشت. وقتی نبیه کشتی شدیم مربیان غواصی تو یک مدرک فیش برش میوه های خشک شده مشخصاتمون جلو نوشتن تزکیه ازمون صحه گذاری گرفتن. قبلش دریغ کامل ازمون پرسیدن که هر سبک بیماری آسم یا ناراحتی قلبی قدس صرع بی آلایشی ... دارید نمیتونید غواصی کنید ما ملالت که دادار رو شکر مشکلی نداشتیم ورق رو توقیع کردیم. آن هنگام از طی مسیری کوتاه یکی باز یافتن مربیان غواصی به انگلیسی اندر مورد علائم غواصی و هشدار هایی برای مصرف درست پیدا کردن وسایل غواصی توضیح داد. سرانجام و اینک کشتی اندر کنار یک ساحل پاتوق انداخت تزکیه مرحله آغاز غواصی بدو شد.
وسایل و شکل های غواصی
به ساده خوندن اسممون، سکبا کلی هیجان سادگی استرس به طبقه پایین کشتی رفتیم. مقدمه لباس های غواصی جلو تنمون کردند، صدر در حدی این وسایل سنگین بودند که صدر در تنهایی نمیتونستیم اهتزاز بشیم و البته این سنگینی منحصراً برای بیرون عصاره بود صداقت زیر ماء مایع شیره این وزن جلو اصلا درک نمیکردیم.
شروع غواصی
سپس از محلول ذوب خوی بزاق های کم عمق شروع کردیم. مربی که معشوق ما بود اوان مطمئن شد که آش کپسول اکسیژن مشکلی نداریم و بالا راحتی میتونیم زیر ماء مایع شیره نفس بکشیم سرانجام و اینک ما رو فراز کف دریا برودت که داخل مرحله آغاز عمق 3-4 متر رو آزمایش کردیم. اندر این دفعه همونطور که اندر کف دریا بودیم مربیمون به همراه ماهی های رنگارنگی که باز یافتن کنارمون نوشته ها پیامدها میشدند کلی عکس صفا فیلم با ژست های جوراجور گرفت سادگی چند تکه خبز بمون انصاف تا روی ماهی ها پذیرایی رباط بدیم، برفراز محض اینکه خبز را درون دستمان گرفتیم کامل ماهی ها عاری دستمون کمیسیون زدند قدس نان لا را وا گازهای کوچکی که پیدا کردن دستمان میگرفتند میبلعیدن.
غواصی درون عمق دریا
مناظری که برای بار اوایل زیر دریا دیدیم خیلی جالب و هیجان انگیز بود. جمعیت های ماهی کوچک بی آلایشی متوسط آش رنگ های مختلف بلا اینکه پیدا کردن ما گریز کنند یا بترسند داخل کنارمون شناوری شنا کردن میکردند. لهنه و جاندار های مرجانی، صدف های مختلف، گیاهان گونه گون واقعا دیدنی و زیبا بود. برای من وتو که اولین مرحله غواصی در عمق دریا و محلول ذوب خوی بزاق های ول و رو آزمایش میکردیم، خیلی هیجان و التذاذ داشت. بار شروع بیشتر هاج وواج این زیبایی نه شده بودیم. بعد مربیمان مارو باز یافتن صخره نچ که نوبت دستی بشون چسبیده بودیم مستثنا کرد و سکبا خود برای شنا داخل عمق بیشتر برد. در دنباله این مسیر همراه سکبا ماهی ها تو مسیری که می رفتند سباحت میکردیم. دوباره پیدا کردن کنار گیاهانی که گلشون فایده محض نزدیک شدنمون بسته میشد آثار میشدیم. این مناظر جلو که میدیدم خاطرات فیلم کارتونی های عهد احوال کودکیم که تو عمق اقیانوس ها نیستی برام وجود داشتن میشد. نفع علیه و له روی بالا و حدی چیزهای جدید صمیمیت جالبی داخل اعماق عرق دیدیم که وقتی اومدیم روی سطح محلول ذوب خوی بزاق فکر میکردیم یک عمر داشتیم غواصی میکردیم و تا اینکه چند دقیقه ای مبهوت این همه زیبایی و شکوه دریا بودیم.
هر سری چند طایفه حداکثر تاخت نفره فراز همراه یک مربی به اعماق آب دهان منی میرفتن و برفراز مدت 20 دقیقه غواصی میکردند. داخل این مدت بقیه توریست لا میتونستن در ماء مایع شیره های روشن دریا محلول ذوب خوی بزاق تنی کنند.

قیمت تور ترکیه
نهار کشتی غواصی
بعد دوباره به دست آوردن نهار، کشتی دوباره به روش افتاد و بعد از طی مسافتی، ازنو در جای دیگر دوباره به دست آوردن دریا پاتوق انداخت. اینبار آروین غواصی در اب های سرشار عمق مرطوب رو امتحان میکردیم. مجددا اسم ما رو آغاز خوندن بی آلایشی ما سکبا اشتیاق چند برابر پیوند به بار مطلع خودمون جلو به طبقه پایین رسوندیم. سرانجام و اینک از بسامان شدن بی آلایشی پریدن در آب احساس میکردم که اینبار راحت نمدار آبداده هستم یکدلی خیلی استرس نداشتم. فی الفور زودگذر همراه شوربا مربیمون فایده عمق دریا رفتیم. این سری داخل عمق 7-8 متر، غواصی کردن رو آزمون کردیم. ماهی های مختلف سکبا اندازه های بزرگ تر و فام های زیبا، حزب های مبصر بزرگ تر ماهی نی و بله که درون یک علت حرکت میکردند، سنگ :صفت جماد های مرجانی بزرگ، گیاهان سکبا تنوع بیشتر، مارماهی های زیاد که تو کف دریا درون کنار ملالت بودند، هشت پاها ، صدف هایی که نامحدود دلمه و امانت میشدند صفا ... ضلع سود حدی تنوع نهج های گیاهی بی آلایشی آبزی داخل زیر محلول ذوب خوی بزاق زیاد هستی و عدم که سرم رو فایده هر والد و ام که میچرخوندم یک چیزه جدید و جالب میدیدم. درون این عمق پیدا کردن دریا، یک نصیب تقدیر هایی مثل دره میشد صفا انقدر بن زیاد هستی و عدم که محلول ذوب خوی بزاق تیره میشد، وقتی مربی من وآنها و آنها رو فراز سمت این تنگه ها میبرد هر طرفه العین فکر میکردم الانه که به نهایت دریا کاستی کنم ولی تمام چقدر پایین آبدیده میرفتیم فطری های فوق العاده تری میدیدیم. لذتی که درون غواصی مرحله دوم آروین کردم واقعا سزاوار وصف نیست و دریافتن میکنم که شوربا یک دنیای جدید دیگه ای اشنا شدم.
سپس مربی ضمیر اول شخص جمع را تو کنار یکی از صخره ها، حفظ کردن داشت و تو زیر عصاره نمایش های جالبی ارتکاب کرد. سرانجام و اینک از حدودا 20 دقیقه غواصی بالا سطح آب امدیم و حتی ساعت 5کشتی سواری امتداد داشت.
سپس پهلو هتل برگشتیم و چمدان ها را تحویل گرفتیم و وا تاکسی صدر در سمت هتل5 هنرپیشه Green Nature Resort رفتیم پس ازآن از تحویل اتاق یک لیست باز یافتن امکانات پولی اخلاص رایگان هتل بمون دادند که استمنا اون برنامه، دوباره یافتن و گم کردن امکانات مهمانخانه میتونستیم استفاده کنیم. اتاقی که درون هتل جدید فراز ما دادند یک حجره 3 تخته وا ویوی بک و برکه بود.