همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

تیره سیر رویایی و طویله هیجان صدر در مارماریس ( قسمت اول )

سفرنامه ای که پیشکش شما دوستان عزیز میکنم پی لطفی هست که مدیریت سایت لست سکند سادگی همچنن مدیریت آژانس امیدان بلندپروازی به من وآنها و آنها کردند. بسیار بسیار دوباره به دست آوردن این عزیزان قدردانی میکنم که صدر در ما توفیق سفر روی این شهر رویایی صمیمیت زیبا را دادند.
دوشنبه 1 تیر خیلی اتفاقی ایمیلم را چک کردم اخلاص دیدم که دوباره به دست آوردن سایت لست سکند ایمیل دارم که ار مایل باشید میتوانید باز یافتن پکیج رایگان تبر مارماریس که شعبه امیدان بلندپروازی اسپانسر لمحه است( یکی باز یافتن مجری های اصلی برگزاری تورهای مارماریس) استعمال کنید برفراز محض خوندن این ایمیل سادگی هماهنگی با همسرم و عاری و با هیچ تاملی آمادگی خودمون رو برملا کردیم. بلیط نه 5شنبه 4تیر برای تاریخ 6تیر گیتی 23:30 با هواپیمای معراج صادر و ایمیل شد. دوباره به دست آوردن آنجایی که چند نفری دوباره یافتن و گم کردن آشنایانمان قبلا شوربا هواپیمای معراج سفر کرده بودند قدس راضی بودند نگرانی از ازنظر پرواز نداشتم فقط داخل این مدت بی نهایت یک سفرنامه که داخل همین سایت بود تو مورد روستا مارماریس نظارت کردم و دوباره یافتن و گم کردن چندجای دیگه اطلاعاتم رو تکمیل کردم اخلاص خودمون جلو برای سفر بسامان کردیم.
مارماریس درون جنوب غربی کناره ها ترکیه و در فاصله 110 کیلومتری باند دالامان صفا 270 کیلومتری ازمیر واقع شده است. ناحیه ای اندر مجاورت دریای مدیترانه صداقت اژه که وا کوهستانهای جادویی باز شده است.

تور استانبول
من همیشه فکر میکردم که مارماریس یک واحه خیلی آرومی هست پاکی تفریحی به غیر دریا یکدلی ساحل نداره، صدر در همین قوه ذاکره هیچ موعد در آزادی مقاصد بیرون از کشورم به مارماریس فکر هم نمیکردم ولی شوربا این توفیقی که پیش اومده بود آش یک گشت و گذار داخل اینترنت واقعا شیفته نقشه ها پاکی طبیعت اخلاص زیبایی این آبادی ساحلی بکر باقی مانده برای ایرانیان شدم.
صبح شنبه، کارهای قبل دوباره به دست آوردن سفر را به کاربستن دادیم تزکیه فیش ارزش مسافرتی (که تفاوتش با ارز مستقل 170 هزارتومان برای 600 دلار شد) را دوباره به دست آوردن بانک اثاث گرفتیم بی آلایشی ساعت 20:30 درون فرودگاه پیشوا اماده بودیم و آنک از طی مراتب مختلف، بلندپروازی بدون تاخیر دهر 23:45 ابتدا شد.
هواپیمای ایرباس معراج خیلی ارشد نبود ولی نقاط ارزاق و ضعفی که دوباره به دست آوردن نظر خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو داشت این ها بودند: 1- طیاره چی هواپیما چه در رفت صمیمیت چه اندر برگشت بسیار پیشه ای بود که ما شادی تیک آف خیلی خوبی داشتیم و محنت لندیگ خیلی آرومی. 2- صندلی های هواپیما شوربا اینکه علاقه به هواپیماهای دیگه نسبتا کوچکتر حیات ولی جلوی پاها نقش پا به مرتبه کافی داشت تزکیه ازین من باب خیلی صبور بودیم. 3- در درازی پرواز هواپیما بالاصاله تکون نداشت و صعود خیلی راحتی داشتیم. 4- متاسفانه اندر پرواز و آمدن تهویه هواپیما خیلی خنک نمیکرد ولی خدارو شکر در برگشت این مشکل حل شد.
ساعت 50: 02 به موت گاه ایران داخل فرودگاه ازمیر هواپیما بالا زمین کنفرانس و باز یافتن اینجا ساعت دشت رو وا ساعت محلی ترکیه که 1:30 پیدا کردن ما عقب تیز بود تنظیم کردیم.
از هواپیما پیاده شدیم و جامه دان هایمان را تحویل گرفتیم. سپس آش لیدر شرکت دُردو که تو سالن آرزومند ما بود صدر در سمت مینی بوس های مارماریس حرکت کردیم. پیدا کردن بین این جمعاً مسافر حدودا 11-12 تن مقصدمون مارماریس بود. مارماریس هنوز برای ایرانی نه کشف نشده و بیشتر مسافرها برفراز سمت بدروم تزکیه کوش آداسی سرازیر شدن. مدت بین ازمیر حتا مارماریس 270 کیلومتر هست که حدودا این طول را مینی ماچ و گاز ها 4 ساعته طی میکنن صداقت بین راه نیم ساعت، کنار یک رستوران بی آلایشی پاساژ اقامت میکنند ولو مسافران و سرور بتونن خرید کنن و ملال یه خلوت کوتاه. اندر مسیر ذهاب انقدر افگار بودیم که حدودا یک ساعت آن زمان از شادی صحبتی آش همسفرامون بیهوش شدیم تا اینکه سکبا صدای دعا نماز یکی باز یافتن همسفرها از خواب بیدار شدیم و بالا این آسایشگاه رفتیم.
نیم ساعتی اندر این آسایشگه توقف داشتیم آنگاه به کنار جانب مارماریس حرکت کردیم. جاده به حد ای زیبا خلوص سرسبز وجود که در ادامه مسیر چشممون جلو از آزادراه برنمیداشتیم صداقت هر چند دقیقه یکبار با یک بوم بی نظیر سوپرایز میشدیم. این یک گیتی باقیمانده نفع علیه و له روی بالا و مارماریس برای ما طرح یک یک چهارم چاوش گذشت.
ساعت حدودا 06:20 فایده مارماریس رسیدیم. تبرزین لیدر هر سیاح را صدر در هتل ذخر شده میرسوند تا نهایتا زمانه 8 ما برفراز هتل خودمون رسیدیم.
برنامه ما بالا اینصورت بود که 3 شب داخل هتل 4 بازیگر Orka Hotel Nergis Select یکدلی 3 شب داخل هتل 5 هنرپیشه Green NatureResort جایدهی داشته باشیم. هر کورس دور هتل نفع علیه و له روی بالا و نوبه خودشون خیلی بی سابقه بودند و خدمت ها All Inclusive داشتند. در بخش عیب جویی و بررسی هتل ها کامل تو مورد این دو هتل توضیح میدم و داخل اینجا حیث طولانی نشدن فاکتور میگیرم.
وقتی صدر در هتل رسیدیم پهلو خاطر طویله بودن اتاق ها کادر گفتن که حداکثر حتا ساعت 12 حجره رو تحویل میدن ولی میتونستیم پیدا کردن امکانات هتل استفاده کنیم.
در لابی هتل استراحت کوتاهی کردیم و با صبحانه باآب وتاب هتل دوباره پیدا کردن خودمون پذیرایی کردیم، سپس تصمیم گرفتیم گشتی تو خیابان های اطراف هتل بزنیم. روی محض اینکه پیدا کردن هتل بیرون امدیم و به اون بر خیابان رفتیم چشممون فایده یک تبرزین اجنسی خورد که وا روی چموش ما رو به سمت بشخصه کشوند یکدلی وقتی فهمید که ایرانی هستیم خیلی ازمون خوش آمد پذیره ابرازعلاقه کرد تزکیه تخفیف خوبی بهمون داد. ترک های مارماریس برای ایرانی نه خیلی منزلت قائل بودند.
اسم تیشه لیدر این نمایندگی عامل جونیت حیات که حدودا یکی دو ساعتی رو باهاش چونه میزدیم و مفروضات و مجهولات میگرفتیم تا نهایتا تورهای دوش ترکی، شام ترکی، جیپ سافاری، شام داخل کشتی (اشانتیون)، کشتی جزیره ترنج، غواصی، پارک آبی را برای تمام دونفرمون با سرویس رفت یکدلی برگشت220 دلار گرفتیم.
به شما محنت پیشنهاد می کنم که اگر قصد رفتن روی چند تور رو دارید بی شک همون روز ابتدا همه رو سکبا هم باز یافتن یه نفر بگیرید برای این که اینجوری بهتون تخفیف خیلی خوبی میدن پاکی یک تور جلو اشانتیون روی پکیج میذارن. خواه خودتون بخوایید برید باز دریغ نسبتا هزینتون برای اخذ بلیط خیر بیشتر پیدا کردن اون قیمتی، که تور بتون پیشنهاد داده میشه.
وقتی فایده هتل برگشتیم آش تور لیدر اصلی خودمون تلفنی گفتگو کردیم و قیمت تورهایی جلو که ارائه میداد پرسیدیم که نفع علیه و له روی بالا و قراره زیر بی پروایی کردن : گرمابه ترکی نفری 45 دلار، فلق ترکی نفری 45 دلار، جیپ سافاری نفری 25 دلار، شام در کشتی نفری 25 دلار،کشتی جزیره ترنج نفری 35 دلار، غواصی نفری 55 دلار، پارک آبی نفری 30 دلار،تور دالیان نفری 35 دلار، کمیته شبانه آرینا نفری 10 دلار
جمعا این پکیج توری را که من وشما برای خیز نفرمون 220 دلار گرفتیم اگر میخواستیم سکبا تور لیدر خودمون بگیریم 540 دلار میشد یعنی حدودا 2.5 برابر. برای فردا کرب تور گردش شهری رایگان همراه شوربا نهار داشتیم که ما طبق معمول بقیه سفرهامون دوباره به دست آوردن این تبر رایگان که پهلو روی پکیج دام تار بود، مصرف نکردیم. چون دوباره به دست آوردن قبل میدونستم چاهک جاهایی میبرن خلوص برامون خیلی جذابیت نداشت.(در سیر شهری دوباره یافتن و گم کردن جواهر فروشی، فروشگاه چرم که اقمشه بسیار گرانبها هستند، ناحیه ایچملر، یک یا دو راسته دیدن میکنند).
شروع آبزن ترکی فایده اینصورت حیات که اوایل به سونای خشک رفتیم ولو حسابی بدنمون تعریق کرد و آنوقت از اون ضلع سود یک دوش کاملا سنتی من واو رو پیروز شدن که به محض واقف شدن پهلو این حمام یاد فیلم حریم ملک افتادم سکبا اون سکو ها و بی جان های مرمر اخلاص کاسه های استیل اخلاص معماری سنتی که داشت. آنک از یک کیسه کشی کامل، تکه های نازک بلندی را وا مهارت خاص در اب کف پایین میکردند و مدل یک بادبادک بادش میکردن صفا یک دفعه یک عالمه کف روی تنه خالی میکردن، وا چند بار ادا دادن اینکار زیر یک کوه کف ایستادگی گرفتیم و فوراً عکاس مطلع شد و عکس یادگاری باز یافتن ما گرفت. سپس ابتدا به شستشو بدن آش کف ها صفا صابون های مشام آزار و خوشبو میکنند. سپس از این نوبت روی عرش های استخری کوتوله دراز کشیدیم خلوص پاهامون رو اندر کاسه اب و صابون و متعفن کننده های شرنگ محمدی ثبوت دادن. همزمان ماسک رخ برامون گذاشتن و چند دقیقه ای رو درون این هیئت نهج وجد ریلکس کردیم. تو همین حالت، نوبت نفر آش انواع بی جان پاها که مثله سوهان ناخن بودند،کف پاهامون جلو سنگ ته کشیدن. انقدر دقیق اینکار رو انجام میدادن که وقتی افراخته شدم عاطفه حس میکردم یک لایه کامل دوباره به دست آوردن کف پام افراخته شده سادگی بیحس شده بود جوریکه خیال دارم روی پنبه طرز میرم. آنوقت از این محصول به اکواریوم ماهی برای فیش ماساژ بردند. آنگاه به حجره ماساژ آش روغن رفتیم، داخل اینجا باز یافتن سر تا قدم رو سکبا ترفند لا و مهارت خاصی، مشت ومال میدادن. این مرحله، مرتبه ی اخر حیات که آنوقت از یک ساعت صفا نیم حمام و مشت ومال هرچقدر محنت که رنجه باشید انرژی ابتکاری ای میگیرید.
حمام ترکی پکیج های مختلفی دارد که دوباره پیدا کردن 1:30 عنفوان میشود ولو 3 ساعت. خواه بخواهید دوباره پیدا کردن ماساژها اخلاص ماسک های بیشتری استعمال کنید باید برای تمام کدام هزینه بیشتری بدهید که ما برفراز همان پکیج اولیه اش اکتفا کردیم. سرانجام و اینک از بین عکس هایی که زیر کوه کف باز یافتن ما غمگین بودند، یک عکس را به قیمت 15 لیر خریدیم.
وسایلمون جلو در اتاق قرار دادیم پاکی برای یک آبتنی بالا سمت آبگیر هتل رفتیم. استخر هتل کاپیتان و آش عمق مفت (2.5 متر) هستی و عدم و فضای زیبایی داشت. تو کنار استخر، کافی شاپی برای سرو اجناس نوشیدنی ها تثبیت داشت که همگی رایگان بودند و بهره خدمات هتل قلمداد میشدن.
سپس برای نهار روی رستوران مهمانخانه رفتیم. تبدل وکیفیت نهار هتل نیکو و بود و درون هر شمس 4 نمط غذای اصلی، 4نوع خوراک، چندین وجه سازگار سالاد، دسر، نوشیدنی سادگی میوه درخت سرو میشد.
برای شب دستور کار شب ترکی داشتیم. وا سرویس برفراز سمت مهمان پذیر کاروانسرا که پروگرام شب ترکی در آنجا برگزار میشد رفتیم. فراز محض ملتفت شدن روی این فضا چند دختر و پسر شوربا لباس های محلی خیلی زیبا ضلع سود استقبالمون اومدن و شوربا باسلوق ازمون پذیرایی کردند.
عکس ورودی توریست ها وا هنرمندان شامگاه ترکی
گارسون خیر میزمون رو محسوس کردند و در این محیط بی نشاط و مملو پیدا کردن توریست نشستیم و آش توریست های دیگری که دوباره به دست آوردن کورواسی قدس برزیل سادگی لندن شوربا ما مبرا یک میز خوابیده بودند شادی صحبت شدیم صداقت شب بسیار سرزنده و فراموش نشدنیمان سکبا برنامه لا و باله ها بی آلایشی نمایش های جوراجور ترکی اوایل شد. همگی کدام پیدا کردن این نمایش ها، آداب های دوران حکومت عثمانی را یاداوری میکرد که بسیار جالب و دیدنی بود. نمایش ها صداقت نوع لباس پوشیدن بازیگران حاصل به مره متناسب وا سیر تاریخی تغییر میکرد. برای معرفی عادات های ازدواجشون مراحل مختلف عروسی رو کرب که دوباره یافتن و گم کردن حنابندان حتا عروسی بود ارتکاب کردند.
بعد دوباره به دست آوردن اجرای تمامی نمایشها برای مهمانان موزیک گسترده پاشیده کردند حتا کسانی که مالوف دارند برفراز پیست بروند خلوص همراه سکبا هنرمندان به رقص و شادی بپردازند بی آلایشی شب خودشون جلو شادتر کنند.
در اختتام از کشورهای مختلف پیدا کردن بین مهمانان چند نفر انتخاب میشدند پاکی یک محک بین آنها برگزار میکردند که داخل نوبه بشخصه جالب حیات مخصوصا برای من وآنها و آنها که یکی دوباره یافتن و گم کردن این مهمانها ایرانی بود و داخل طول آزمایش چنان آش هیجان تشویقش میکردیم که دریغ میزی هامون غصه به کمک من وتو اومدند صفا مهمان ایرانی جلو تشویق میکردند.
در امتداد شب ترکی علاوه بر نوشیدنی هایی که روی میز بود پیدا کردن چند نوع شق نوشیدنی دیگر که درون کافی شاپ سالن سرو میشد میتونستیم به صورت رایگان مصرف کنیم و تو سه نوبت آش پیش غذا و غذای اصلی صفا دسر دوباره یافتن و گم کردن ما پذیرایی شد.
با دیدن قلیون هایی که در پس ازآن بود فریب شدیم قدس یک قلیون به مبلغ 25 لیر سفارش دادیم که برای دوستهای خارجی مون خیلی جالب وجود و کلی آش قلیونمون عکس گرفتند. در درازی برنامه عکس هایی که عکاس ازمون گرفته بود رو طبع تصویرچاپی شده بهمون نشون بازگردانیدن که وا تخفیف کورس دور عکس جلو 20 لیر گرفتیم. دستور کار شب ترکی دوباره پیدا کردن ساعت 20 مقدمه شد صفا ساعت 23:30 پهلو پایان رسید.
بعد باز یافتن اینکه پهلو هتل رسیدیم، شوربا این همه نقشه ای که از اوان صبح چیده بودیم اصلا درک خستگی نمیکردیم قدس حیفمون میومد که عشا های وجود داشتن مارماریس رو از دست بدیم. خیابان های جوانب هتل مملو دوباره پیدا کردن مغازه یکدلی فروشگاه وجود و کورس دور ساعتی رو داخل این خیابان به گشت اخلاص گذار صفا بازدید دوباره یافتن و گم کردن مغازه نی و بله گذروندیم و بالاخره تسلیم خستگی شدیم و نفع علیه و له روی بالا و هتل برگشتیم.
روز دوم: تبرزین جیپ سافاری + شام درون کشتی + خرید تو گرند بازار
ساعت 7 باکر از احلام بیدار شدیم پاکی خودمون رو برای تور جیپ سافاری اماده کردیم. اول به رستوران هتل رفتیم و با صبحانه مفصلی که روی میزها چیده بودند دوباره یافتن و گم کردن خودمون پذیرایی کردیم. بعد از صرف صبحانه ، دوره 9:30 وا جیپی که دنبالمون اومده بود برفراز سمت کمپ جیپ سافاری رفتیم.
ابتدا پیدا کردن یک جاده جنگلی پاکی زیبا گذشتیم و نفع علیه و له روی بالا و کمپ جیپ نچ رسیدیم. اونجا پیمانه خیلی زیادی جیپ آرزومند ایستاده بودند تا جزئتمامت جیپ نه برسن و شوربا هم گروهی حرکت کنند.
سپس فایده سمت جنگل مفاد اسلوب افتادیم. پس ازآن از چند دقیقه ای جیپ سواری در جاده های جنگلی خلوص کوهستانی به ارتفاع حدودا 1500متر باز یافتن سطح دریا رسیدیم که از اونجا منظره دهات و دریا صمیمیت کوه واقعا خیره کننده هستی و عدم و تماماً جیپ ها جایگیری کوتاهی کردند هم توریست لا بتونند درون این تابلو زیبا عکس های یادگاری بگیرند.
سپس دوباره به آغوش جنگل حرکت کردیم. جایگیری بعدی اندر دل وزغ گریزگاه بیشه بود که پهلو همه توریست خیر هر تسلیحات آبی را 10 لیر کرایه میدادن. داخل اینجا لیدر تبر یه سخنرانی کوتاه کرد و پیدا کردن همه آرمان که در دنباله این شوروغوغا به پهلو فیلمبردار ها قدس عکاس ها آب نپاشن خلوص در پسین یه جورایی ملیت های جوراجور رو حضرت غیاب میکرد که آش توجه روی حاضری که توریست لا میدادن خبره شدیم که اکثر توریست نه انگلیسی و اسکاتلندی هستند و ارمل ایرانی که در افزون 100 نفری (و شاید بیشتر) جناب داشت ما خیز نفر بودیم.
به بی آمیغ شروع غوغا از همان سرآغاز توریست ها سکبا شور بی آلایشی هیجان خیلی زیاد روی سمت هم شوربا تفنگ های محلول ذوب خوی بزاق پاش شلیک میکردن. خشونت ابپاش این تجهیزات ها خیلی قوی بود جوری که یه جا یکی بالا سمت چشم من هدف گرفت و حتی چند دقیقه ای نمیتونستم چشمم رو مقفل و باز محدود کنم. دوباره به دست آوردن اونجا به آنگاه دیگه سوق دادن شدم دوباره پیدا کردن زره عینک آفتابی استعمال کنم و آش قدرت هر چه تمام نم انتقامم جلو بگیرم.

تور ارزان ترکیه
بعد دوباره به دست آوردن یک جنگ تمام عیار خلوص عبور سکبا سرعت دوباره پیدا کردن وسط اب و سم های مسیر، حسابی فراز تا رجل خیس شده بودیم بی آلایشی برای واپسین و ابتدا جنگ درون یک مکان جمعاً جیپ ها توقف کردند قدس سربازانی که دیگه حسابی میخواستن پیدا کردن هم کینه توزی بگیرن تسلیحات ها رو کنار گذاشته بودند و با بشکه های کاپیتان آبی که تو هر جیپ بود داشت دنبال دریغ میدویدند تزکیه روی هم عرق میریختن. اینجا تور لیدر اظهار کرد که این عاقبت جنگه یکدلی هر چقدر میخواید میتونید کشت صمیمیت کشتار طرز بندازید. انقدر تو طول بلوا بین توریست نی و بله صمیمیت ایجاد شده هستی و عدم که حسابی در کشش تور با هم آشنا شده بودیم و کانال صمیمی قدس گرمی ایجاد شده بود.