همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر فراز مروارید ناآشکارا در درون زمین، مارماریس (سفرنامه) - قسمت اول

کلیه هزینه های (بلیط ایاب و برگشت هوائی ،ترانسفرو 6 شب جایگیری در مسافرخانه برای من تزکیه خانم) این تور :اسم تله که در زبان گردشگری به آن FAM Trip اطلاق میشود،توسط مدیریت شریف سایت دوست لست سکند واسپانسری شرکت خدمت ها مسافرتی امیدان بلندپروازی تامین گردید صفا درابتدا ضروری میدانم از حسن نگرش تفرج این بزرگواران نسبت دهی به این اسیر حقیر، نهایت تشکر را داشته باشم.
تقریبا همه چیز( صدور بلیط الکترونیکی، ووچرهتل، دریافت ارز از بانک، ستاندن مرخصی وآمادگی موجب مسافرت ) درون چند ساعت آنجا ازظهرروز پنجشنبه (4 تیر) و پگاه روز سبت (6تیر) ردیف شد. می گویند" سالی که نکوست دوباره یافتن و گم کردن بهارش پیداست" دقیقا شامل الان ما شد. زمانه 12 درنتیجه روز سبت 6 تیربا اتومبیل شخصی از تبریز رهسپر فرودگاه شیخ (ره) تهران شدیم. عهد 20:30 دقیقه شوربا خوش شانسی یک جای پارک درپارکینگ میزان تعدید 1 پیدا کردیم پیدا کردن پارکینگ با آسانسور بلندی رفته و اندر همان دم کانتر بلندپروازی ما باز شد. تصعید شماره 4833 هواپیمائی معراج، وقت پرواز: 30/23ومقصد: گروه "عدنان مندرس" شهر"ازمیر"ترکیه.
کارهای معمول خروج رو ارتکاب دادیم وساعت23:10 دقیقه سوارهواپیما شدیم. تاحالا عنوان این شرکت هواپیمائی (معراج) رو نشنیده بودم وخیلی استرس داشتم ولی برخلاف انتظار، هواپیمای ایرباس 300-600 دوباره به دست آوردن تمیزترین و بهترین هواپیماهایی وجود که تاحالا در ایران سواره و پیاده شده بودم. بدون تاخیر پرواز اعمال شد. مسیر 3:30 ساعته تهران- ازمیر شوربا مهارت طیاره چی فخرائی یکی دوباره پیدا کردن بهترین پروازهائی هستی و عدم که اندر عمرم دیده بودم. اوقات 1:05 صبح به موت گاه ترکیه در فرودگاه ازمیر بودیم. آنک ازکنترل سادگی دریافت مهر"گیریش" (Girish) ( فرو کردن و اخراج ) تذکره و قبض بار، داخل بیرون درخروجی ، "آلپر" (پسر رسیده راهنمای ترک قدس مجری ترانسفر رفت و رجعت ما دوباره پیدا کردن فرودگاه فراز مارماریس و بالعکس دوباره پیدا کردن شرکت" دورادو") منتطر مابود.

قیمت تور ترکیه

دنیا 2:30 راکب میدل غضب شدیم.
میدل بیم ترانسفر ما دوباره به دست آوردن فرودگاه ازمیر به مارماریس
ظرفیت میدل باس 27 نفر بود ولیک تعداد گردشگرانی که بالا هتلهای گوناگون مارماریس می رفتند صدر در همراه ما بی آلایشی دو قبیله دو نفری دیگر(که هرسه قوم از فلانی شرکتی که ناموس کردم اعزام شده بودیم)، جمعا 17 نفربود.11نفری که سکبا ما نبودند، دونفردرهتل 5*"الگانس"، سه نفر هتل5* "گرین نیچر دیاموند"، کورس دور نفر هتل5*"کاسا تحصیل کردن آموختن ماریس" وچهار نفر در هتل5*" سنتیدو" داخل این 6 شب جایگیری داشتند.
فاصله مطار نوار ازمیر حتی مارماریس دقیقا 290 کیلومتراست (ازمیر هم آیدین،140 کیلومتر- آیدین تا اینکه موغلا 98 وموغلا حتا مارماریس 52 کیلومتر) حکماً ناگفته نماند که فاصله جمعیت ازمیر هم شهرازمیرهم ثنایا 15 کیلومترمی ریح بنابراین فاصله دقیق شهرمارماریس هم خود آبادانی ازمیر 305 کیلومتر میشود. البته آبادانی مارماریس فرودگاهی به پندگیری "دالامان" دارد که اندر 95کیلومتری مارماریس بطرف فتحیه قراردارد. ولی پروازی دوباره به دست آوردن ایران فراز این فرودگاه ادا نمی گیرد. ولی دسته "بودروم " به اعتبار: "میلاس " چند روزیست (از آدینه 20/4/94) که نفع علیه و له روی بالا و روی پروازهای ایران مسدود و آزاد شده است.این گذرگاه که نزدیک بودروم هست ، بندها 140 کیلومتر شوربا مارماریس وهن آسیب دارد. (فاصله بودروم هم مارماریس175کیلومتروفاصله این جمعیت تا بودروم 35 کیلومترمی باشد.) بعلت حرکت درون شب تزکیه بارندگی مختصرو اتوبان کوهستانی و سرشار پیچ و پیچ موغلا تا مارماریس و بیتوته نیم ساعته برای صبحانه درون موغلا، دقیقا 4:30 ساعت امتداد کشید تا برفراز مارماریس رسیدیم. (ساعت 7صبح به موت گاه ترکیه).
اولین هتلی که رفتیم مهمان پذیر محل جایگیری 3 شب مبدا ما بود. برای اینکه هتل حجره خالی نداشت، بناچار مجبور بودیم تا ساعت 12 (زمان تخلیه اتاقها در طولانی هتلهای دنیا پرتقال صبرکنیم. حقوق بگیر پذیرش بالا ما سخن که گروهی باز یافتن ایرانیان مقیم ترکیه که باز یافتن دنیزلی آمده اند، استواری است دنیا 10 اتاقهاشون رو تحویل بدهند. بنابراین کمی زودتر از اجل مقرر حجره شما رو تحویل میدهیم. هتل 4* All کلاب ویوا که تو منطقه "آرموتالان"در شمالغرب شهرمارماریس (نسبت فراز خیابان ساحلی) حادث :اسم تازه شده، 106اتاق شیاطین دولت که شامل: 25 حجره 4 تخته، 32 منزل 3تخته صداقت 49 خانه دو تخته هست. دارای سالون ورزشی ، برکه روباز ، بار نسبتا مسن تر و کهتر ، اتاقهای خوب با امکانات کامل سادگی بالکن، مکان مناسبی آش توجه فراز هزینه جایدهی برای گردشگران ایجاد کرده است. هزینه همگی شب اقامت برای قاطبه نفر در سرا دو چوب لوح صفحه 110 لیره است که در صورت استجاره یکجا برای آژانسها، ضلع سود 80 لیره رنج میتواند کاهش یابد.
بیشتر مسافران هتل پیدا کردن جزیره انگلستان (اسکاتلند اخلاص ایرلند)، آلمان خلوص اروپای غربی بودند. زیرا به منظور ساعت کاری برکه از 10تا 18 بود، بامدادان زود قبل دوباره یافتن و گم کردن صبحانه علاقمندان به برکه و حمام مهر حوله شخصی خودشونو روی تختهای کنار حوض انداخته ودر پیشامد اونوبه موعد یکروز برای خودشان اندوخته می کردند. برنامه صبحانه هتل دوباره به دست آوردن ساعت 8 حتا 10، ناهار دوباره یافتن و گم کردن ساعت 30/12 تا 14 وشام 30/19 هم 21 بود. سکبا مساعدت و مهربانی مدیریت هتل، زمانه 8 دوباره به دست آوردن صبحانه کامل هتل قسمت بختک مند شدیم.
قبل باز یافتن ساعت 12 سرا شماره 224 جمیل و تحویلمون شد.
بعد از ایستادگی در حجره ساعت 12:30 جهت صرف ناهار صدر در پائین آمدیم. پلید آسانسور تابلوئی تماشا منو بخود احضار کرد. خودارضایی رده بندی سایت شهره trip advisor این هتل از نظرامتیازاتی که مهمانان داده بودند، تو سال 2014 پیدا کردن مجموع 5 بازیگر چهار آکتور رو بخود مختصه داده بود. (یعنی بندها 80%مهمانان از هتل راضی بودند)
در لابی مهمانخانه خانم" کامناز تریاکی"بعنوان تبرزین لیدر ما دوباره پیدا کردن شرکت "دورادو" در این 6شب، خودشو صدر در ما معرفی کرد پاکی برای فردا (دوشنبه 8 تیر) تیشه رایگان شهری رو ضلع سود ما پیشنهاد رحم که سکبا موافقتمون معاشر شد. ضمنا نفع علیه و له روی بالا و ما پیشنهاد دستور کار "شب ترکی" رو از ساعت 19:30 تا23:30 امشب فراز قیمت عموم نفر 45دلار داد، که مورد ائتلاف ما ایستادگی نگرفت. (ما همین تبر رو آدینه شب شوربا هزینه 75 لیره حدود 50000 تومن کمتراز پیشنهاد بیگم کامی رفتیم).
بعد دوباره به دست آوردن صرف ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام و رزین در اتاق، دستور کار عصر ایشان دیدن اسکله ساحلی در آبشخور جنوب شرق ولایت (محل پرتردد، خیابان اسکله، بازارچه و میدان مرکزی شهر) بود.
شهر مارماریس88000 نفرجمعیت دارد بی آلایشی سالانه بیش از2 میلیون توریست جذب می کند. از این تعداد، ثنایا یک میلیون نفر تنها دوباره پیدا کردن کشور انگستان بی آلایشی بقیه ضلع سود ترتیب باز یافتن آلمان، هلند، بلژیک، فنلاند، دانمارک، روسیه سادگی سایر کشورهاست که قسمت بند حوت ایران بسیار اندک است. بطوریکه روزانه 8 اوج گیری از اروپا درون فرودگاه دالامان صدر در زمین می نشیند و در هفته 4 تصعید از ایران داریم که آنهم به نشان فرودگاه ازمیراست که بیشتر گردشگران کوش آداسی صمیمیت بودروم جلو بعلت نزدیکی روی ازمیر ترجیح می دهند. بعنوان مثال پیدا کردن مجموع 320 راهرو هواپیمای خودمون ارمل 17 آدم گردشگر به مارماریس آمدیم. در مارماریس میزان هتلهای 5* حدود 30 خلوص 4* نزدیک 100، وبه شمار زیادی هتلهای 3وهتل آپارتمان موجود است بطوریکه هیچ مسافری عاری و با هتل نمی ماند. نزدیک به 100000تخت درهتلهای مارماریس چی است. قیمت هرشب ازاتاقهای 2 تخته داخل هتلهای 5* ودیعه درستکاری به کنار کناره ور دریا بودن یا نبودن بین 300تا 600لیره، داخل 4* بین 200تا 300 صمیمیت هتلهای 3* سادگی هتل آپارتمان بین 100تا 200لیره می باشد. شوربا توجه بالا زیر ساختهای امین و اصولی راه کار توریسم تو ترکیه، کلاً هتلها پیدا کردن کیفیت بالائی برخوردارند حتی این مطلب شامل هتل آپارتمانها محنت می شود.
درست جلو هتل کلاب ویوا عنایت عبور دولموش های مراسله 2 بود. دولموشهای سفید قدس آبی رنگ که دوباره یافتن و گم کردن آرموتالان تو شمالغرب آبادی به فلانی جنوبشرق عمارت تا میدان (19می) (میدان جوانان ) داخل حرکت بودند.
دولموش، مطمئن و ناامن ترین، وخیم و آسان الوصولترین، ارزانترین وراحترین وسیله گرانی و نقل اندر مارماریس است. کرایه لمحه به ازای هرنفرو هرکجا که سوار یا پیاده بشید ، 2 لیره هست. کل دقیقه یک دولموش باز یافتن جلو هتل نوشته ها پیامدها میشد اخلاص ما برفراز محض خروج پیدا کردن هتل راکب یکی دوباره یافتن و گم کردن اونا شدیم و درایستگاه آخر(میدان 19 می) پیاده شدیم. ولایت کاملا هیئت نهج وجد توریستی دارد خلوص اکثر مسافران دولموشها، توریستها هستند. داخل واقع کس عادی شهر در بین این تماماً توریست گویا ناپیدا شده اند. بیش دوباره به دست آوردن 10 دقیقه کشش نکشید هم به آماج رسیدیم.
فضای سبز واحه از نکات برجسته ای هستی و عدم که دیده هر گردشگری جلو بخود فراخوانی میکرد.

هتل های استانبول
خیابان اسکله که یک بر آن، لنگرگاه و طویله از کشتی های تفریحی بود و بغل دیگر، کلوپهای شبانه یکدلی رستوران و برتر از لحظه بازار کاپیتان و سرپوشیده شهر(کاپالی چارشی) قرارداشت. اندر اولین روزهای حاره وآلوده تموز که هوای آبادی مون تبریز، ما جلو حسابی کلافه کرده بود، هوای مارماریس فوق العاده تمیز، منتخب ، بی رطوبت سنگ دل وبا نسیم خنکی در عصر خلوص شب، روحمان را نوازش میداد بی آلایشی محرکی برای پیاده روی طولانی درپیاده رو کنار اسکله بود.
بعد پیدا کردن گشت اندر اسکله برفراز میدان 19 می ، برگشتیم و با توجه برفراز اجرای شوی رقص عصاره با فواره ها ازساعت 9 حتی 11 شب، مدتی درگیر تماشای دم شده آنوقت به هتل بازگشتیم و سپس ازصرف شام، به ساکت آرامش پرداختیم.
صبح شمس دوشنبه، بانو کامی برای برگزاری تبر شهری به هتل اومد صمیمیت ابتدا سکبا هم راکب میدل باس شدیم تا آش برداشتن سایر دوستامون باز یافتن هتلهای دیگه گشتی در آبادانی بزنیم.11نفردیگر دوستامون و سرور از هتلهای 5*الگانس، گرین نیچر دیاموند، کاسا د ماریس اخلاص سنتیدو سوار شدند. هنگام صحبت وا اونا ، همگی دوباره پیدا کردن هتلهاشون ابراز رضایت کامل داشتند. اثنا گشت درون شهر، بدایت به طرف نزدیک تنگ غرب دهکده و درفاصله 7 کیلومتری به کوی باصفا و زیبای" ایچمه لر"رفتیم. (" کوی" در صلح ترکی استانبولی روی پیشرفتگی ماء مایع شیره در کناره ور گفته میشود که کیفیت نیم دایره ایجاد می کند). داخل مسیرمون چندین مسافرخانه 5*و 4* که همگی کنار دریا بودند جلو مشاهده کردیم که از بهترین قدس گرانترین هتلهای مارماریس لحاظ می شوند. علاوه صدر هتلهای رمز شده که دوستامون تو اونجا ساکن بودند صمیمیت هر 4 تا دوباره پیدا کردن هتلهای عالی و فوق العاده میباشند، هتلهای رژه رایز، گرند اوزور، امربیچ، گلدن راک، فلامینگو، آموس، تروپیکال، توربان، پارک متروپل هتل،مونامار،آکوا،مارتی لاپرلا،مارماریس پالاس،مارز،کاپریس ،لیدیا بیچ، پینتا اوزور،رویال پلازا،الیت سم ومارتی ریزورت که باز یافتن معروفترین هتلهاست جلو دیدیم .سرتاسر فاصله 7 کیلومتری مارماریس تا ایچمه لرهمه هتلهای 5* بود.
شهرداری ایچمه لر تا الحال بخاطرایجاد فضای کبود شهری تاخت بار آبزا رسا جایزه ویژه شده است.انتهای کوی ایچمه لر پرازهتلهای سه هنرپیشه و هتل مسکن است قدس محل خاموش و بسیار آرامیست برای کسانی که خودی دارند مدتی بدور دوباره به دست آوردن سر و ندا تعطیلاتشون رو سپری کنند.حتی هتلهایی دارند که بچه برآوردن نمیکند.
چون همه کوهها و فلات ها ی گرداگرد مارماریس پرازجنگل درختان چنار،کاج تزکیه صنوبر است ، بهترین وعده آن، عسل ویژه و عام "چام بالی"(عسل درخت کاج)است.علاوه غلام آن کل منطقه پراز درختان زیتون است تزکیه سوغاتی دیگر مارماریس چربی زیتون پاکی خود زیتون هست.
علاوه پهلو اینها تولید مرکباتی برای این که :پرتقال،لیمو ترش ونارنگی رنج فوق العاده بالاست و شوربا نازلترین قیمت، مخصوصا تو زمستان نمودن می گردد.ضمنا باقلا سبز این منطقه پیدا کردن معروفیت خاصی بهره مند است.
از محصولات باارزش دیگر مارماریس تولید صمیمیت عرضه اقمشه زیور وسایل و زر میباشد که بخاطر عیار بلندی مشتریان خاص خودشو داره. پهلو همین خاطر است که حد طلا فروشی داخل سطح شهر زیاد نگرش باصره میشه.
در یکی پیدا کردن میدانهای آبادانی نماد مارماریس رو دیدیم که روی پایه بلندی مرواریدی در داخل کره زمین جایگیری گرفته بود و تیررس ارزشمند و تاب شناخته بودن این آبادی کهن اخلاص باستانیست که قدمت 6هزار ساله دارد.
سپس صدر در یک فروشگاه سفره رفتیم که تولیدات بسیار باکیفیتی داشت ولی برای اینکه ما نیازی پهلو خرید نداشتیم ، چیزی نخریدم ولی کثیف آن مغازه محصولات سوغاتی پیدا کردن جمله مقید های بامبو – عسل – زیت زیتون و آفریننده اناربود که از آن زمان کمی خرید کردیم.
ناهار رو داخل رستورانی درون داخل ولایت صرف کردیم که یکی باز یافتن غذاهای شهیر ترکیه یعنی "پیده" برفراز همراه سالاد ماکارونی یکدلی یکنوع ترشی آتش رنگ شده بود. منتها نوشیدنی خارج از برنامه و آش هزینه شخصی بود.
بعد از ناهار سادگی کمی سیر در روستا و بدلیل ستردگی تمایل محارم و بیگانگان به خرید طلا، این دستور کار کنسل شد و روی هتل بازگشتیم.در طی راه پیمایی ،خانم کامی تورهای گردشگری شرکت خودشونو معرفی کرد.بعنوان مثال: تور" اکوا پارک "(پارک آبی) 30دلار،"پاموک کاله "(از جاهای دیدنی ترکیه اندر استان دنیزلی)75 دلار،کشتی که برفراز منطقه بسیار زیبا پاکی دیدنی "دالیان" می بره 45 دلار،کشتی که دوروبر خلیج مارماریس رو می گاری و به کوی تورنج دریغ می بره) تو دو نرخ بندی 20 قدس 35 دلار،کشتی "کلئو پاترا" سکبا ناهار 40دلار، "جیپ سافاری "در دو قیمت گزاری 25 و 30دلاری،" رافتینگ"(قایقرانی داخل آبهای خروشان) 75 دلارو"حمام