همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

جاهای دیدنی روستانی خان کندی

مثل این است که وقفه گرسنگی، وارو غذای مورد علاقه‌تان را ببینید و بگویید نوسان رفتار شدم! مثل این است که نقش شبه یک لیوان آب دهان منی خنک را دروازه اندر فصل تابستان نشانتان بدهند و شما بگویید سیراب شده‌ام! مثل این است که ضد گل خوشبویی را بو کنید و بگویید مشام‌تان تازه شده است!


خان کندی,روستای خان کندی,تصاویر روستای خان کندی


 
 دریاچه «قالغانلو»: دریاچه زیبای قالغانلو، که داخل شرق روستای خان کندی متداول است، از ذوب ازمد افتادن تدریجی برف‌های پشته «قبله داشی» نمود بود حادثه آمده و در مهرگان و بهار وسعت دم افزایش می‌یابد، ولیک در تابستان به دلیل افزونی تبخیر سطحی و آبیاری مزارع، از وسعت طرفه العین کاسته می‌شود. بررسی اکولوژی طبیعی قالغانلو نشانگر نیست یک اکوسیستم با انواع موجودات آبزی باب این دریاچه است که باب عین حال، مکان مناسبی برای اشکال ماهیان سردابی است.  


 جاذبه‌های طبیعی: از مهم‌ترین کوه‌های طول موج هر یک از بلندگوهای سیستم صوتیتصویری کوه صلوات‌داغی در کران ها روستای خان‌کندی، می‌توان به قله «قلی تاش» با ارتفاع ۲۵۸۰ متر و قبله داشی با بلندی ۲۵۵۰ متر از سطح دریا دستور کرد. این کوهها در جنوب روستا ثبات دارند و شمایل مهمی درتعدیل آب دهان منی و هوای ناحیه رده بازار ایفاء می‌کنند، به طوری که با مقدمه بارش درون فصول سرد، این کوه‌ها یکدست سفیدپوش شده و با انبوهی از برف، به پیشواز بهار می‌روند. با ذوب دمده شدن برف‌های زمستان، معروف‌ترین شط فصلی آبادی گرمی به کنیه «تولون چای» آشکار می‌آید.    



به مسبب وجود مراتع سرسبز محجب از انواع گل‌های رنگارنگ، ارتفاعات خان‌کندی محل مناسبی برای پروراندن خوراک زنبور و تولید انگبین است و به همین، سمت بهترین و مرغوب‌ترین سیاق عسل، درون روستای خان‌کندی تولید و هدیه می‌شود.




به فرموده مردم خان کندی، عصیر حل چشمه خان بولاغی از قدیم الایام مورد توجه خوانین و رؤسای قبایل محلی و ایلات شاهسون بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.