همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

شمال کشور و مناطق کمتر شناخته آن

استان های گیلان و مازندران، کورس دور استان پرطرفدار کشور برای مسافرت هستند. طبیعت بکر و مناطق دیدنی زیاد دم ها باعث می شود تا بشود از کل فرصتی برای سفر به این خیز استان شمالی فایده ستانی و زیان کرد.




ییلاق اولسبلنگاه ماسال
آدرس: گیلان - ماسال‎ سر پشه دره فاصله حدود ۲۵ کیلومتری سرشت غرب این ولایت و دهستان و دروازه اندر ارتفاعات کوه های تالش

اینجا ییلاقی ست نیکو منظره، با جامه مرتعی و تابستان نشین در حاصل ۱۴۸۹ متر از سطح دریای آزاد. این قطار دارای مراتع بسیار بوده و غرفه های موجود در حین اکثرا از چوب ساخته شده. ساکنان این قطار از شهروندان ماسال هستن که برای آسایش و گذراندن فصل گرما درب آنجا زندگی می کنند. مسافرخانه و مسافرپذیر ییلاقی زیبایی داره و گردشگرا و مسافرین زیادی و به سمت خودش انجذاب کرده است. اولسبلنگاه را باید از نزدیک دید و از طبیعت و طراوتش حظ برد.


 


جاهای دیدنی گیلان,مازندران



منطقه ییلاقی دشت النزه
آدرس: گیلان، ماسال، شاندرمن
مهم‌ترین نشان محور ییلاقی شاندرمن ییلاق دشت النزه‌ست. دشتی سرسبز و فراخ که از کلاً طرف با کوه‌های سرسبز وقوف محاصره شده است. روبروی این دشت بقعه امامزاده ابراهیم النزه سکون داره که تا آن جا ۵ دقیقه پیاده روی دارد. باب پای بقعه شجر کهنسال افرایی دیده می‌شه که بالغ بر ۲۰۰ سال از عمرش می‌گذرد. به این درخت، نخ‌های رنگی، تکه سبز گون و تکه سفال آویزان شده که نوعی نذر محسوب می‌شود. در این منطقه درختان ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، گردو، آلوچه وحشی دیده می‌شه، از دشت اول (گدایان و معرکه گیران) النزه به آبشار واشیاره جاده داره که پیاده روی برای رسیدن به وقت حسن کمی زیاد است.


 


جاهای دیدنی گیلان,مازندران



د ریاچه بره سر
آدرس: گیلان، رودبار، داماش   


 


 شاید بسیار ی از شما ندانید دریاچه ای قشنگ و بکری کوچکتر درون نزدیکی شهر بره سر نهاد استقرار دارد که ویستان نامیده می شود . استخر ویستان (viyastan ) بره سر یکی از جاذبه های طبیعی و قطعه شمه عنصر و کل مناطق هماننده گردشگری ناحیه رده بازار خورگام محسوب میشود که داخل بهار وتابستان مورد توجه گردشگران وطبیعت سیار بیشماری از سراسر ایران است.این تالاب با مرتبط بودن محیطی شاد وسالم مدخل سرپوش دل جنگل ، دارای متد های نامشابه و آشنا از پرندگان ،انواع آبزیان می باشد. این دریاچه بطور طبیعی بر نشانه تاثیر زلزله بوجود امده و محلول ذوب خوی بزاق از کوههای پیرامون تامین می شود و دارای یک موقعیت عالی و مناظر چشم نوازی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.