همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر به سرزمین زیبای بختیاری

شهر لردگان مرکز ولایت و دهستان لردگان با 1700 متر اوج از سطح دریا دروازه اندر ۱۶۰ کیلومتری نواحی پهلوها شرقی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است. مردم لردگان به لهجه اصطلاح لری گویش بختیاری سخن می گویند. قالی بختیاری، گلیم، دثار های محلی، چنته، نمکدان، مفرش کشک و قارا-بنه یا پسته وحشی انواع سوغات این شهر هستند. شهرستان لردگان از دیرباز مرکزی برای مبادلات عشاری بوده است.در متون تاریخی از لردگان به لقب کلمه و ننگ لردجان عنوان برده شده است.

اکنون بار سفر می بندیم و راهی این ولایت و دهستان زیبا می شویم تا لب هایی از گیرایی کشش های بالا العاده دیدنی این مدینه را با همچنین نظاره کل باشیم.





 


 
آبشار معدن آبشار معدن نیز یکی دیگر از آبشارهای پرآب این ردیف است که تو نزدیکی روستای معدن و سر پشه دره میان تخته سنگ های کوهستانی قطار واقع شده است. ایلامی ها در برگیری درک فلزات تبحر داشته اند . یکی از معادن مس آنها سر پشه دره روستای معدن باب لردگان و معدن کبالت یکی از معادن استراتژیک دنیاست . این روستا تو فاصله پنجاه کیلومتری نهاد چهره لردگان محقق حادث است. قطار طبیعت گردی ارمند با عبور از روستای دوپلان داخل این مسیر اوان و مسیر انتهای این مسیر با روستای معدن درون این استان خاتمه می یابد. روستای دو پلان از یکسر روستاهایی است که مدخل سرپوش این مسیر با بود عبور رود کارون ، کمپینگ رفتینگ، فعالیتهای ورزشی بانجی جامپینگ (سقوط آزاده ) از دروا عمیق که داخل روستای دوپلان فنا دارد فاعل می گیرد.بعد از این رستاق مسیر تاریخی دز پارت که این طریق قدیمی ترین ایل راه تیمچه است مشاهده می شود و دیرینگی این ایل راه به عهد اتابکان می جوخه که محل گذار قسمتی از عشایر بختیاری است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.