همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

دریاچه سد سقالکسار یکی از دیدنی های استان گیلان

آب دریاچه سد سقالکسار که داخل موقعیت جغرافیایی N370923 E493130 محقق حادث شده است از ریزش های جوی و چشمه ساران ردیف تامین می شود. بالا دریاچه از سطح دریا 64 متر، طول دریاچه مدخل سرپوش حدود 600 متر و عرض دم 500 متر است. واژه‌ سقالکسار به‌ معنای محل ماء مایع شیره خوردن پرندگان است. مدخل سرپوش گذشته پرندگانی نظیر لک و سار به این قریه می‌ آمدند و از چشمه موجود تو آن عصیر حل می‌ خوردند به همین خاطر این روستا سقالکسار نامیده شده است. مساحت این دریاچه 15 هکتار است.



 
روستای سقالکسار با چشم اندازی زیبا، سرشار از سکوت دریاچه ایست که انبوهی از نهال های جنگلی سر به کرسی کشیده  آن را وقوف محاصره کرده است. سقالکسار غیر از این دریاچه، جذبه های طبیعی زیادی دارد کافی است سری به این قریه بزنید و با مردم مهربانش که کار اکثر آنها کشاورزی  است از نزدیک انیس شوید. مزارع برنج و بوی شالی و خوشه های طلایی رنگش در فصل بهره برداری از برنج نمایش ای خاص به این روستای خوش عصیر حل و هوای گیلان می دهد و گفتنی است دریاچه سد سقالکسار سر پشه دره هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد.  


 
راه دسترسی به روستای سقالکسار


آدرس و مسیر دسترسی به روستای سقالکسار از رشت : رشت، فلکه انتظام،10 کیلومتری طریق جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.