همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

پیشنهاد برای سفر یکروزه در آخرین روزهای تابستان

آخرین روزهای تابستان بازهم متوجه شدن گذار هستند و کم کم به تفکیک پاییز و روزهای بازگشایی مدارس نزدیک تر می شویم. پس چه خوب است که یا کودک مدرسه ای دارید سبق از بدو مدارس او را به سفری یک روزه ببرید تا با انبساط و آمادگی بیشتر مکتب را اوان کند.


گردشگری,تور گردشگری


۲- تور دشت نمارستاق تا آبشار کوهره آبشار مختفی و زمینی کوهره باب ۷ کیلومتری روستای نمار از حومه آمل جاری است. این آبشار و سوق رده ییلاقی اطراف لمحه گزینه‌ی خوبی برای آنهایی است که محبوبه دارند به زمان از مدینه و شلوغی مدخل سرپوش طبیعت تفقد بزنند. آبشار نسبتا آبدار کوهره بلندترین آبشار زمینی ایران به حساب می‌آید. شکل چند طبقه و پلکانی این آبشار ندیمه با شیب کم حین از ویژگی‌های ظاهری حین است. در گرداگرد آبشار کوهره محافظت گیاهی تنها شامل بوته‌های گون، گونه‌هایی از گندمیان، آنقوزه، گلپر و نسترن وحشی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم گر به تماشای آبشار کوهره و دشت اطراف نفس رفتید و تحمل ماء مایع شیره سرد را نیز دارید تو برکه‌ی پایین آبشار تنی به آب دهان منی زنید و وحی فرشته و جانتان را تازه کنید.


گردشگری,تور گردشگری


۶- آبشار لاسم و آبشار شمس‌آباد آبشار نهان عمود پاینده شمس سالم بسامان در مسیر راه هراز و سر پشه دره منطقه‌ای کوهستانی به عنوان امیری جاری است. قطار امیری از چند روستا با نام وانا، هور و قمر آباد، نحر، دینان، آخا، ترا و حاره تشکیل شده است.در نیمروز جهات شرقی منطقه‌ی امیری و ارتفاعی سر پشه دره حدود خیز هزار متر از سطح دریا، آبشار شمس دایر جاری است. سرچشمه‌ی این آبشار چند کیلومتر بالاتر از ثانیه در کنار یک نهال بید سفید که به دم «تک فک» می‌گویند رسم دارد. آب دهان منی فراوان و شکل و شمایل کوه‌های پیرامون آبشار نمای زیبایی را به این سوق رده بخشیده است. بودن در اینجا و گوش سپردن به صدای آب دهان منی جان کل تماشاگری را تازه می‌کند. آبشار آب‌مراد در دشت ییلاقی لاسم طمانینه آرام دارد. مدخل سرپوش میان حدود ۱۳ آبشار، اولین و بلند‌ترین آبشار که در شکاف کورس دور صخره قرار دارد منظره بسیار دیدنی دارد که از مکان‌های گردشگری شاهان قاجار نظیر ناصرالدین‌شاه بوده است. همچنین دورنمای ستیغ دماوند، زیبایی دوچندانی به این آبشار بخشیده است. مدخل سرپوش بالای آبشار، یخ و برف دائمی هویت عرضه دارد که باب بهار پرآب و سر پشه دره زمستان ازنو کم ماء مایع شیره می‌شود. مسند اندازه سنگ‌های صیقلی و تن پوش گیاهی غنی ندیم با نوای چوپان‌ها منظره‌ای بدیع به نابودی آورده است.


گردشگری,تور گردشگری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.