همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سه روستای دیدنی در خراسان

درکش از روستاهای گردشگری خراسان شمالی است که باب شهرستان مانه و سملقان قرار دارد و به لقب یکی از دل‌انگیزترین جاذبه‌ها و کم‌ نظیرترین جلوه‌های گردشگری روستایی استان بر ذیل کوه یامان داغی لمیده است.
 
 روستای درکِش- خراسان شمالی
درکش از روستاهای گردشگری خراسان شمالی است که دروازه اندر شهرستان مانه و سملقان فراغ دارد و به خطاب یکی از دل‌انگیزترین جاذبه‌ها و کم‌ نظیرترین جلوه‌های گردشگری روستایی استان بر زیر دامن سینه کش شمول کوه یامان داغی لمیده است. نام آوازه این روستا سر پشه دره گذشته «دره‌کش» بوده لیک اهالی برای سادگی تلفظ لمحه را بعد از مدتی به درکش تغییر داده‌اند. تیمچه «درکِش» به شدت کوهستانی است. از کوه‌ که بالا بروی بین دره‌های برجسته و کوچک چندین چشمه‌ آب خنک پیدا می‌شود. جنگل‌های درکِش و دروا خالدار یکی از مسیرهای قائم بعضی کوهنوردان و علاقه‌مندان به پیاده‌روی باب این سوق رده بود. آبادی وسط یک دره باشکوه است. با چشم‌اندازی غیرقابل توصیف و لباس استتار گیاهی عظیم.


  مکانهای تفریحی خراسان,جاذبه های گردشگری خراسان


روستای چِنِشت- خراسان جنوبی


اسم این روستا را بر ضرب بهشت، می‌دانند؛ هم داخل تلفظ و هم مدخل سرپوش جغرافیا. دروازه اندر این روستا به حدی رنگ می بینید و سبزی مزارع و باغ‌های خودی که بعد از مدتی فکر می کنید یک کارت پستال جلوی رویتان است که از زاویه‌های مختلف تماشایش می‌کنید. چهار رود خروشان مدخل سرپوش این آبادی جریان دارد. همه نهج گیاه خودرو در دم پیدا می‌شود و داخل مزرعه‌ها باب کنار میوه‌های درختی، بلال و ریواس همچنین می‌کارند.

روستای بوژان- خراسان رضوی 


بوژان (نیشابور)، روستایی از حومه بخش مرکزی شهرستان نیشابور دروازه اندر استان خراسان رضوی است که داخل ۵ کیلومتری سرشت شرقی نیشابور و در دوره ارتفاعات جنوبی طول موج هر یک از بلندگوهای سیستم صوتیتصویری کوه بینالود، فراغت دارد. خانه‌های این قریه به شکل پلکانی است و دیدنی ترین و نیکو آب‌وهواترین روستای ردیف به حساب می آید.


 


 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.