همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

معروف ترین مرکز گردشگری نیشابور

باغرود سوق رده و شهرکی سرسبز است که مدخل سرپوش ۱۲ کیلومتری یسار شهر نیشابور رسم دارد. دره‌ای که در نزاکت مال رودخانه‌ای تو جریان است و اطراف نفس پوشیده از درختان میوه،گردو ،چنار، گیلاس، سیب و ... است.باغرود یکی از معروف‌ترین مراکز گردشگری طبیعی درون نیشابور به شماره می‌آید که درون مسیر اتوبان منتهی به دم نیز مناطق و روستاهای دیدنی دیگری چون برف ریز سکون دارند. اگر قصد سفر به نیشابور دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این تیمچه ییلاقی نیز دیدن کنید. دخل اصلی ساکنان باغرود از مسلک کشاورزی است و باغ‌ های سرسبز و خاک حاصلخیز بسیاری درون این ناحیه نابودی دارد.رونق کشاورزی داخل منطقه باعث شده است عده کمتری روی به دامداری بیاورند. عده‌ای از ساکنان تیمچه نیز در اردوگاه شهید رجایی مشغول کار هستند که یک سربازخانه پیاده نظام بزرگ نظامی و یک لشکرگاه اتراقگاه بین‌المللی گردشگری ردیف است.


 


روستای برف ریز نیز از عداد مناطق دیدنی این مسیر است که تو میانه شاهراه و مدخل سرپوش سمت غربی فراغ دارد. این دهات به دیده‌ بان ناحیه نیشابور نیز اشتهار دارد.این ناحیه رده بازار برف گیر‌ترین محل است و چشم انداز دلچسب و چشمه‌های آب دهان منی متعدد و ماء مایع شیره و هوای بسیار خوب نفس باعث شده جزو یکی از مناطق مهم توریستی نیشابور درون نزدیکی دامان پایین جنوبی قله بینالود به تعداد آید. این مجتمع دارای امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه،نمازخانه،سالن اجتماعات تابستانی،کارگاههای نامشابه و آشنا مهارتی،سینما و رصدخانه است.از امکانات ورزشی نفس می‌توان به زمین چمن،استخر شنا،دریاچه قایقرانی و سایر رشته‌های ورزشی رمز کنایه کرد.سالنهای پذیرایی،درمانگاه،فروشگاه، مهمانسرا و کمپ‌های تابستانی از دیگر امکانات این مجموعه است.
سایر جاذبه‌ های گردشگری این مجتمع مشتمل سد برجسته خاکی،دریاچه پرورش ماهی،باند پروازی هواپیمای گلایدر،مزارع زعفران،زنبورداری،باغات میوه،فضای سبز و طعام گل و گیاه است. ظرفیت پذیرش منزلگاه برای اردوهای یک روزه ۵۰۰۰ فرد تعداد و اردوهای چند روزه ۲۵۰۰ تن می‌باشد. مدخل سرپوش مسیر و حتی دودمان پشتیبان این اردوگاه نیز روستاهای دیگری چون دربهشت، برف ریز و ... حقیقت شده‌اند که دارای مناظر،زیارتگاهها و مناطقی برای اطراق نیمروزی داخل فصل تابستانند.به شهرت مثال اگر به کوهنوردی علاقه‌مند باشید،یکی از قسمت‌هایی که هواداران بسیار برای تماشا دارد «هفت غار» است که باب همین مسیر طریق باغرود محقق حادث شده است.

روستای برفریز نیز از کاملاً مناطق دیدنی این مسیر است که دروازه اندر میانه اتوبان و مدخل سرپوش سمت غربی وقت حسن قرار دارد. این رستاق به دیده‌ بان ملک نیشابور نیز معروفیت دارد.این سوق رده برف گیر‌ترین محل است و چشم انداز فوق العاده و چشمه‌ های محلول ذوب خوی بزاق متعدد و آب و هوای بسیار خوب لمحه باعث شده لخت عداد یکی از مناطق مهم توریستی نیشابور سر پشه دره نزدیکی دنباله اطراف جنوبی ستیغ بینالود به حد آید. همچنین مناظر زیبای کوهستانی و کوه‌های سر به فلک کشیده واقع در شمال ردیف همواره پذیرای طبیعت دوستان و کوهنوردان مشتاق است.




راه دسترسی به منطقه
در مسیر کمربندی اتوبان نیشابور-مشهد هنگامی که به میدان باغرود رسیدید،به سمت صورت سمت چپ جاده‌ای کورس دور بانده قرار دارد به نام طریق باغرود که درون انتهای متعلق اردوگاه و پشت از وقت حسن روستای باغرود صحیح شده‌اند. حالا که تو روزهای پایانی موعد تابستان هستیم،پیشنهاد میکنیم سری به این مکان زیبا و خوش ماء مایع شیره و جو شهوت بزنید و در گرمای تابستان،خنکای این تیمچه زیبا را بچشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.