همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

کندوان، روستای زیبای استان آذربایجان شرقی


 



معماری روستای کندوان
 معماری بومی روستای کندوان معماری صخره‌ای می‌باشد، این رستاق به عادت بزه ویژگی معماری صخره‌ای و بافت مخصوص دم در فهرست نشانه ها کارها تالیفات ملی کشور به مندرج کتابت رسیده است. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای دنیا است که این موجب جذابیت بی‌نظیر طرفه العین شده است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم باب قالب بافت قدیمی نفس یک استثناء مدخل سرپوش دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (هر کورس دور دارای معماری صخره‌ای هستند) کسی زندگی نمی‌کند.

در حقیقت آنچه به کندوان هویت باستانی و تاریخی داده است، وجود ۱۱۷ خانواده و منزل مسکونی داخل باطن توده‌های مخروطی و هرمی شکل صخره‌هاست. می‌توان گفت وجه تسمیه کندوان به خاطر خانه‌های کندویی شکلی است که دروازه اندر دل این صخره‌های مخروطی آرامش گرفته‌اند.



کندوان,روستای کندوان


 


 



در مورد تاریخچه کندوان این چنین مزه چاشنی شده است که نخستین کسانی که به کندوان خطوه گذاشته اند، ساکنان روستایی به عنوان حیله شادی انگیز بودند که درون دو کیلومتری غرب کندوان صبر داشت و مدخل سرپوش قرن هفتم هجری برای در پناه ماندن از حمله مغول‌ها به دشتی دروازه اندر مقابل کندوان فعلی مهاجرت کرده‌اند و درون طول موعد زمانی به تدریج نهاد کران‌ها را حفاری کرده و پناهگاهی ایمن راحت برای خود ساخته‌اند که از وقت حسن زمان تاکنون فرزندان آنها دودمان به نسل درب همان خانه‌های سنگی سکونت دارند. 


 


 


 


آب معدنی روستای کندوان شایعه ملی دارد .ییلاقات مبصر بزرگ تر چمن از تفرجگاه های ممتاز ذیل های سهند است که درون انتهای تنگ زیبای کندوان و تو بالا قدرت رودخانه کندوان صبر دارد . گله دسته گردانی و عروسی سنتی از مراسم ویژه این دیه است . دیدار از این قصبه تجربه ای فراموش نشدنی است. قریه ی کندوان به امکانات اقامتی و پذیرایی برای گردشگران تجهیز شده و مردمی مهمان نواز دارد.  


 



اگر طالب سفر با اتوبوس ، ردیف یا هواپیما هستید می توانید به راحتی بار سفر به این دیه را ببندید  زیرا در روزهای نامشابه و آشنا هفته امکان سفر با وسایل نقلیه عمومی نابودی دارد. تنها تفاوت باب این است که باید به بدو به شهرستان تبریز بروید و سپس به روستای کندوان برسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.