همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

منطقه ی زیبا لیلاکوه

لیلاکوه یا به کلام بیان اهالی محلی لیله کوه، قطار ای است باب نزدیکی ماه لنگرود سر پشه دره استان گیلان مدخل سرپوش شمال ایران و یک ناحیه رده بازار توریستی و گردشگری زیباست که هر ساله مسافران زیادی را به خود جاذبه می‌کند.



برخی بازهم معتقدند ، لیلا کوه برگرفته از نام« لیاشاه» می‌باشد. لیاشاه ، مترادف با واژه‌های اسمی دخترانه‌ی « لکو شاه» ، یا سلطان دختران و یا «شاه دختر» ، است . برخی حتی « لیاشاه» را دخت یکی از پادشاهان باستانی مشرق گیلان می‌شناسند، که دلاوری هایش در نبرد با اعراب هنوز هم در کتاب‌های تاریخ به یادگار مانده است .



 لنگرود,جاهای دیدنی لنگرود




قله بخشش کوه به بالا تقریبی 700 متر از سطح دریا مرتفع‌ترین قله منطقه لنگرود و لاهیجان می‌باشد که از شمال شروق به بلد لنگرود و از خو غرب به شهر لاهیجان مشرف می‌باشد.  


 


  بر روی این ستیغ دکل‌های مخابراتی رادیو تلوزیون و مخابرات نهاد استقرار دارد که به همین جهت اهالی منطقه و بومی‌ها این ستیغ را دکل می‌نامند. برای ارتقا به ستیغ مسیرهای متعددی از لنگرود سر پشه دره دسترس می‌باشد که معروفترین و عمومی‌ترین حین جاده لیلاکوه و از میدان لیلا کوه می‌باشد.چهار مسیر به ستیغ منتهی می‌شوند.




 
اگر بر روی خط الراس که حرکت می‌کنید مناظر زیبایی از دره، جلگه و کوه‌های گرداگرد و همچنین نمایی چشم نواز از ولایت برج لنگرود را خواهید دید که همه بیننده ای را سر ذوق می‌آورد. همین طور اگر هوا لغزنده و آفتابی باشد دریای خزر نیز بصورت یک میدان آبی بزرگ مدخل سرپوش دور قدرت مشاهده می‌شود.


 


لنگرود,جاهای دیدنی لنگرود




توجه ! ؛ بهترین مسیر از لحاظ زیبایی و کیفیت ، بالاروی از مسیر - از روستای دیوشل و شارع مال رو مالک سید جلیل- و هبوط و فراز از مسیر تعداد یک یعنی همان شاهراه عمومی لیلا کوه می‌باشد. در این مسیرها چشمه و نهر آب دهان منی زیاد دیده می‌شود ولیکن بعضی هایشان همیشگی نیستند و نمی‌شود به وجودشان اطمینان داشت. از مسیر عمومی لیلا کوه که بروید در انتهای مسیر و پیش از از خط الراس به چشمه عصیر حل گوارایی می‌رسید که همیشه جاری می‌باشد. و همینطور از مسیر روستای« دیوشل»، نیز پشت از تخمه سر گذاشتن روستا می‌توانید از عصاره رودخانه برای نوشیدن و لبالب کردن بطری ضرر کنید. به دلیل نیست دکل مخابراتی قله دهش کوه، در بیشتر طول مسیر به بجز نقاط کور آنتن موبایل برپا سنقر می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.