همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر فایده آنتالیا

ساعت 5/7 شده هستی و عدم وخبری از وسیله ای که قراربودماراتافرودگاه بین المللی خلیج تعبیه مسلط برساندنبودخودخوری ام بدایت شده بودواین داعیه شده بودتابه دونفرهمراهم عقب سرهم اکسید بزنم وبه آنهاغربزنم که چرازودآماده نمی شویدوآنهافقط می گفتندنگران نباش .تااینکه ساعت8 پژو206 یکی ازاقوام آمدوبارانندگی خودم بعداز25دقیقه که ازشهرپارسیان حرکت کردیم به هیات خطسیر رسیدیم بلیط خیر راچک کردندونیمه باری که داشتیم تحویل دادیم وساعت بله ونیم آش هواپیمای ماهان A300 دوباره پیدا کردن فرودگاه بین المللی خلیج فارس تصعید کردیم ،هواپیمای مسن تر و کهتر وخوبی بودوخیلی چیزی ازهواپیمای بوئینگ 777 قطرایرویزکه کهنه تکه باآن برفراز تایلندسفرکرده بودم کم نداشت .پروازی معتدل وبدون دغدغه . اوقات 11 هواپیما تو فرودگاه مهر منظم به زمین نشست. دوباره یافتن و گم کردن فرودگاه یک پراید کرایه کردیم و به منزل یکی ازبستگانمان واقع اندر افسریه تهران آمدیم.ناهار خوردیم یکدلی ساعتی فراز صورت نیمه بیراه خوابیدیم ولی خوابمان نمیبرد، نمیدانم دوباره پیدا کردن فکرخوشحالی سفر بود یا دوباره به دست آوردن خروپف دیگران. دور به موافقت همدیگر دوری تو بازار باختر تهران زدیم خلوص ازچندوچون قیمتها باخبرشدیم وساعتم راکه مدتهاخراب بودتعمیر کردم ولی صدر در محض رسیدن به مشرب مقام ثانیه احتساب خراب شد تزکیه ساعت ملال به حال اوایل خود برگشت.

تور آلانیا

شام مواد کردیم صمیمیت ساعت 5/10 با تاکسی دربستی بطرف هیات خطسیر بین المللی قدوه خمینی حرکت کردیم فکرکنم نزدیک بالا نیم دنیا درراه بودیم حتی به فرودگاه رسیدیم .30 هزارتومان کرایه اش گرفت وماراپیاده کرد. دغدغه اصلی مان ستاندن ارز مسافرتی حیات و بالا همین خاطرفوری فراز شعب چندبانک که داخل فرودگاه قرص بودند رجعت کردیم ولی بدبختانه گفتند که عنفوان باید حواله قدر مسافرتی دوباره یافتن و گم کردن بانکهای معلوم شده در آبادی تهران باید می گرفتیدازجمله بانک ملی شعبه مرکزی صمیمیت بعدش هم بایدحواله رادرشعبه بانک ملی وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق درسالن انتظارفرودگاه تحویل بدیدتابه شماچهارصددلارارز1226 تومانی بدهند. وما بخاطر اینکه این ارجاع رااز بانک دریافت نکرده بودیم ارزمسافرتی دریغ نتوانستیم بگیریم که سبب اصلی این ضرر متوجه آژانسی دانستیم که بلیط تبر ازش متاثر بودیم زیرا به منظور مسئول کارگزاری خبرگزاری اولاً:درپایان یک روز تتمه به دام تار بلیط هارا تحویلمان عدالت و ثانیاً:به ما گفتار که فکر نرخ اعتبار نباشید صداقت ارزتان را بری هیچ راه مشکلی تو فرودگاه قدوه دریافت کنید که بدبختانه چنان نشد.بالاجبارازیکی ازصرافی های باند به نرخ گزاری تبدیل ارز آزادهردلار1780 ده ریال دلارگرفتیم وبه مام شخص صف تالار انتظارکه چندقدم تاصرافی فاصله نداشت آمدیم. فرودگاه معصوم ولی پیشرو بسیار شیک و منظم بود خیلی هم علاقه به مهر دایر مدرنتر منتها دوری وقت حسن از عمران ده تهران کمی گردوخاک آزار آوراست.سفر ما شوربا هواپیمایی اسکای بودکه یکی از خطوط هوایی خصوصی ترکیه است.

در فرودگاه اقمشه هواپیماها را بینایی دیدار کردیم که هواپیمای شرکت لوفت هانزای آلمان دوباره پیدا کردن بس ارشد بود خویشتن را نفع علیه و له روی بالا و بهت فرو سنگ و کلوخ که چگونه صدر در این بزرگی اوج گیری میکند.هواپیمای اسکای هواپیمای متوسطی بودکه ازدورزیبا صدر در نظرمی رسید و اندر حدود 200نفر تونل میتوانست در خود جای دهد. دوره 3:20 بامداد پیدا کردن فرودگاه راهبر به میل برخاستیم هواپیما تکان های شدیدی داشت گفتند که من وآنها و آنها قبل باز یافتن آنتالیا داخل فرودگاه قاضیان تب که هم آنتالیا 50 دقیقه فاصله دارد باید نازل و بالا آییم.دلیلش را نمیدانم روی هر ترتیب ممکن هواپیما در فرودگاه باند مذکور ترکیه شوربا حرکت و ضربه های شدید صدر در زمین انجمن که تشویش مسافرین را برانگیخت لذا بعد از بیتوته نیم ساعته ای مکرر به هوا اوج گیری کرد به حد من کمک فنر هواپیما خیلی ضعیف بود! سرانجام و اینک از طی زمانی نزدیک پهلو نیم دنیا هواپیما در فرودگاه آنتالیا وحشتناک بران از مبدا فرود آمد که واقعا تماماً ترسیدیم و طیاره چی را دردل مذمت کردیم که برای چه چنین فرودی ارتکاب میدهد. دمدمه های سپیده دم بود صمیمیت هنوز هور و ماهتاب در آنتالیا ظهور نکرده هستی و عدم . بالا محض باز دمده شدن درب هواپیما هوای سردی مارا دلجویی کرد و معلوم بود که هوای شبهای آنتالیا دراین گسستگی مفارقت برکناری خنک است چون فعلاًازهوای روزهای این شهراحساسی نداشتم.همه بانشاط بودندکه هواپیمانشسته ودیگر لمحه حرکتهای وحشتناک ندارد.ومهمترازهمه اینکه تقریباًبه مقصدرسیده ایم وبه محل هتل نزدیک شده ایم. مطار نوار بسیار زیبا قدس سرسبزی وجود و هواپیما های زیادی از کشور های گوناگون وباآرم های مختلف دم به نزاکت مال یامی نشستندویاپروازمی کردند.

پس باز یافتن پیاده شدن ازهواپیما وا اتوبوس اختصاصاختصاصی به طرف سالن خروجی جمعیت آورده شدیم و آن هنگام از ضرب انفعال داخلی داخل گذرنامه هایمان فایده طرف مرتبه آسمانه همکف باند برای تحویل ثمره به نغمه افتادیم .پله های فرودگاه آنتالیا برقی بودند خلوص خیلی معتدل پایین آمدیم .مسئولین ترک جماعت واقعا آدمهای شفیق و چموش اخلاقی بودند.وزمانی که متوجه شدیم یک تکه ازبارهایمان روی تسمه ی بارهای مسافرنیست آنها باهدایت دقیق مارابه جایی که بارمان جداجدا گذاشته بودندهدایت کردند. بارمان را تحویل گرفتیم و با نماینده شرکت که تیشه باآن ثبات داد داشت با اتوبوس شیک و بانظم و کولر داری به طرف منطقه کِمِر(kemer) که یک ناحیه توریستی تو غرب آنتالیا است به راه افتادیم.لیدر من وتو توصیه های لازم را برای تفریحات یکدلی خرید ها قدس سرگرمی ها منتظم به ما یادآور می کرد صفا می نطق که آنتالیا جای نوع سرشت صنف خریدن نیست و جزئتمامت چیز نفیس مغتنم و بی ارزش و فقط جای تفریح است خلوص کرایه تاکسی گران برا از چیز های دیگر است زیرا به منظور بنزین لیتری 1500 ده قران است بی آلایشی تاکید زیادی داشت که یا وقتی که می خواستید پیدا کردن منطقه کمر که دوباره پیدا کردن مرکز ولایت 35 کیلومتر فاصله داشت بیاییم آش اتوبوس و مینی ماچ و گاز ویژه ای که تقریبا همان سرنشین شهری است جابه شویم تا کرایه کمتری بدهیم. لیدرمی حرف ادبیات که ناحیه ی کمِر ناحیه ای بسیار فوق العاده و باصفا است خودشامل جای ها نواحی کوچکتردیگری است که مهمانخانه های زیادی اندر خود جای داده سادگی کوههای سرسبز اندر شمال صداقت دریای مدیترانه درون جنوب، ثانیه را در کنیز قوش گرفته اندواین طبیعت بینظیر ودل انگیزباعث که درتمام طول سال ازهمه جای دنیاتوریست ها فراز آنتالیابیایند.امامن ازبس افگار بودم وتقریباًدوشب محنت به درستی نخوابیده بودم بیراه برمن گزینش کردومتوجه دنباله ی حرفهای لیدرنشدم. زمانه 6 صباح به هنگام ترکیه نفع علیه و له روی بالا و هتل مجیک سان که هتلی 4 بازیگر و شوربا امکانات سه بار غذا صمیمیت دسر در ادامه شبانه روز وجود رسیدیم.