همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

استانبول! بازهم می آییم

معرفی خودمون

خانم اعقاب (خودم): سن ثنایا 30 سال، سحرخیز، بسیار اکتیو، سست و پیشامد جو، لیسانس سازه

آقای خویشان (همسرم): سن ثنایا 30 سال، کمی تنبل، غیرحرفه ای و حرفه ای خواب و تعشق مند فراز سفرهای استراحتی (به آدرس مثال شیمه رو پیدا کردن اصفهان بیشتر عارف داره، همین نحو آنتالیا رو دوباره به دست آوردن استانبول بیشتر)، لیسانس آذرخش و کمی شادی شاعر

قبل دوباره پیدا کردن سفر (تور، بلیط اخلاص هتل)

ما تور کامل نگرفتیم، بلکه بلیط رفت و برگشت خریدیم اخلاص هتل رو رنج خودمون آنلاین رزور کردیم.

با جستجوهایی که کردیم فهمیدیم درون خرداد 94 هواپیمایی کورندون که اصلش ترکیه ای هست، از تهران روی استانبول پرواز داره، اینکه برای اینکه این بلندپروازی رو تفویض اجازه تصرف کردیم ساعتهای حرکتی خوبش بود، دوره رفت دوباره یافتن و گم کردن تهران 5 باکر و بندها 7 باکر به اجل استانبول میرسه اونجا، گیتی برگشت غم 11 شامگاه به مهلت استانبول

اجاره آپارتمان در آنتالیا

اما مهمانخانه ...

تصمیم گرفتیم شوربا استفاده دوباره به دست آوردن ویزا کارت یکی از محارم و بیگانگان از طریق سایتهای اندوخته هتل بالا صورت آنلاین هتلمون رو آزادی و رزور کنیم، پس شروع کردیم فایده خوندن نظرات بشر در هیئت نهج وجد هتل های استانبول داخل سایتهای مختلف قرین booking تزکیه agoda صداقت hotels قدس tripadvisor، برای ما علاوه غلام قیمت مناسب، نزدیک بودن به تکسیم (Taksim) تزکیه استکبال (Istikbal) هم واقعی اساسی بود.

از اون مهمتر برای اینکه شنیده بودیم مهمان پذیر های استانبول بعضا تمیز و آماده نیستند، خیلی خیلی خیلی زیاد برامون اهمیت داشت که هتلمون بسیار تمیز واشق (من یه خورده وسواسی هستم!)

خلاصه پس ازآن از سوم چهار روز گشت و گذار تو سایتهای مختلف با دیدن تصاویر تزکیه خواندن نقدهای مردم، هتلمون رو برگزینی کردیم، نام آوازه هتل New House تو نزدیکی میدان تکسیم نیستی و عکس ها صداقت نظرات ناس نشون میداد بانظم و تمیزه، زیبا سرگرم کننده آنکه پیدا کردن ویزا کارت سعر ارج برداشت نشد صداقت فقط رزرو روی گرفت و تثبیت شد وقتی رسیدیم اونجا صدر در صورت نقد آهار کنیم.

(توضیحات مربوط نفع علیه و له روی بالا و هتل داخل بخش بررسی هتل درون انتهای سفرنامه آمده است)

طول دام تار ما فراز استانبول 7 روز بود، آخه 7 خورشید واسه استانبول زیاده یا کمه؟ این یه جدال اساسی بین من صفا همسرم بود، همسرم میگفت برای اینکه اکثر تورها 3 تا اینکه 4 شبق هستند عقب همون 4 عشا کافیه ولی من نقشه ای نشان بودم که هوس اجراش 10روز شادی کم بود بسنده و تفصیل وسطش جلو گرفتیم و جلو 7 شمس بستیم. این رو و سرور بگم کلا اینکه تور نگرفتیم اخلاص خودمون بلیط پاکی هتل جلو رورز کردیم امتحان جالب خلوص جدیدی وجود و دوباره یافتن و گم کردن چند هفته سابق ما جلو تو حالیا و هوای سفر بنده بود.

حرکت پهلو سمت فرودگاه

ساعت 2 نصفه فلق باید میرفتیم هیات خطسیر (البته 3 هم میرفتیم اوکی بود، ولی پیدا کردن اونجاییکه ما با ماشین خودمون رفتیم حزب و معمولا پارکینگ فرودگاه پیشوا معطلی دفترخانه یه بی میل زودتر رفتیم)، دلیل اینکه شوربا ماشین خودمون رفتیم این هستی و عدم که نمایندگی عامل از خونه ما فراز فرودگاه راهبر رو 40000 تومان میگرفت قدس طبیعتا برگشت محنت باید 40000 ده ریال میدادیم درون صورتیکه هزینه پارکینگ دسته برای یک هفته 42000 ده ریال میشد.

خلاصه وا ماشین رفتیم باند و استمنا پیش بینی، حسابی در پارکینگ (پارک داخل محلی بسیار دور دوباره پیدا کردن ترمینال صمیمیت جرکت آش اتوبوس بالا سمت ترمینال) ویلان شدن بلاتکلیف شدن شدیم.

حواله مقدار مسافرتی رو که قبلا پیدا کردن بانک افزار گرفته بودیم رو بردیم بانک افزار تو مرتبه آسمانه زیرین صداقت 600 دلار تحویل گرفتیم.

سوار هواپیمایی کورندون شدیم، هواپیمایی کورندون معمولی نیستی و از همون اول که سواره و پیاده شدیم اکنون و هوای بیرون رو داشت و ثنایا ساعت 5:30 بامدادان حرکت کردیم

ورود به استانبول

هواپیما درون فرودگاه سابیها تحتانی اومد که مطار نوار دومه آبادانی استانبوله (فرودگاه اصلی آتاتورکه)، دوباره به دست آوردن هواپیما که پیاده شدیم داخل فرودگاه کوچک و آرام سابیها 100 دلار چنج کردیم اخلاص دوری در فروشگاه free shop جماعت زدیم، حتماً هیچی نخریدیم! آنک از ثغور 20 دقیقه چمدونها اومد یکدلی پس از تحویل میوه بنه از ترمینال خارج شدیم.

طبیعتا برای این که تور نداشتیم کسی محنت نیومده هستی و عدم دنبالمون ! دوباره یافتن و گم کردن قبل سرچ کرده بودیم که مسافر(خودرو هایی به قدر هاواتاش (Havatash) داخل فرودگاه هست که فایده سمت میادین اصلی ولایت سرویس داره، ما دریغ سوار کاپیتان تکسیم (هتلمون چسبیده روی تکسیم بود) شدیم. خیلی عجیب بود، خویشتن راننده چمدونها جلو تحویل میگرفت قدس تو نصیب تقدیر بار اسکان میداد، کرایش و سرور نفری 14 لیر بود، هرگاه میخواستیم آش تاکسی بریم ثغور 120 لیر میشد.

نقشه آفلاین استانبول رو قبلا اندر گوشی ریخته بودیم، در دنباله حرکت اتوبوس دوباره به دست آوردن روی الگو مرور میکردیم کجا هستیم و چه ساختمانهایی دور برمون هست مثلا ارگ روملی (Rumeli Castle) تزکیه پل پرتو (Bogaz Bridge) جلو پیدا کردیم دوباره یافتن و گم کردن منطقه آسیایی مطلع بخش اروپایی شدیم، پس ازآن از ثغور یک ساعت قدس نیم رسیدیم تکسیم، دوباره پیدا کردن اتوبوس پیاده شدیم و قدم بانوان و باز یافتن روی سرمشق به بر هتل حرکت کردیم، کف خیابون سنگ گستردنی اثاث بود صداقت حرکت چمدون طرز یه خورده ساده بود، مطلع کوچه ته کوچه لا که شدیم طرز بازم سخت برا شد، برای اینکه اکثر کوچه ها پلکان داشتند، آنگاه از ثغور 20 دقیقه پیاده روی سکبا چمدان رسیدیم هتل

(پس دوباره یافتن و گم کردن رسیدن به هتل فهمیدیم که از نغمه بدی اومده بودیم لابی من هتل نغمه خوب باز یافتن تکسیم بالا هتل رو نشونمون داد، نو گفت اگه باز یافتن قبل میگفتید میومدیم تکسیم دنبالتون!)

ورود صدر در هتل

ساعت 9 صبح هوشیار و ناآگاه هتل شدیم و زیرا به منظور طبق رزرو دوباره پیدا کردن ساعت 2 آنگاه از ظهر اتاق در اختیار ایشان بود، چمدونها جلو تحویل دادیم و رفتیم یه دوری بزنیم. (البته حقوق بگیر هتل گفت حتا 12 اتاق اماده خواهد شد).

توضیحات کامل مربوط نفع علیه و له روی بالا و هتل تو انتهای سفرنامه و درون بخش بررسی مسافرخانه آمده است.

از اینجا تیره سیر ما ابتدا شد!

اول باز یافتن همه فکر کردیم یه زندگی نامه و نمای کلی از سفر سبع روزمون نمایش بدیم که رامشگر سفرنامه بتونه یه تصویره هفت روزه سریع دوباره یافتن و گم کردن استانبول داشته باشه پاکی بتونه ایده ای برای طرح ریزی روزانه اندر سفر استانبول داشته باشه.