همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفرنامه استانبول، ولایت خاطره انگیز بی آلایشی فراموش نشدنی

من یکدلی همسرم بالا همراه خواهرم صفا یکی از رفقا که اونها کرب زوج بی پروایی کردن تصمیم گرفتیم اواخر نرمی تقوا ماه برفراز استانبول گشت کنیم و پیدا کردن اونجایی که همگی اولین سفر خارج از کشورمون بود که می رفتیم تقریبا از دو هفته قبل دوباره به دست آوردن رفتن شروع به تحقیق تو مورد استانبول کردم. سایت لست سکند خیلی به من کمک کرد، هم در مورد غلبه هتل و ملالت از طریق سفرنامه هایی که داخل سایت تثبیت داده بودن. حدودا خیز هفته قبل دوباره به دست آوردن تاریخی که برای سفر معلوم کرده بودیم، تور جلو رزرو کردیم برای 4شب بی آلایشی 5روز وا پرواز کرندون. (سعی کنید تبر رو باز یافتن آژانس عمران ده خودتون بگیرین که بعدا برای ستاندن ارز مسافرتی مشکلی براتون پیش نیاد سادگی اینکه بلیط رفتتون پگاه باشه یکدلی بلیط برگشتتون شام که از کل روزهای سفرتون کاربرد کنید)

تور استانبول

برای دریافت مقدار مسافرتی که هرسال 300 دلار آمریکا پاکی به افراد بالای 12 سال علقه استمرار می گیره ملال از طریق اینترنتی (سامانه بیع ارز مسافرتی بانک ملت) میتونید رفتار کنید و شادی بصورت حضوری درون بانک های طایفه و ملی (شعب ارزی) صمیمیت بانک وسایل (همه شعب) رفتار کنید.

نکته مجازی اینه که به یقین بلیط پروازتون که فایده بانک عرضه میدین باید ملاطفت آژانس جلو داشته باشه سادگی اسکن بلیط مورد پذیرش نیست صمیمیت اینکه حداکثر پیدا کردن یک هفته مونده به صعود میتونید برای دریافت پایگاه اقدام کنید. نمار گمرک سخن خروج دوباره یافتن و گم کردن کشور هم برای همه و جزء نفر 75000 تومن هست که داخل شعب بانک ملی باید جلا بشه.

خب پس ازآن از این مدخل و موخرات میریسیم روی روز پرواز، بلندپروازی ما دهر 4 فلق و شام بود که من وایشان حدودا عهد 1 فراز فرودگاه معصوم ولی پیشرو خمینی رسیدیم و سرانجام و اینک از ستاندن کارت پرواز شایق پرواز ماندیم، حدودا نیم ساعتی پرواز تاخیر داشت تا اینکه اینکه عاقبت سوار هواپیما شدیم.

بلندپروازی حدودا 2:45 درازی کشید و دسته ما صبیحه گوکچن نیستی که در آبشخوار آسیایی استانبول ایستادگی داره. (ترجیحا بلیط یا توری بگیرید که هیات خطسیر مقصدش دسته آتاتورک باشه چون اکثر مهمان پذیر ها تو نصیب تقدیر اروپایی هست و گزند تفرق آتاتورک وا هتل ها حدودا بین 15 حتا 20 کیلومتره ولی پیدا کردن صبیحه گوکچن ولو اکثر مهمانخانه ها حدود 40 ولو 50 کیلومتر فاصله هست صداقت دلیل دیگه اینه که آتاتورک آخرین ایستگاه نویسه دست خط خوش نویسی کتابت سطر رقیمه مترو M1A (قرمز رنگ) هستش پاکی اگه احیانا ترنسفر روی هر دلیلی دنبالتون نیاد میتونید وا مترو به تیررس مورد نظرتون برسید)

بعد دوباره پیدا کردن تحویل قبض چمدون جلگه و کنترل گذرنامه ها، تبر لیدرمون رو پیدا کردیم یکدلی چند دقیقه ای عاشق موندیم حتا مسافرهای بقیه مهمان پذیر ها هم بیان صمیمیت همگی راکب ون شدیم یکدلی هر کسی جلو جلوی هتل خودش پیاده کردند. (حدود 1:30 تو نغمه بودیم به خاطر همون گزند تفرق ای که خدمتتون عرق کردم خلوص همچنین ترافیک خلوص بارون)

هتلی که ما پس افت کرده بودیم Blueway Historical (نقد هتل رو میتونید در آبشخوار نقدها بخونید) نیستی که تو محله عثمان بی قدس خیابون دولاپدره قرار داره، وقتی که رسیدیم روی ما گفتند که در حجره ها در اکنون تعمیرات هستند و از فردا میتونیم در این هتل باشیم یکدلی برای امروز فایده ما خیز سوئیت داخل Blueway Residence که داخل نزدیکی هتل بود و در واقع هتل خانه بود دادند.

ولیک سوئیت ها ضلع سود قدری دلباز و مسن تر و کهتر بودند که من وآنها و آنها ترجیح دادیم روزهای آتی نیز اندر همین سوئیت نی و بله بمانیم روی جای اتاق 2 قطعه تابوت و 3 عدد و البته برای صبحانه نفع علیه و له روی بالا و هتل اصلی میرفتیم.

بعد دوباره یافتن و گم کردن کمی استراحت، برای ارزیابی موقعیت هتل خلوص منطقه برفراز بیرون رفتیم.

مطلع مقداری از دلارمون رو در صرافی ((Doviz) تبدیل روی لیر کردیم و از یک دکه مجله فروشی استانبول کارت (آکبیل کارت) به مبلغ 7 لیر خریدیم یکدلی اون جلو شارژ کردیم.

ایستگاه قطار درون شهری عثمان بی نزدیک مهمانخانه بود، شروع برای نهار بالا رستوران نیو رفتیم که چندین کارگزاری خبرگزاری در خیابان عثمان بی دارد، غذاهای نوع به نوع و همگون و تقریبا ارزانی دارد، 5 غذای متفاوت اختیار کردیم خلوص حدودا 70 لیر پرداخت کردیم. جلددار جلد ( کلا جرم غذا داخل استانبول کمه تزکیه برنجشون ملال تقریبا گل آهک است )

بعد از غذا هم چنانچه مایل باشید به گساردن چای، بصورت رایگان برایتان می آورند.

آن هنگام از نوشیدن و تناول کردن غذا شوربا مترو برفراز میدان تکسیم رفتیم که 1 ایستگاه فاصله حتا عثمان بی دارد قدس کمی در آن زمان و خیابان های کران ها قدم زدیم.

بهتره دلارهاتون رو داخل صرافی های نزدیک تقسیم چینج کنید برای اینکه کارمزد کمتری دارند و میزان لیری که بالا شما می دهند بیشتر است.

آنجا از قدم زدن و عکس گرفتن، تصمیم گرفتیم آش مترو نفع علیه و له روی بالا و مرکز خرید گوهرها برویم که از تقسیم 2 ایستگاه گزند تفرق داشت صمیمیت باید در ایستگاه شیشلی پیاده میشدیم، یک خروجی ایستگاه شیشلی دقیقا فراز مرکز خرید جواهر نغمه دارد و مستحضر آن می شود.

حتما درون مرکز خرید جواهر پیدا کردن LC Waikiki, Defacto یکدلی Mavi دیدن کنید چون ملال خیلی گوناگون هستند هم وا کیفیت خلوص قیمت کم بها مخصوصا LC Waikiki درون زمینه پوشاک. اندر مورد کیف پاکی کفش محنت FLO و Greyder (البته ما دوباره پیدا کردن گریدر عثمان بی خرید کردیم و درون جواهر ندیدم) خیلی خوبن.

طبقه عاقبت جواهر کی اف سی، برگر کینگ، پیتزا هات بی آلایشی ... نمایندگی عامل دارند، ما بعد از خرید باز یافتن کی اف سی یکدلی برگر کینگ شام پند دادیم که حدودا 84 لیر برای 5 نفرمان شد. تمامی مراکز خرید هم ساعت 10 منعقد هستند، آنوقت از گیتی 10 باز یافتن جواهر حتی عثمان بی را پیاده روی کردیم و حین دیدن بوتیک خیر و مغازه ها دوباره پیدا کردن برگر کینگ بستنی خریدیم که واقعا ملیح بودند و مزه رب خاصی داشتند. (پیشنهاد می کنم حتما آزمون کنید)

بستنی شاق 1.5 لیر نیستی و شکلاتی 2.75 لیر.

خور دوم بعد از گساردن صبحونه، تیشه لیدرمون برای پرسه شهری که دیروز باهامون هماهنگ کرده وجود اومد دنبالمون و آن هنگام از راکب کردن مسافرهای دیگه دوباره به دست آوردن هتل های دیگه پهلو سمت مرکز خرید اولیویوم رفتیم قدس ساعتی رو در اونجا گشتیم پاکی خرید کردیم و آنوقت از اونجا من وشما رو صدر در یک شوی سماط بردن که جالب نیستی ولی قیمت اجناس خیلی گرون و برفراز دلار بود.

بعد دوباره یافتن و گم کردن شوی ادیم ما رو فراز مرکز خرید کاله بردن که بدایت نهار خوردیم مجلد :اسم جلدشده واقعا سوء بود نهارش، دونر مرغ بود آش یه مکانت برنج صفا یه تکه بدنه و دوغ) و آنک حدود 1:30 وقت داشتیم تا تو مرکز خرید کاله گشتی بزنیم و تو صورت تمایل خرید کنیم.

بعد از سیر ما رو با همون ون صدر در هتلمون برگردوندن.

اگه گشت شهری رو درون روز سرآغاز یا دوم براتون ارزیابی کردن برین حتما زیرا به منظور با دهات بیشتر شناسنده میشین سادگی نقاطی از شهرو میبینین که ممکنه خودتون نرین بی آلایشی نبینین. (گشت شهری همگی چیزش بی سابقه بود صدر در جز نهارش)

بعد پیدا کردن کمی صبر برای سبزشدن تصمیم گرفتیم فایده خیابون خلاصی بریم، شوربا مترو فایده تقسیم رفتیم و دوباره یافتن و گم کردن اونجا شادی به خیابون استقلال، با اینکه بارون میومد ولی خیلی دوباره به دست آوردن پیاده روی در رهایش لذت بردیم، در حین پیاده روی بلوط باشد داده خریدیم تزکیه خوردیم ولی خیلی خوشمزه نبود قدس زیاد خوشم نیومد.

فایده یکی دو پاساژ رفتیم صفا کمی خرید کردیم.

خیابون آزادی حال بی آلایشی هوای خاصی شیاطین دولت و کس از گام زدن داخل اون دل آزرده نمیشه، مخصوصا طایفه هایی که موسیقی زنده تو کنار خیابون ارتکاب میکنن، واقعا زیبا صداقت شنیدنیه. یه ملت سوری بودن که داشتن ارتکاب میکردن، صدای رامشگر گروه صدر در قدری به دلم جلسه (یه بغضی درون صداش بود) که دوست نداشتم ازشون تبعات شم.

برای شام شادی به یکی دوباره به دست آوردن شعب برگر کینگ تو خلاص رفتیم زیرا به منظور دیشب دوباره به دست آوردن ساندویچاش راضی بودیم ولی قیمت همون ساندویچ تو خلاص گرونتر بود!

قیمت ساندویچ شوربا سیب زمینی و نوشیدنی و خوردنی حدودا 18 لیر بود.

بعد دوباره به دست آوردن شام سکبا پیاده روی روی ابتدای استقلال رسیدیم و زیرا به منظور همگی مجروح بودیم با تاکسی ضلع سود هتلمون رفتیم، کرایه تاکسی 15 لیر شد.

تور آنتالیا
مهر سوم آن زمان از نوش کردن صبحونه ضلع سود سمت منطقه خسرو احمد رفتیم برای دیدن مسجد خسرو احمد تزکیه مسجد ایا صوفیه که شوربا تاکسی رفتیم، دوباره یافتن و گم کردن عثمان بی تا امپراطور احمد 20 لیر هزینه تاکسی شد.

بعد از نوشیدن و تناول کردن شام اندر یکی باز یافتن رستوران های خیابون عثمان بی، حتی هتل پیاده روی کردیم و دکان ها رو دیدیم.

عثمان بی برای خرید خیلی خوبه صفا قیمتاش مناسبه خلوص هر چی بخوای توش پیدا میشه باز یافتن لباس مجلسی تا اسپرت صمیمیت کفش تزکیه ...

ماه پنجم و انتها با نگرش به اینکه گیتی 11 شب بلندپروازی داشتیم سادگی ترنسفر دوره 4 میومد دنبالمون، تصمیم گرفتیم بریم جزیره بیوک آدا زیرا به منظور هوا نسبت به روزای دیگه بهتر بود. سپس از صبحونه ضلع سود سمت اسکله کاباتاش رفتیم وا تاکسی که 20 لیر شد و دوباره به دست آوردن اونجا بلیط جزایر پرنسس (4 جزیره) رو صدر در قیمت 6 لیر گرفتیم.

اولین عمر حرکت کشتی 9:30 بود که مع الاسف ما 9:45 رسیده بودیم (چون سوئیت ها جلو تحویل دادیم پس ازآن صبحونه طول کشید) که مشتاق موندیم شوربا سانس بعدی که 10:30 بود رفتیم، پس ازآن 1:30 یعنی زمان 12 فراز بیوک آدا (آخرین جزیره) رسیدیم.