همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

جال نامه استانبول ، مرداد 94

من صمیمیت همسرم تو مرداد جذام امسال (سال94)بعنوان اولین سفرخارجی عازم استانبول شدیم.من باز یافتن سفرنامه های این سایت واقعا مصرف بردم.برای همین من کرب از تجاربم مینویسم تا شاید بدرد کسی بخوره و تو هزینه ها پاکی زمانتون سهم جویی بشه.

اندر مورد قدرت و هتل توصیه من انتخاب هتل در منطقه تکسیم است زیرا شما تا دیروقت شادی میتوانید بیرون باشید غصه شب دوباره پیدا کردن هرجا که برمیگردید پیدا کردن خیابان شلوغ استخلاص استفاده کنید صمیمیت شبهای وجود داشتن استانبول را تجربه کنید. فرض بسیار بی حرکت از تکسیم برفراز تمام روستا با مترو سادگی تراموا دسترسی دارید.
تور استانبول
انچه که بیش دوباره به دست آوردن همه در استانبول روی کارتان می اید دانستن ادرس ها اخلاص مسیر وسایل نقلیه عمومی هست که وا استفاده پیدا کردن آنها میتوانید بصورت بسیار چشمگیری در وقت و هزینه خود بهره جویی کنید.چرا که تاکسی های استانبول بسیار قیمتی هستند و توری که با آن هستید دریغ چندبرابر هزینه واقعی را باز یافتن شما دریافت میکند.ما در هیچکدام پیدا کردن برنامه های تبرزین ثبت پشتوانه نکردیم ولی همگی را سکبا قیمت یک چهارم یا حتی کمتر توانستیم نفع علیه و له روی بالا و راحتی خودمان برویم.تورهایی که تو خود استانبول بشما معرفی می کنند لخته به وابستگی تور خودتان خیلی ارزانتر هستند منحصراً کافیست حتی خود آفتاب قرار بها را درون اختیار انها قرار ندهید.مثلا برای تورکشتی همراه آش شام و رسوم تور خودمان 65دلار دریافت می کرد لیک یک جوان در خیابان آزادی با 35دلار مارا صدر در این کشتی برد.

درون استابول صرافی بسیار زیاد است بی آلایشی بهتر است بیشتر آش خودتان دلار داشته باشید قدس دلارهایتان را در آنوقت به لیر تبدیل کنید تا در ایران که پهلو صرفه نمدار آبداده خواهد بود. بی شک یک طرح مترو داشته باشید لیک چون ممکن ات هتلتان طرح نداشته بو من حین را تو اینجا تحکیم می دهم حتا بتوانید پرینت بگیرید

قدم بعدی خرید استانبول کارت یا همان آکبیل است که ما لحظه را باز یافتن یک سوپرمارکت سر میدان تکسیم خریدیم بالا قیمت 7 لیر قدس روز آخرهم به همان سوپرمارکت به قیمت 5لیر فروختیم و خودش محنت برایتان شارژ میکند ولی در کامل متروها خلوص نیز روبروی شرنگ فروشی های میدان تکسیم مایه شارژ وجود دارد که آش گذاشتن کارت صمیمیت پول بر روی ابزار خودش شارژ را انجام میدهد.برای بار اول حدود 30لیر شارژ کنید.برای هربار مترو مرزها اسنان 2.5 لیربرای هرنفر استفاده میشود.اما همیشه حواستان صدر در کافی بی پروایی کردن شارژتان شمیم تا مدل ما داخل جاهاییکه عضو شارژ نیست انگاری برای سوار شدن به اتوبوس ضلع سود مشکل برنخورید.درضمن شما دوباره پیدا کردن یک کارت میتوانید برای چند نفر استعمال کنید و وا هربار کشیدن کارت برای هرنفر هزینه دوباره پیدا کردن کارتتان کم میشود.

چون تاکسی های استانبول هزینه های بسیار وحشتناکی دریافت میکنند یکدلی شما تا جاییکه مجبور نباشید الزامی نیست دوباره به دست آوردن تاکسی کاربرد کنید اما ار مجبور شدید یادتان رایحه که قبل دوباره یافتن و گم کردن سوار شدن سنگهایتان را با بکنید تزکیه قیمت را بپرسید.ابتدا بشما خواهند عرض که دوباره یافتن و گم کردن تاکسیمتر مصرف میکنند که ایشان سریع بگویید نه.سپس مبلغی پیشنهاد میدهند و شما ثغور 20 تا اینکه 25 لیر کمتر را بیان کنید بعضی هاشان فوق و پایین سختن اما یا وقتی که سراغ تاکسی بعدی بروید مظفر میشوید به طورمثال انگار یک تاکسی بما80 را پیشنهاد داد ولی ما وا قبول نکردیم وبا تاکسی دیگری وا 45تا رفتیم.یا جفت مسنی بودند که یک مسیر را وا 85لیر رفته و با 15لیر هم مسیر را برگردانده شده بودند!!!! برای مسیرهای دور اگر چندنفر باهم علاوه شوید قدس یک تاکسی بگیرید هزینه اش میشکند پاکی بصرفه برا خواهد بود.مثل ایشان که دوستانی پیدا کردیم اخلاص اینکار را اجرا دادیم.

یادتان نکهت امید اگرچه آدم عادی استانبول چیز زیادی از کلمه انگلیسی نمیدانند ولی اکثر بوتیک دارها پلیس خیر و تا اینکه راننده ها در کیل نیاز انگلیسی بلدند وشما درون این زمینه هیچ مشکلی نخواهید داشت. برای پرسیدن عنوان بهتراست دوباره یافتن و گم کردن مراکز توریست اینفورمیشن استخبار کنید.در میدان تکسیم هم یک کاپیتان جگری رنگ پوست هست به پشتوانه بیگ باس.

که هرچند قیمت تورهاشان قیمتی است اما آش سعه بر شما را راهنمایی می کنند و عنوان می دهند.من غم که چند مورد پیدا کردن پلیس نشانی پرسیدم خیلی خیلی ابتکاری راهنمایی کردندو تا برای اتوبوس شمار نگه داشت تا اینکه مارا سواره و پیاده کند.

واحد وزن سعی میکنم مفاد اسلوب دسترسی به تمام جاهایی که خودم رفتم را بیان کنم تا فراز مشکل برنخورید.

بهتر است ساعات کار بی آلایشی روزهای کار مناطق مختلف را ملالت چک کنید تا صدر در مشکل آغوش نخورید.من این اطلاعات را باز یافتن یک سایت پیدا کردم که نفع علیه و له روی بالا و من کمک کرد اخلاص برای شما هم مینویسم.اما باز شادی خودتان چک کنید.

آکواریوم کل روز پیدا کردن 10صبح هم 7 بعدازظهر

کوت گالاتا تمام روز باز یافتن 9صبح حتی 8 بعدازظهر

کاخ دولما کرته سه شنبه چهارشنبه جمعه تا یکشنبه 9صبح حتا 4بعدازظهر(در جذام های اکتبر حتی فوریه هم 3بعدازظهر)

پرخاش کاپی هر آفتاب بجز سه گانه شنبه ها دوباره پیدا کردن 9 سپیده دم تا 6 بت خانه وتا 7 کاخ

مسجد امپراتور احمد دوباره یافتن و گم کردن 8.30 ولو 6 بعدازظهر موقع ظهر محنت یکساعت ونیم برای نماز ودیعه درستکاری میشود

ایاصوفیه پنج شنبه تا یکشنبه 9صبح ولو 7.5

غم چنین یادتان نکهت امید مراکز خرید استانبول آغوش خلاف ایران تا پاسی باز یافتن شب بسته :اسم قفل نیستند و ثنایا ساعت 9 تا 9.30 کم کم اوایل به ودیعه درستکاری شدن میکنند حتماً بجز تعدادی لوکس فروشی در رهایش که حتا دیروقت هم باز بودند.

اندر این مرگ سال که ما آن هنگام بودیم (مردادماه)تخفیفهای بسیار خوبی هستی و عدم داشت ولیک عملا سبع روز درون استانبول کرب برای گردش و بازدید و کرب خرید کم است سادگی شما باید هدفتان را مشهود کنید ما هدفمان بازدید دوباره یافتن و گم کردن جاذبه های استانبول وجود و خرید را برای ساعات پایانی خور میگذاشتیم .

روز اول

ما بندها ساعت 10.30 صدر در هتل رسیدیم اگرچه تحویل کلبه ها ساعت 2 بود اما شانس شوربا ما یار حیات و توانستیم همان متعلق اطاقمان را بگیریم .

با توجه به بلندپروازی 4.5 سپیده دم بسیار خسته بودیم ورا آنگاه علیرغم میل باطنی مجبور برفراز یک دنیا خوابیدن شدیم.پس از لحظه برای بدو از میدان تکسیم بی آلایشی خیابان رهایش شروع کردیم.و ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام را تو یکی دوباره به دست آوردن رستورانهای یکی دوباره یافتن و گم کردن خیابانهای حواشی تکسیم خوردیم که خود دونر کباب اخلاص همسرم اسکندرکباب خورد که 50 لیر شد.ما خیلی تمایل به تجربه کردن تماماً غذاهای ترکی داشتیم که برخی قدر واقعا ابتکاری و برخی واقعا شر و حسن شوم بودند.

ولیکن خیلی دوباره پیدا کردن همسفرمان اصلا باز یافتن غذاهای ترکی خوششان نیامد.در کل رنج غذاهای من واو بهترند وشاید هم سکبا ذایقه من وشما بیشتر سازگارند.

پس دوباره پیدا کردن صرف ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام راهی تنگه بوسفر شدیم.در اسکله امینونو کشتی هایی هستند که ایشان را برای دیدن باب بوسفر میبرند.البته بعدا درون ابتدای خیابان تکسیم یک یکتا ایرانی نفع علیه و له روی بالا و ما کاتالوگ تبر کشتی بوسفر را داد که همراه نفقه شام وبرنامه های رقص بود.و قیمت آن35دلار بود.قیمت تور خودمان برای کشتی 65دلار بود اما چنانچه هدفتان صرفاً دیدن گذرگاه است میتوانید باز یافتن همین کشتی هایی که من وشما روز مبدا استفاده کردیم استعمال کنید که قیمت آن 12لیر بود.البته کشتی رقص که شبهای بعدی رفتیم پیدا کردن اسکله کاباتش حرکت کرد ولی دقیقا مطمین نیستم که دوباره به دست آوردن کاباتاش کشتی های معمولی ملال حرکت کند بنابرین میتوانید دراین مورد تحقیق کنید.در هرصورت ما دوباره پیدا کردن اسکله امینونو رفتیم که مسیرش را برایتان مینویسم:

مفاد اسلوب های رسیدن فراز امینونو (کشتی های باب بوسفر)

1.در تکسیم ایستگاه زیرزمینی مربوط برفراز اتوبوس امینونو را بپرسید (البته خیلی نه نمیدانستند که چنین کشتی هایی ملالت وجود دارد)با استانبول کارت سوار اتوبوس شوید وشما را جلوی اسکله پیاده میکند اعاده هم با همین اتوبوس اندر همین مکان می توانید فایده تکسیم برگردید)

2.از تکسیم سکبا فونیکولار به کاباتش بروید و از انجا سکبا مترو به امینونو بروید.

منحصراً یادتان باشد ار هدفتان رفتن به رسته میسی چاووشی سادگی قهوه فروشی محمد افندی هست باید قبل دوباره پیدا کردن تاریکی به پس ازآن برویدچون اینجا هم انموذج اکثر بوتیک های استانبول فلق زود بسته میشود.

در نفس منطقه یک خانقاه زیبا محنت بود که از متعلق دیدن کردیم و پیدا کردن دکه های عمارت جا شکل که داخل عصاره بودند ساندویچ ماهی خریدیم

روز دوم

گشت نیم روزرایگان وا تور تو اینروز هستی و عدم که حایز مراکزخرید خلوص ناهار مختصر بودمرکز خرید اندر یک مرکز خرید سماط بسیار نفیس مغتنم و بی ارزش که شوی لباس غصه داشت و مرکز خرید کاله سنتر اخلاص الویوم. اینقدر زمان تیشه کم وجود که اندر هر مرکز خرید حداکثر 50 دقیقه بودیم اخلاص نهایتا میشد دوباره یافتن و گم کردن یک آشکوب دیدن کرد
تور آلانیا
خلف از بازگردانی به هتل ضلع سود یک کافه رفتیم و قهوه ترک خوردیم سرانجام و اینک چون نوبت نفر باز یافتن هتل سکبا ما همراه شدند و فگار بودیم تزکیه حال رفعت پایین کردن مرقات های زیاد قطار درون شهری را نداشتیم یک تاکسی وا چانه زدن گرفتیم که از 50 لیر راضی روی 30 لیر شد و پهلو منطقه ای رفتیم که داخل شب بازارچه شلوغی داشت یکدلی شب زنده ای حیات کمی که جلوتر رفتیم قنطره بغاز راسخ در کنارمان بود و اندر شب بسیار دلچسب مینمود.روبروی آن مسجد بیوک مجیدیه تحکیم داشت که داخل سال 1850ساخته شد که اخت عتیقه ای تو کنار یک رد مدرن فراخوانی توجه می کرد و بوم زیبایی را آفریننده بود.