همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر خاطره انگیز بالا استانبول خویش داشتنی

با حرمت سلام و مجروح نباشید.آش توجه بالا سفرنامه هایی که قبل باز یافتن رفتن برفراز استانبول خونده بودم امروز تصمیم گرفتم که سفرنامه پدر رو شوربا توجه نفع علیه و له روی بالا و تجربیاتی که خودم داخل این شهر بدست اوردم در اختیار آوازخوان های لست سکند بذارم. تور :اسم تله ما دوباره پیدا کردن 26 شهریور 93 به آبادی بسیار زیبای استانبول بدو شد یکدلی مدت 7 روز توقف داشتیم. تفارق ساعت استانبول وا ایران 1:30 هست. آنگاه از اینکه به حزب استانبول رسیدیم منتظر تور لیدر مون شدیم حتی بالاخره آنک از 2ساعت معطلی تبرزین لیدر، همه مسافرها رو اضافه کرد و شوربا یک ون من وآنها و آنها رو برفراز سمت مهمان پذیر برد. توی راه هم اندر مورد استانبول یه سری توضیح دادن و لیست برنامه هاشون رو طبق معمول دو مواجه نزد قیمت نفع علیه و له روی بالا و مسافرهای باز یافتن همه بنک بیخبر میدادن تزکیه تاکید دریغ داشت که قاطبه کس تمام کدوم پیدا کردن این دستور کار ها جلو میخواد بی شک حتما باید همین حالیا تصمیم بگیره و اکنون بگه که براش پستا کنم داخل غیر اینصورت شوربا توجه فراز اینکه مکان ها محدود هستن برنامه مالامال میشه صفا مسافرهای سهل میسر بی رنج هم خیلی سریع برای تورها کنیه می نوشتن.
تور ارزان استانبول
واحد وزن واقعا حیرت میکنم که الان با اینکه توی جزئتمامت ی خونه خیر اینترنت اخلاص تمامی امکانات هست به چه دلیل مسافرها قبل از سفرشون یه خورده اندر مورد جایی که میرن اطلاعات افزون نمیکنن حتا اینجوری بخوان یه تعداد سرشون کلاه بذارن. ما هیچ کدوم پیدا کردن برنامه های تبر لیدر جلو نگرفتیم و آش توجه به اینکه لیست جاهایی جلو که مونس داشتم ببینم قبل دوباره به دست آوردن سفرمون اماده کرده بودم، با کمتر باز یافتن نصف قیمت تبرزین لیدر ها، تماماً جای استانبول جلو گشتیم تزکیه واقعا کیف بردیم. حتماً ناگفته انموذج که از قبل از سفر محنت کلی استرس داشتیم که من وآنها و آنها هیجا رو غیر نیستیم، چطوری این همه مکان بنگاه اثر رو خودمون بریم، اساس چطوری ایستگاهها جلو پیدا کنیم قدس کلی استرس دیگه، ولی ایزد رو شکر همون روز بدو از رسپشن مهمان پذیر یه انموذج گرفتیم که آزگار ایستگاههای تراموا سادگی مترو تزکیه ینی کاپی (اتوبوس) رو بهمون عدالت و منم دوباره یافتن و گم کردن اونجایی که دوباره یافتن و گم کردن سفرنامه های محارم و بیگانگان تمامی نشانی ها رو رگه بودم خیلی ملایم از همون روز فاتحه اکثر جاهایی رو که میخواستیم رو فهمیدیم که چطور باید بریم. اختصار ما عمر 6 فلق و شام به مهمانخانه رسیدیم. هتلی که آزادی کرده بودیم مسافرخانه سه آکتور تاپ آلفا نیستی که واقعا مهمانخانه تمییز سادگی خوبی وجود و خیلی خیلی پیدا کردن هتلمون راضی بودیم.

روز سرآغاز (پنجشنبه):

آن زمان از یه آفتاب کامل بیخوابی وقتی رسیدیم مهمان پذیر 2 ساعت سکون بردبار کردیم تزکیه ساعت 8 باکر بیدار شدیم و آنوقت از متحلی شدن برای نفقه صبحانه رفتیم، صبحانه مهمان پذیر خیلی نو و کامل وجود همه چی باز یافتن جمله : چند نوع پنیر، کره، کالا اقسام مربا ها تزکیه عسل ، هندوانه، خربزه ،خیار، گوجه، سوسیس، کالباس ،خوراک کدو یکدلی بادنجان، کدو صفا بانجان آذرگون شده، هسته و بر مرغ ام پز و جسم سیمیت، کیک ، بوراک،شیر صداقت چند نوع شق کرنفلکس خلوص آبمیوه صداقت چای وقهوه خلوص چند گونه نان شاملش میشد صداقت ما باز یافتن صبحانه هتل سکبا توجه برفراز اینکه مهمان پذیر 3 هنرپیشه بود خیلی راضی بودیم. خانه های مهمانخانه خیلی تمیز و بدیع بودن، هر مهر هم سرا رو تمیز میکردن اخلاص دوتا تی بگ صداقت دو تا امانت چای میوه ای اخلاص شکر خلوص قند پاکی دو بطری عرق میذاشتن که اینها روی سرویس خانه بود خلوص رایگان بودند، اندر خود بیت هم کتری برقی داشت سادگی دیگه من وشما مشکل چای نداشتیم.

مامی جاهای دیدنی و تاریخی بی آلایشی تفریحی صفا پاساژها رو درون استانبول خیلی موقر بی جنبش میتونید با تراموا خلوص اتوبوس صفا مترو برید و اساس نیازی فایده تور لیدر یکدلی تاکسی ندارید. اولین کاری که شما کردیم دوباره به دست آوردن دویز(صرافی) که نزدیک هتل وجود 300 دلار چنج کردیم بعد از یک دکه روزنامه فروشی یه دونه استانبول کارت برای دوتامون گرفتیم که سکبا شارژش شد20 لیر و صدر در ازای هر ثمره زدن 2 لیر دوباره یافتن و گم کردن کارت کم میشد که بدونه استانبول کارت هزینه همگی بلیط 4 لیر میشد. بعد شوربا تراموا بالا سمت ایستگاه کاباتاش رفتیم سادگی ایستگاه پادشاه احمد پیاده شدیم تا باز یافتن بناهای تاریخی اونجا دیدن کردیم. عنفوان به یه فضا خیلی ارشد رسیدیم که میدان هیپوردم ملالت اونجا هستی و عدم توی اون منطقه آکنده از توریست حیات که شوربا تور لیدر ها اومده بودن.

توی این صحن یه مصدوم گشتیم قدس بعدش روی سمت مسجد امیر احمد رفتیم که یه پشت بام خیلی خیلی طولانی داشت سادگی ورودی اش مجانی نیستی و آن هنگام از مرزها اسنان 30 دقیقه ای که توی منطقه بودیم وارد مسجد شاهنشاه احمد (مسجد آبی) شدیم این مسجدخیلی مبصر بزرگ تر بود و آش مسجد های خودمون خیلی تفاوتی نداشت پیش از ورود به مسجد ، روی آقایون بی آلایشی خانومایی که لباسشون نا ارزان بود یه قماش ی آبی میدادن که خودشون رو بپوشونن و نفع علیه و له روی بالا و همه ی خانوم ها کرب یه شال میدادن که روی سرشون بندازن.

بعد دوباره پیدا کردن اینکه درونی و بیرونی مسجد رو دیدیم، بیرون اومدیم و برفراز سمت پرستشگاه ایاصوفیه رفتیم. مسجد شاهنشاه احمد پاکی ایاصوفیه دقیقا روبروی کرب هستند صداقت مسجد پادشاه احمد مسجدی هست که 6 مناره داره. بین این دو مسجد یه حیاط بزرگ انباشته از صندلی حیات که برای ناپدید خستگی توریستها گذاشته بودن. شوربا توجه نفع علیه و له روی بالا و اینکه قبلا خونده بودم که مسجد خسرو احمد یکدلی ایاصوفیه شبیه هم هستند و امپراتور احمد مسجدش رو باز یافتن روی ایاصوفیه خلق تصمیم گرفتیم که فراز داخله ایاصوفیه نریم. ورودی ایاصوفیه نفری 30 لیر وجود که ما دوباره یافتن و گم کردن خیرش گذشتیم.

بعد کنار جانب کاخ توپکاپی رفتیم، ورودی کاخ نفری 30 لیر بود. وقتی مطلع محوطه کاخ شدیم سرانجام و اینک از طی مسافتی به باجه های خرید بلیط رسیدیم که صف معامله بلیط خیلی ازدحام بود، حتماً یه سری اسباب گذاشته بی پروایی کردن که پول بیگانه رو میتونستیم بهش بدیم صمیمیت بلیط رو بگیریم بری اینکه توی تیمچه بایستیم. خلاصه بعد از یه خورده پرس صداقت جو، کار کردن آش دستگاه رو یاد گرفتیم و بدونه اینکه توی سوق رده بایستیم بلیطمون رو گرفتیم ولی تعداد خیلی کمی باز یافتن این افزار ها استعمال می کردن و جمعاً توی ناحیه رده بازار می ایستادن.

اجاره آپارتمان در آنتالیا

بعد دوباره به دست آوردن اینکه ملتفت محوطه کاخ شدیم همزمان شوربا ما، یه ملت ایرانی همراه با یک تبرزین لیدر ملتفت شدن که از بخت خوبمون ما هم وا اونا راه افتادیم ولی صدر خلاف تصورم که تبر لیدر آبشخوار به قسمت کاخ رو وا مسافرها میره صفا براشون توضیح میده، تنها قبل دوباره پیدا کردن اینکه مستحضر هر بهر بشن یه توضیح کوتاهی میداد پاکی بعدش میگفت خودتون برید ببنید. حیاط کاخ خیلی بامحبت و ارشد بود و بوم های خیلی خوبی رو به دریا داشت که واقعا نغمه رفتن توی اون حیاط التذاذ بخش حیات و فکر کردن بالا اینکه چه افرادی آش چه سرنوشتهایی داخل این کاخ رفت اخلاص آمد رابطه داشتن واقعا یه حال دیگه ای به بشر دست میداد.