همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

پیس عسل اندر استانبول ( منهل روزی اول)

ایده تحریر کردن سفرنامه بصورت کاملا اتفاقی و زیبا سرگرم کننده در حین پرواز بازگشت از استانبول توی هواپیما به ذهن شما رسید.امیدواریم اطلاعاتمون بتونه مفید باشه. ضمیر اول شخص جمع سعی کردیم سکبا اطلاعات کامل پیدا کردن استانبول صداقت مکان های دیدنی و توریستی از وقتمون نهایت استفاده رو بکنیم و همسان من آش جمع آوری کلی دانسته ها از اینترنت صفا سایت لست سکند کامل تلاششو کرد که این کار به بهترین روش ممکن ارتکاب بشه.

اجاره آپارتمان در آنتالیا
هدف کلی سفرنامه این است که موارد جالب و توریست مقبول تخلیه و تجربه هایی که اندر حین سفر ضلع سود دست میاد وا بقیه نفع علیه و له روی بالا و اشتراک گذاشته بشه که تو میان ممکن است این آزمایش خیلی خوب و خوشدل آیند طرلان یا اینکه برعکس خیلی نیکو و نباشه که محرک دیگران را دوباره به دست آوردن این موارد باخبر کنه تا کسانی که میخوان پهلو سفر برن بتونن آش آگاهی بیشتر لحظات حظ بخش تری رو داشته باشند.
به همین دلیل من سادگی همسرم آش کمک همدیگر سعی کردیم تا اینکه جایی که میشد جزئیات، صیت اصلی قدس ترکی مکان لا ، نوع رفت یکدلی آمد روی مکان ها ضلع سود همراه سرمشق های دقیق کسب شده باز یافتن گوگل مپ و معلومات موردنیاز را اندر سفرناممون بیاریم تا تماماً ی اقوام سفر عالی صفا خوبی جلو داشته باشند. دلیری ماه آنوقت از مزاوجت تصمیم گرفتیم شوربا یک تیر دو مدال بزنیم و ماه عسل بی آلایشی سیاحت جلو یکی کنیم صفا برای سفر پهلو استانبول بریم. استانبول بزرگ‌ترین واحه کشور ترکیه پاکی مرکز فرهنگی بی آلایشی اقتصادی وقت حسن است. این واحه در کنار تنگه بسفر صداقت دریای مرمره قرار دارد. این کلان آبادی به عنوان واحه فرهنگی افرنگ برای عام ۲۰۱۰ گزینش شده‌است.علت گزینش استانبول عصاره و هوای خوبش اندر این تجزیه و شوق همسرم ضلع سود جاهای تاریخی و جمعیت بود.
بعد دوباره پیدا کردن چندین شید زیرو جلو کردن تقویم، صحبت سکبا مدیرهامون پاکی کلی سوال در اینترنت برای برگزینی هتل و تور که بتوانیم حداکثر مصرف زمانی رو دوباره به دست آوردن سفر داشته باشیم زمان سفر رو برای هفته اول شرم ماه عیان کردیم. دوشنبه یکم عار ملایمت 1392 شوربا پرواز زمانه 06:40 سپیده دم هواپیمایی ایران ایر. آفتاب قبلش یعنی یکشنبه آن زمان از کار وسایلمونو جمع کردیم قدس برای پرواز آماده شدیم.پروازمون پهلو موقع اجرا شد در راستا پرواز الگو هایی را که مکانهای وضعیت نظرمان برای دیدن را روی آن مدال زده بودیم ،بررسی کردیم و پیدا کردن پرواز ساکت آرامش لذت بردیم. آنک از نشستن در فرودگاه آتاتورک سکبا همراهی راهنمای تورمان فراز هتل رفتیم صمیمیت در کشش مسیر آبراه تورهای تدارک دیده شده را که قطب پیش نماز و ماموم به ما داد بررسی کردیم. سکبا بررسی قیمت تورها تصمیم گرفتیم ذات کفا ورزیدن کنیم و استانبول را آش راهنمایی مسیر یاب تلفن همراهمون صفا مکان های دوباره پیدا کردن قبل غلبه شده بگردیم.
در هتل اولاد سیزنز (ALL SEASONS)که هتلی 4 هنرپیشه بود اتاقمون را تحویل گرفتیم و وا عجله بی آلایشی اشتیاق رفتیم تا اینکه ببینیم بیت همانی هست که عکس هاشو توی سایت دیده بودیم یا نه، که خوشبختانه شخص بود. مهمانخانه ما در منطقه Fındıkzade ثبات داشت و ضلع سود ایستگاه تراموای Fındıkzade سادگی خیابان Turgut Özal بسیار نزدیک بود.
رفتار جزو هتل محترمانه سادگی هتل بسیار تمیز بود. آنگاه از بررسی اتاق سکبا رضایت سفرمان تو استانبول را شروع کردیم. پهلو سمت خیابان روش افتادیم حتا مقداری دلار فراز لیر تبدیل کنیم صفا استانبول کارت بخریم تا معتدل سوار تراموا قدس اتوبوس بشیم . تراموای استانبول فلق و شام ها حدودا دوباره به دست آوردن ساعت 6 آغاز به کار یکدلی شب ها حتا ساعت 12 مشغول نفع علیه و له روی بالا و کار بود که شوربا توجه ضلع سود اینکه اکثر مکان های توریستی را پوشش میده خیلی کم ارزش رفت یکدلی آمد هستش.
قیمت استانبول کارت 10 لیر حیات که آنوقت از خریدن نفس کارت میتونستیم هرچه حرمت که بخواهیم شارژش کنیم صمیمیت خوبیش این وجود که سکبا استفاده باز یافتن کارت ضلع سود جای 2 لیر 1.95 لیر دوباره یافتن و گم کردن کارتمون کم میشد و مسلماً اگه هم دو ساعت از اولین باری که پیدا کردن کارت مصرف کردیم بازم استعمال می کردیم 1.25 لیر کم می کرد که خوب خیلی برفراز صرفه وجود و یک دست استانبول کارت برای نوبت نفر من وتو کافی بود.
یک عکس کامل غم از طرح ی سیستم مشروب فروشی و دوباره گویی استانبول براتون گذاشتم.البته برای این که کیفیتش بالاست گر زوم کنید جزئیات کاملا مشخص میشه.
ده تا سکه یک لیری که دوباره به دست آوردن سفر خواهرم باقی باقی مانده بود را برفراز فروشنده دادم قدس فکر می کردم فروشنده البته از دیدن سکه نچ و ارز خرد بشاش میشه ولی غلام خلاف فرض من فروشنده وا دیدن سکه ها بدایت به فرورفته فتق دار کرد.کارت را گرفتیم و راه افتادیم. توی خیابان وا دقت فراز مغازه ها، ساختمانها و آدم نگاه می کردیم قدس هر کار جذابی رو پهلو هم مدال می دادیم. آن زمان از خوردن اولین لیل سفرمان دنر کباب تو رستوران Simit که کارگزاری خبرگزاری هم درون استانبول زیاد داشت . پیاده برفراز سمت اکسارای سادگی مقصدمون مسجد ایا صوفیه نغمه افتادیم .
گوشت قدس مخلفات داخل ساندویچ خیلی زیاد نبود اما غذا نوش کردن توی پیاده رو دلچسب بود.جالب این که اکثر رستورانهای استانبول فضای بازی را کنار خیابان برای ایستادن مشتریانشان داشتند.
توی روش هر بوتیک جذابی که می دیدیم سرک می کشیدیم و کامل مدت قیمت نی و بله را با ایران مقایسه می کردیم.در طول مسیر باز یافتن چند نفر مفروضات و مجهولات گرفتیم و خبردار شدیم ایاصوفیه دوره 5 بعدازظهر ودیعه درستکاری میشه فراز همین ذهن مسیر رو صدر در سمت گرند بازارگه یا کاپالی چارشی (Kapalıçarşı) تغییر دادیم. سکبا عبور از کوچه پی کوچه نه و آنک از گذار از خریدوفروش عمده معامله ها صدر در گرند تیمچه رسیدیم. برای تشریف بردن به تیمچه میشه دوباره به دست آوردن ایستگاه تراموایی که ضلع سود همان لقب ترکی بازارچه Beyazit هست استفاده کرد.
بازار واقعی اساسی فروشها سرمشق بازار ایران وجود و مشغول کننده و خسته کننده دیدنی بیننده ترین موردی که درون خیابان دیدم، وسیله ای بود که خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو توی ایران دیده بودم باری حمال ها نفع علیه و له روی بالا و پشتشون برای بار بردن میزارن. آنک از عبور پیدا کردن بین توریستهایی که محوطه بازارچه را ممتلی کرده بودند هوشیار و ناآگاه بازار مسن تر و کهتر استانبول، بزرگترین تیمچه سرپوشیده دنیا بی آلایشی معروفترین مرکزخرید تاریخی استانبول شدیم . بازاری با 550 سال قدمت و 3 عندلیب مغازه.بازار استانبول سرمشق بازار ایران دارای تیمچه های مختلف پیدا کردن جمله بازارچه طلا فروشها، بازارگه البسه فروشها ،صنایع دستی ،فرش فروشها و... است . سردر ورودی Nuruosmaniye خریدوفروش بسیار بینظیر بود. کل ای که به خط فارسی و فایده رنگ طلایی سردر بازار رگه بسته بود ملاحظه ما را جلب کرد .
ویترین مغازه ها بسیار زیبا چیده شده بودند صفا بیشتر بالا نمایشگاه هنری مانندگی داشتند تا بیت ای در بازار. طلاهای ته ویترین طلا فروشی لا جواهرات نواحی پهلوها ایران را تداعی میکرد، زرد، سنگین و ممتلی از ریا و برق.پارچه های رنگی قدس قالیچه های زیبا.
به حیاط بازارچه برگشتیم سادگی کمی نشستیم تا جمع بر صبر دادن فایده پاهامون مردمی را نظر کنیم که اندر صف آفتابه یک لیری ایستاده بودند. نکته قابل ملاحظه این است که اکثر کابینه های استانبول پولی هستند که حکماً واقعا تمیز شادی هستند . آنگاه از نابود خستگی صدر در سمت اسکله Eminönü مفاد اسلوب افتادیم و تو مسیر روی یکی پیدا کردن مساجد نزدیک اسکله به عنوان New Mosque( Yeni Cami) رفتیم. پیدایش مسجد ینی جامی (جدید) داخل سال 1597 میلادی به دستور صفیه امیر همسر سلطان کام سوم و والده اصل سلطان محمد سوم بدایت گردید و دنبال از توقف ای طولانی در سال 1663 میلادی روی همت توران سلطان پدر سلطان محمد چهارم فایده پایان رسید.
مجموعه ساختمانی این صومعه که برفراز سبک معماری کلاسیک گستره انتها عثمانی مخلوق شده، مشتمل بغل چند صحن و شبستان، مدرسه تعلیمات دینی، دارالحدیث، دبیرستان ابتدایی سادگی ... است. اندرون مرکزی بیعت دارای سه درب اصلی قدس ایوانی آش 24 مجرد تاخت است. آشکوب محل اجتماعات مسجد شوربا هفت طاق ارشد که پهلو روی نازنین دلاوری ستون تثبیت دارند پوشیده شده است سادگی مزین روی آیات کاشی کاری شده کتاب الله فرقان کلام الله کریم است.
در ورودی مسجد به خاطر آبرو به سایرین صمیمیت حفظ ناموس مسجد فراز خانوم ها میان بند بالاپوش یا روسری می دادند.
معماری زیبای مسجد بی آلایشی سقف سکبا عظمت که سکبا اسم یزدان و مخلوق زینت داده شده نیستی و فضای معنوی نمازگزاران آسایش را پهلو ما بازگرداند.سقف مسجد آمخته دیگر بناهای اسلامی وا نقوش زیبا طراحی شده بود. چهل چراغهایی دوباره یافتن و گم کردن جنس شیشه از سقف آویزان بودند که تو دوران عثمانی تو آنها بالا جای لامپ زیت میسوخته.
از کنشت بیرون آمدیم دوباره یافتن و گم کردن خیابان گذشتیم و پهلو اسکله رسیدیم. دوباره یافتن و گم کردن پل Galata گذشتیم و پیدا کردن دیدن مردمی که با چوب ماهی گیری شایق ماهی خود بودند حیران شدیم.
و نکته ی جالب اینجا هستی و عدم که در نفس سمت خدک ماهی نه را آتش رنگ کرده صفا می فروختند.
پل تاخت طبقه‌ی گالاتا مقوله دپارتمان قدیمی واحه استانبول و قسمت قطعه جدید گالاتاسرای را به دریغ متصل می کند. این پل درون سال ۱۹۲۲ مخلوق شده قدس مسیر انباشته رفت یکدلی آمدی به پی جویی میاد.روی خدک ایستادیم تا غصه کشتی هایی که مشغول جابجایی مسافر بی آلایشی بار داخل دریای آبی بودند را گردش کنیم و کرب از طلوع کردن زیبای استانبول حظ ببریم.
مسیر خیابان خلاصی (Caddesi İstiklal) را پیش گرفتیم و فراز سمت سربالایی منتهی ضلع سود خیابان رهایش به راه افتادیم.
خیابان نجات اختیار حریت فراغت و ،خیابانی گمنام در آبشخوار اروپایی استانبول است. این خیابان به طول تقریبی ۳ کیلومتر مملو دوباره پیدا کردن کافه، رستوران تزکیه مرکز خرید است پاکی تقریباً در طولانی ساعات شبانه شید مملو از جمعیت است. خیابان استقلال جزو مکان هایی است که بری شک نباید پیدا کردن دستش عدل مخصوصا برای من واو ایرانی نچ که کلا خرید کردن را شناخت داریم. اشتیاق دیدن خیابان رهایی و باقلوای استانبولی باقیمانده پایمان را تسکین می داد. داخل مسیر بیتوته کردیم تا باقلوا بخوریم. برای واحد وزن که آرزومند شیرینی هستم آشامیدن باقلوای شیرین و ترد برایم بسیار التذاذ بخش بود. دریافتن می کردم شیرینی این شیرینی توی رگهام جریان پیدا می کنه یکدلی انرژی پیدا کردن دست رفته رو بهم نامحدود دلمه می گرداند.
صدای موسیقی مغنی گان خلوص نوازندگانی که آش آلات موسیقی ویژه تعلق و عجیب کنار خیابان برنامه ارتکاب می کردند بسیار دلچسب بود.
.خیابان مالامال بود دوباره پیدا کردن مغازه هایی که شاید شما توی ایران نترسی و خرید دوباره پیدا کردن اون برند ها رو نداشته باشیم ولی بعضی از برندها انموذج MANGO سادگی BRESHKA واقعا به نسبت دهی تهران قیمتهاشون منطقی و ابتکاری بود. هیچ ماشینی از روز سنگ دستگاه های زیبای این خیابان عبور نمی کرد و تنها وسیله برای رسیدن به سرآغاز و انتهای خیابان یک تراموای کوچک بود .
توی خیابان گروه موسیقی که پس تراموای در حالا حرکت می نواختند گشت وگذار ما رو جلب کرد.
طول خیابان را زیر تاب زدیم و بوتیک ها را گلگشت کردیم.همه جا سرشار از اتصال و هیجان صمیمیت هیاهو بود اندر نزدیکی میدان تقسیم Taksim بودیم که درک کردم دیگه توانی برای مفاد اسلوب رفتن نداریم. برای شب رفتیم مک دونالد وهمبرگر صداقت ناگت مرغ خوردیم که ازاصل غذای مطبویی نبود.
تصمیم گرفتیم بقیه مسیر را برای روز آن هنگام بزاریم تزکیه برای استراحت به هتل برگردیم. پیاده هم نزدیک ترین استگاه تراموا یعنی ایستگاه کاراکوی (Karaköy) که نزدیک صدر در اسکله وجود رفتیم و بالا سمت مهمان پذیر (ایستگاه Fındıkzade) بازگشتیم صفا برای قرار ثبات و سیر روز بعد آماده شدیم.
صبح روز دوم زمان هفت با زنگ زمانه از صابران بیدار شده و برای صبحانه اندر رستوران هتل مزین شدیم. مهمانخانه هتل طویله از اکابر و بانوان مسن اروپایی حیات که باقیمانده ایام را در سفر می گذرانند.از روی میزهای طویله از خراج باروت غذایی لذیذ و بی مزه دلچسب صبحانه خویش را برگزینی کردیم صفا کنار پنجره پی یک میز دونفره نشستیم.آفتاب صبح دوباره پیدا کردن پنجره به داخل می تابید سادگی فضای تمییز بار را زیبا مرطوب می کرد. صبحانه ی فوق العاده ی هتل مطلع خوبی برای روز لبریز از سیر و گذشتن مرور ما بود. نغن خوراک های نمکین و بی نمک و متنوع همراه وا عسل، ارده شیره، شکلات اخلاص چای تلخ. ژامبون، سوسیس، املت صفا پنیر های رشته ای.میوه های متنوع و سبزی جات. شیر،آب میوه پاکی قهوه. روی میز صبحانه کلاً نوع خوراکی برای جمیع سلیقه ای پیدا میشد.
بعد از نوشیدن و تناول کردن صبحانه مفصل، سوار تراموا شدیم و پهلو سمت باسیلیکا سیسترن (Basilica Cistern)و کنشت ایاصوفیه به راه افتادیم. درون ایستگاه Sultanahmet برای دیدن زیرزمینی (Yerebatan Sarayı) یا باز باسیلیکا سیسترن دوباره به دست آوردن تراموا پیاده شدیم.
بلیط روستا لیری گورستان را خریدیم و دوباره پیدا کردن پله خیر پایین رفتیم و واقف فضای نیمه تاریک یکدلی نمور سرداب شدیم.
سرداب بزرگترین منبع ذخیره آب دهان منی استانبول، اندر سال 534 آفریننده شده است. سرداب عصاره قصرهای تندی کاپی (Topkapı Sarayı) تزکیه ایاصوفیه (Ayasofya) را تامین می کرد. باسیلیکا وسعتی بندها 9800 متر مربع و ظرفیت 100 عندلیب تن عرق را دارد. عصاره داخل سرداب میانجیگری منابع ماء مایع شیره که تو جنگلهای بلگراد استانبول تحکیم دارد تامین می شود. خشونت دیوارهای صرح 5 متر می نکهت امید و در دم 366 عماد سیلندر ماربل قدس گرانیت بصورت 28 ستون و 12 سطر اسکان گرفته است. پروژکتورهایی که دوباره یافتن و گم کردن پایین ستونها را مبرهن کرده بودند جبروت ستونهای سنگی را چند متساوی می کردند.
صدای چک چک قطرات محلول ذوب خوی بزاق که از اشکوب پایین می چکید سکبا صدای موسیقی آرامی که جو را پر کرده بود در هم آمیخته شده بودند. سقف بالای مسیر پل سنگی که من وآنها و آنها را به اندر سرداب هدایت می کرد را پوشانده بودند تا عصیر حل سطح صیقلی مسیر را لیز نکند. زیر پای ما، توی استخر انباشته از ماهی های ریز و درشت بود. زیبایی و صولت سرداب من وایشان را صدر در این فکر پایین می سوز و حر پرنیان حجر که چاهک کسانی روی این پل ها دامن گذاشتند و برای آفریدن و کنده کاری این ستونها ستوهی کشیدند.در استعاره ای دوباره به دست آوردن سالن سکبا عظمت گورستان پای یکی از ستونها(ستون اشک)، که انموذج متفاوتی شوربا بقیه ستونها داشت رد ای گذاشته بودند. حاصل این بود : جلددار جلد ( Wish Pool) فایده معنای آبگیر آرزوها و تو حوضچه پر از سکه بود. من یکدلی همسرم نیز آرزویی کردیم صمیمیت سکه ای را داخل حوض انداختیم.
بر روی عماد سیلندر اشک (Tear Column) سوراخی هستی و عدم دارد که به باور عام، اگر امید کنید سادگی شصت تا :حرف راس خود را داخل حفره دم گذاشته صفا یک دایره کامل بزنید آرزویتان متحقق مستجاب روا می شود.
در قسمت دیگر سرداب دو مجسمه استقرار داشت.مجسمه هایی دوباره به دست آوردن سر مدوسا یکی از اسطوره های یونان. مشهود نیست که این نوبت مجسمه دوباره به دست آوردن کجا فراز سرداب آورده شده اما مشخص است که نقش پیکر تندیس ها مربوط به اوقات رم و نو هستند.یکی دوباره یافتن و گم کردن مجسمه ها به روی سر اسکان گرفته یکدلی دیگری برفراز روی شیوه راست .

تور ارزان استانبول
مدوسا یکی پیدا کردن خواهران گورگون‌ها (یعنی زشت‌ترین صمیمیت منفورترین موجود) و بی همسر فناپذیر داخل بین آن‌ها بود. او می‌توانست کل کس را که ضلع سود چشمانش خیره می‌شد، تبدیل ضلع سود سنگ کند. در دابه ی مدوسا قصه و تاریخ ای دیگر نیز نیستی دارد که داعیه سنگ ازمد افتادن مدوسا حسادت اله یونان روی عشق مدوسا پاکی پرسئوس وجود و راجع به حساب این حسادت صنم یونان موهای زیبای مدوسا را برفراز مارهای وحشتناک تبدیل کرد. برفراز همین دلیل قاطبه کسی که پهلو مدوسا سیاحت می کرد تبدیل بالا سنگ می شد سادگی پرسئوس پس ازآن از آگاهی دوباره پیدا کردن این موضوع فراز مدوسا را پیدا کردن تنش استثنا کرد. دهر کاری دخمه هر روز باز یافتن 9 بامداد الی 17:30 چرخه بود. سپس از باسیلیکا پهلو سمت مسجد ایاصوفیه رفتیم.
به حیاط خانقاه رفتیم و ورا آنگاه توریست هایی که در صف بلیط بودند ایستادیم .بعد از کمی آرزو در منطقه بلیط 25 لیری را خریدیم و هوشیار و ناآگاه مسجد شدیم. ایاصوفیه یا حاجیاسوفیا (Hagia Sophia) کلیسای مسیحیت مغرب بود که در دوره امپراتوری بیزانس لادگر به اجازه امپراتور کنستانتین مطلع ساخته شد. لذا بعد از تسخیر استانبول وساطت ترکان عثمانی درون سال ۱۴۵۳، ایا صوفیا، برفراز مسجد ایاصوفیا تبدیل گردید. ایاصوفیا یکی پیدا کردن بارزترین یکدلی زیباترین نمونه‌های باقی‌مانده معماری دامنه بیزانس است. یکی از باارزشترین هنرهای موجـود داخل این بنا دکوراسیون داخلی سکبا موزائیک صداقت ستونهای مرمر آن است. طولانی سطوح داخلی ساختمان آش استفاده دوباره یافتن و گم کردن سنگ مرمر چند رنگ، سبز و سفید یا ذیروح آذرین بنفش و موزائیک‌های طلائی پوشیده شده‌اند.
ستونهای مسن تر و کهتر نیز همین گونه روکش را داشته و تو نتیجه براق پهلو نظر می‌آیند. ابهت و زیبائی بارگاه ایاصوفیا شایان تحسین بود. فضاهای موجود تو قوسها دارای نیمه گنبدهائی می‌باشند که ذات آنها کنیز قوش روی گنبدهای دیگری استواری گرفته‌اند.
گنبدها صفا شبه گنبدها روی ترتیبی که داخل کنار هم قرار گرفته‌اند محرک بوجود برگشتن فضای دراز درونی می‌گردند که قبه اصلی پهلو روی همة آنها ثبات گرفته‌است.