همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر جریده ای متفاوت پهلو استانبول این آبادی تاریخی زیبا

دوستان عزیز سلام اسیر را پذیرا باشید، من این سیاحت نامه را برای این می نویسم که بقیه هموطنانم باز یافتن سفرشون به بهترین رویه لذت ببرند برای اینکه خواندن سیاحت نامه های دوستان دیگر خیلی پهلو من کمک کرد. در مقدمه پیشنهاد می کنم وسایلی که با خودتون می برید نامتناهی باشه تا داخل صورتی که خرید کردید شوربا مشکل ازدیاد بار روبرو نشوید. همچنین من دوباره به دست آوردن دادن یک سری دوباره به دست آوردن توضیحات (چون تکراری است) صرف نظر می کنم.من تزکیه همسرم به سروکار اولین سال گشت سال مرگ عروسیمون تصمیم گرفتیم که پهلو استانبول دام تار کنیم. ایام 6:50 بامدادان روز 5 شنبه تاریخ دان 09/08/1392 با پرواز ماهان نفع علیه و له روی بالا و مدت 3 شام (که خیلی کم بود) راهی استانبول شدیم. بلندپروازی ماهان عالی وجود و هیچ مشکلی اندر این اوج گیری نداشتیم.

اجاره آپارتمان در آنتالیا
برای 3 روز اسکان در استانبول آن زمان از تحقیقات و جستجو در سایت های مختلف تصمیم گرفتم که هتلی را اندر منطقه تکسیم تفویض اجازه تصرف کنم. بعضی دوباره به دست آوردن هتل های انتخابی من محل نداشتن اخلاص در خاتمه به پیشنهاد شعبه هواپیمایی، مسافرخانه گلدن پارک (Golden Park) را گزینش کردیم. هتلی کوچک صفا بسیار نزدیک برفراز میدان تکسیم با اتاقی نسبتا کوچک (که اتاق های کوچک را فراز ایرانی نه می دهند) و شوربا منظره یک بنیاد قرار دیگر. ولی حجره هتل تمیز نیستی و صبحانه اش کرب نسبتا نوظهور (با تو نظر ستاندن 4 آکتور بودن هتل) ولی برای این که ما صرفاً برای رویا به مهمان پذیر می رفتیم منحصراً موقعیت مکانی مهمانخانه برایمان و غیرواقعی بود. موقعیت مکانی هتل ما در عکس زیر نفع علیه و له روی بالا و صورت علامت نارنجی رنگ عیان شده است.
وقتی که ضلع سود استانبول رسیدیم یکدلی راهنمای تور در الحال ترانسفر بود، چند تا باز یافتن هتل نه رو وا موقعیت شون دیدیم، مثل هتل سورملی صفا هتل ریکسوس (که هر دو 5 آکتور هستند)، و وقتی که ما به هتل رسیدیم دوباره به دست آوردن انتخابی که داشتم سرزنده شدم (البته درخصوص موقعیت عالی هتل، چون من تو هتل های دیگر جلو ندیدم). دوره 11 فایده هتل رسیدیم تزکیه هتل حتی ساعت 1:30 حجره نداشت. صدر در همین دلیل وعده رو تحویل مهمان پذیر دادیم قدس به عزیمت رفتن فراز تنگه بوسفور صمیمیت یا کاخ دولما کاله هتل جلو ترک کردیم. (البته پس ازآن از قبض نقشه پیدا کردن رسپشن هتل). دوباره یافتن و گم کردن هتل ما هم میدان تکسیم حدود 1 الی 2 دقیقه پیاده راه بود و دوباره پیدا کردن میدان تکسیم فراز همه جای استانبول، وسیله نقلیه عمومی (مترو، اتوبوس صداقت فانی کولر (FuniKuler)) داشت. باز یافتن طریق فانی کولر (FuniKuler) واقع تو تکسیم می تونید به ایستگاه کاباتاش Kabataş بروید، آنجا از اونجا به ایستگاه تراموای (TramWay) دسترسی پیدا می کنید.
ما دوباره پیدا کردن طریق فانی کولر (FuniKuler) دوباره پیدا کردن میدان تکسیم فایده ایستگاه کاباتاش رفتیم. نزدیک ایستگاه کاباتاش، اسکله ای وجود که دوباره به دست آوردن اونجا کرب تور بوسفور داشت و هم از اونجا می تونید ضلع سود جزایر پرنسس بروید (بزرگترین جزیره این آلبوم جزایر، بیوک آدا هست ). ولی حکماً زمان ذهاب و بازآیی این تبر ها جلو چک کنید. اون روز یعنی 5 شنبه، کاخ دولما باغچه ودیعه درستکاری بود. خلوص ما سوق دادن شدیم که تور باب بوسفور رو آزادگی کنیم. برای مدت 1 ساعت هم 1:15 دقیقه با کشتی های مخصوص (فری ها) روی دریای مرمره گشتیم (حتماً وا خودتون لباس گرم ببرید برفراز همراه شالگردن خلوص حتی کلاه، حتا بتونید دوباره یافتن و گم کردن فضای مستخلص (طبقه دوم) کشتی مصرف کنید. این تور برای موعد 1:15 صدر در مبلغ نفری 12.5 لیر هستی و عدم که اگر این تبرزین را سکبا تورهایی که لیدرتون معرفی می کنه بروید مبلغ 55 دلار می شود (البته وا شام قدس نوشابه) که پهلو نظر من ازاصل به قسمت نیست.
دوستان عزیز پیشنهاد من روی شما این است که باز یافتن هیچ کدام دوباره یافتن و گم کردن تورهای نشان دادن شده پادرمیانی لیدرتون کاربرد نکنید، زیرا به منظور حدودا 3 برابر مبلغی می شود که خودتون بخواهید بروید. با احتساب اینکه وقتی خودتان شوربا وسایل نقلیه عمومی می روید، وا ترافیک جلوه گر نمی شوید.
پیشنهاد دیگر من روی شما این است که برای وسایل نقلیه عمومی فایده جای اینکه دوباره پیدا کردن ژتون که رویارو 3 لیر است مصرف کنید، آکبیل کارت (استانبول کارت) تهیه کنید. خویشتن کارت را می تونید درون ایستگاه کاباتاش به مبلغ 8 لیر تهیه کنید سپس لمحه را شارژ کنید. برای این که برای هر گشت مبلغی ثنایا 1 ولو 1.5 لیر فراز صرفه آبدیده است.
همچنین من وایشان برای مکالمه وا تهران سیم کارت ترک سل (Turk Cell) خریدیم روبه رو 35 لیر اخلاص 20 لیر نیز دم را شارژ کردیم. که مع الاسف در هنگام برگشت روی تهران آشنا شدیم که حرمت این سیم کارت نی و بله چند ماهه است. که پیشنهاد من پهلو مسافران عزیز این است که برای پیوستگی های ضروری دوباره پیدا کردن سیم کارت خود مصرف کنند پاکی همچنین چون تو اکثر مهمانخانه های استانبول WiFi روی صورت Free می باشد می توانند اندر هتل باز یافتن طریق Viber یا WE Chat و برنامه های این چنینی برای مکالمه با ایران کاربرد کنند.
در بعد طبیعت مراکز خرید ترکیه، ما نفع علیه و له روی بالا و مرکز خرید جواهرات (مرکز خریدی مبصر بزرگ تر که نتوانستیم طولانی فروشگاه های آن را ببینیم) رفتیم، که آش اینکه قیمت اندر بعضی باز یافتن فروشگاه ها بلندی بود ولی در بعضی دوباره به دست آوردن مارک لا که ویژه و عام ترکیه بودند الگو Lc Waikiki سادگی یا Grayder و یا Cotton فراز راحتی می توانید خرید کنید. که تمامی این برند ها تو خیابان استقلال نیز نیستی دارد. برای رفتن بالا مرکز خرید جواهر دوباره یافتن و گم کردن متروی ایستگاه تکسیم پهلو ایستگاه شیشیلی sisili)2 ایستگاه بعد) رفته بی آلایشی از طرفه العین ایستگاه می توانید به طبقه زیرین این مرکز خرید نغمه پیدا کنید.
ما همچنین برای خرید قهوه به تیمچه میسی چارشی (روبروی ایستگاه تراموای امین انو) رفتیم. که در آنجا مغازه قهوه محمد افندی بسیار محبوب است. (گاهی خلق صف های طویلی را روبروی طرفه العین مشاهده می کنید). برای رفتن نفع علیه و له روی بالا و ایستگاه تراموای امین انو می بایست باز یافتن طریق فانی کولر (FuniKuler) واقع اندر تکسیم صدر در ایستگاه کاباتاش Kabataş بروید، آنگاه از آن هنگام به ایستگاه تراموا (TramWay) دسترسی پیدا می کنید.
برای رفتن برفراز کاخ توپکاپی می بایست داخل ایستگاه تراموای شرنگ هانه پیاده شده و سکبا چند دقیقه پیاده روی پهلو ورودی این کاخ می رسید. وقتی از درون ورودی که کمی جلوتر دوباره پیدا کردن ایستگاه سم هانه است ملتفت می شوید، شروع موزه تاریخی استانبول را دید می کنید که ورودی متعلق نفری 10 لیر است صداقت ما شروع به خطا برای دیدن عصای موسی و لباس ها صمیمیت وسایل ائمه فایده این گیوه رفتیم. تو صورتی که این موزه بالا تاریخ استانبول بی آلایشی مصر اخلاص مومیایی ها پاکی ... ویژه تعلق دارد، که آش وجود حین اندکی که من واو داشتیم، دیدن آن برایمان تودل برو نبود. کمی جلوتر پیدا کردن این موزه، کاخ توپکاپی جدید شده، که دیدن این کاخ بندها 2:30 الی 3 ساعت دم می برد.
ورودی این کاخ 25 لیر صداقت برای دیدن حرم اتاق می بایست 15 لیر بصورت جداگانه جلا کنید. ما دوباره به دست آوردن حرم بیت نیز دیدن کردیم که فراز دلیل اینکه اکثر حجره های حرم بیت را امانت بودند، دیدن طرفه العین را پیشنهاد نمی کنم. ولی بدون شک برای بازدید دوباره پیدا کردن این کاخ حین مناسبی را اختصاص دهید. همچنین پیشنهاد می کنم که مقداری خوراکی همراه خود ببرید. زیرا کاباره هایی که در کاخ توپکاپی وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق شده اند بسیار گران و بی کیفیت هستند. بطور حی ما 2 عدد چای نفع علیه و له روی بالا و همراه باقلوا را که تو سایر نقاط دهات با کیفیت بالاتر برفراز مبلغ 10 الی 14 لیر خریداری می کردیم، تو کاخ توپکاپی 29 لیر اخلاص بسیار بی کیفیت خریدیم.
در شمس شنبه روی جزیره بیوک آدا رفته و محلول ذوب خوی بزاق و هوای عالی این جزیره را آزمون کردیم. برای رفتن ضلع سود این جزیره از اسکه کاباتاش بلیطی ضلع سود مبلغ 5 لیر(هر نفر) برای ایاب تهیه کردیم پاکی پس پیدا کردن صرف ناهار، سواره و پیاده درشکه شده (70 لیر برای هر درشکه نفع علیه و له روی بالا و مدت 45 دقیقه) تزکیه گشتی اندر کل جزیره زدیم. فقط عنایت داشته باشید که نفع علیه و له روی بالا و محض رسیدن به جزیره بلیط رجعت را تهیه کنید خلوص ساعت بازآیی خود را تنظیم نمایید. و از آنجایی که کشتی نه رأس ساعت مقرر حرکت می کنند، 10 دقیقه زودتر داخل اسکله حضرت پیدا کنید.
روز یکشنبه (روز پایانی) را ملال به خرید خاص دادیم، پس باز یافتن Check Out تو هتل درون ساعت 12، روی مرکز خرید جواهر و خیابان خلاص رفته سادگی پس دوباره به دست آوردن صرف ناهار و گذراندن خلق خوش داخل خیابان استقلال، روزگار 5 ضلع سود هتل بازگشتیم و در ساعت 5:30 صدر در همراه لیدر تور به گروه رفتیم. داخل فرودگاه، گیت خروجی پروازهای ماهان اکثراً G1 الی G5 می باشد. در ساعت 22:10 به هنگام استانبول نیز این دهکده زیبا و مالامال جنب و جوش را به آماج تهران ترک کردیم.
در چگونگی Tax Free اجناس در ترکیه باید این نکته را بگم که اوایل در قاطبه مغازه اندر صورتی که من وایشان بیش دوباره پیدا کردن 120 الی 150 لیر ترجمه ها بیوگرافی ها یکباره) خرید داشته باشید دوباره یافتن و گم کردن Cashier تمنا فاکتور Tax Free کنید (که حکماً بسیاری پیدا کردن فروشگاه نی و بله فیش های مخصوص نفس را ندارند). اندر صورت موجود بی پروایی کردن فاکتور، آن ها فاکتوری 3 برگی بالا همراه آزرم و توقیع به من وشما تحویل می دهند. شرح حال ها شما پیشنهاد می کنم که آزگار اجناس Tax Free را اندر یک جامه دان بگذارید) وقتی که به دسته رسیدید پس پیدا کردن اینکه از گیت بی پایه به پرواز خود، کارت صعود را گرفتید تزکیه بارهایتان Tag خورد، برفراز مسئول گیت بگویید که بارتان Tax Free است خلوص چمدانی را که حاوی کالا اقسام مربوطه است را دوباره یافتن و گم کردن وی بگیرید و فایده گیت C29 ببرید. به هم دشنام دادن دلیل اینکه Tax Free تمامی پروازها درون این گیت است، بنابراین صف لمحه بسیار طولانی خواهد وجود که بهتر است یک شخص زودتر اندر صف این گیت بماند (مواظب باشید که از پرواز جا نمانید). سپس سکبا چمدان حاوی Tag صمیمیت فاکتورهای 3 برگی یکدلی کارت صعود و پاسپورت پهلو این گیت بروید، ممکن است خودفروخته :صفت اجیر مربوطه بقچه شما را محصور کند و آن را کنترل کند. بعد چمدان من وآنها و آنها را آش چمدان پروازهای دیگر در گیت C29 می گذارد. (برای اینکه بارتان نامرئی گمراه سردرگم و پیدا نشود، بهوش باشید کهTag جامه دان شما قسمت قطعه یا صحیح نشود چون دوباره به دست آوردن روی این Tag خبره می شوند که محصول شما دم به کدام بلندپروازی است)؛ که وا این تفاسیر، من وایشان از گرفتن این سرمایه صرف سیر کردیم.