همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

گشت نامه کوش آداسی

هدف من دوباره به دست آوردن نوشتن این سفرنامه ادای دینی بود که بالا سایت Lastsecond اخلاص همچنین دوستانی که سفرنامه هاشون رو خوندم خلوص خیلی بهم در ادامه مسافرت کمک کرد داشتم.البته کپی انگلیسی این سفرنامه رو درون سایت Trip Advisor غم گذاشتم. امیدوارم دوستان آش مطالعه این سفرنامه بتونن فراز جواب سوالاتی که داخل ذهنشون دارن یرسن.
از اوایل خردادماه سال 94 هستی و عدم که به فکر جهانگردی برای هفته آخر شهریور بودم( برای خیز نفر خودم بی آلایشی خانومم). بی زن تصمیمات قطعی ای که تو ذهنمون وجود این بود که مسافرت اندر ایران نمیخوایم بریم و مسافرت خارجی شادی ترکیه، اینک کدوم روستا ترکیه بریم زیرا به منظور قبلاً استانبول جلو رفته بودم پیشنهادم برای خانوم مسافرت مجدداً به استانبول بود.

اجاره آپارتمان در آنتالیا
اواسط خردادماه یه مسافرت کاری 3-4 روزه بالا استانبول داشتم که داعیه شد تصمیمم برای جهانگردی دو نفری بالا استانبول جلو تجدید نگاه کنم دلیلش هم شمار زیاد پناهندگان سوری هستی و عدم که دلم جلو زد. پهلو هر حال پس ازآن از مشورت شوربا خانوم تصمیم نهایی مسافرت یه عمارت کوش آداسی شد. آن زمان از انتخاب روستا با محل به اینکه نمی خواستم وا تور روی مسافرت تالاب (بنا به دلایل شخصی) مبدا کردم به آزادگی هتل صفا پرس وجو از دوستانی که آروین مسافرت نفع علیه و له روی بالا و کوش آداسی رو داشتن.
ابتدا هتلAqua Fantasy جلو به سفارش یکی پیدا کردن دوستانی که رفته بود آزادگی کردم اما آن زمان از مطالعه اندر مورد این هتل بی آلایشی خوندن نظرات تصمیمم جزا شد دلیلش غم این بود که این مهمان پذیر بخاطر مرتبط بودن Aqua Park خیلی شلوغ میشه پاکی منم فایده دنبال هتلی ساکت مرطوب و آرومتر بودم.
بعد از خوندن نظرات در سایت Trip Advisor مهمانخانه Fantasia Deluxe جلو که مهمانخانه 5 ستاره All Inclusive بود گزینش کرده و در تاریخ 23 خرداد ذخر کردم.
قیمت مهمانخانه برای دونفر برای 8 شب دوباره به دست آوردن تاریخ 16 تا24 سپتامبر (25 شهریور تا 2 مهر) 1190 یورو کامل شد حکماً چون هتل رو بصورت Free Cancellation بی آلایشی Pay Later پستا کرده بودم ثغور 150 یورو گرونتر پیدا کردن حالتی دراومد که باید بدون کنسلی و آهار آنی تسویه میکردم.(توضیح اینکه چون Credit Card داشتم امکان تدارک هتل برام وجود دوستانی که این امکان براشون مهیا نیست باید پیدا کردن طریق واسطه این کار رو انجام بدن.)
بعد از صریح شدن تاریخ هتل عمل به خرید بلیط هواپیما کردم وا توجه فراز نزدیکی اعتنا سکونت برفراز کشور ترکیه (ساکن اورمیه هستم) اول پروازی رو دهکده وان ترکیه اختیار کردم که بصورت زمینی فراز وان بریم و دوباره پیدا کردن اونجا کرب به عمران ده ازمیر چونکه خود واحه کوش آداسی جماعت نداره. بلیط گذشتن و مراجعت و عزیمت برای دونفر هم با تخفیف ویژه چونکه ثغور سه ماه زودتر خرید میکردم قیمتش شد 780 هزاردستان تومن
.همه چیز نادیده و عالی هستی و عدم تا اینکه در ابتدای شهریور یک سری مسائل درون ترکیه بوجود اومد شهرهای مرزی این کشور سکبا ایران دچار تشنج شد صداقت هر چه بالا زمان سیاحت ما نزدیکتر میشد احوال بدتر ولو اینکه مرزها اسنان یک هفته مونده ضلع سود تاریخ تصعید ما تمامی مرزهای زمینی کشور ترکیه آش ایران سپرده شد پاکی مجبور شدم بلیط هواپیمایی رو که متاثر بودم کنسل کنم (بخاطر اینکه شوربا تخفیف خرید کرده بودم صرفاً 189 هزاردستان تومن دوباره یافتن و گم کردن پولم رو مراجعت و عزیمت دادن) و ازنو بلیط گذشتن و مراجعت و عزیمت برای دونفر دوباره به دست آوردن اورمیه روی ازمیر خرید کنم که قیمتش شد 000/171/2 تومن وا پرواز پگاسوس ترکیه.
چون بلندپروازی جدید بصورت چارتر هستی و عدم پنجشنبه رفت سادگی چهارشنبه هفته پس ازآن برگشت وجود دو شب ملال از مدت اقامتمون داخل هتل کم شد که هزینه کلی هتل برای کورس دور نفر 892 یورو شد برای 6 شب خلوص 7 روز.
به همه و جزء حال آنوقت از تمامی این ماجراها هور و قمر موعود فوق رسید و باز یافتن اونجاییکه پروازمون روزگار 4:10 پگاه بود عهد 2 فلق و شام رفتیم جوخه و آنگاه از تشریفات اولیه پاکی تحویل چمدانها صمیمیت دریافت کارت پرواز متمنی پرواز شدیم.شکر الله برخلاف پروازهای ایرانی هواپیما زبر ساعت صعود کرد.
هواپیما دوباره پیدا کردن نوع Boeing 737-800 حیات و صندلی هامون محنت ردیف 23.شرکت های هواپیمایی خصوصی ترکیه خیس اینکه قیمت بلیط هاشون ارزونتر دربیاد معمولا از خدماتی که اندر طی سفر ارائه میکنن کم میکنن.پرواز ما دریغ از این آرایش مستثنی نبود حکماً پذیرایی مختصری محتوی ساندویچ پنیر فایده همراه نوشیدنی که ترجیح من پیدا کردن بین آب، عصیر حل میوه ،قهوه، صمیمیت نوشابه، قهوه بود صورت گرفت که عکس هاشو در ادامه می بینین.
پروازمون اندر ساعت 5:30 عشا بوقت محلی داخل فرودگاه ازمیر ضلع سود زمین گردهم آیی و بندها نیم گیتی برای تشریفات گمرکی و تحویل چمدانهامون موت گاه صرف شد. فاصله زمانی باند ازمیر تا عمارت کوش آداسی بندها یک دهر هستش من باز یافتن قبل برای رفتن دوباره به دست آوردن فرودگاه پهلو هتل هماهنگی نکرده بودم البته میدونستم که اتوبوسهای بین شهری روی ازای مجموع نفر 20 لیر فراز کوش آداسی میرن. بیرون ساحت فرودگاه آش سه حتا مسافر دیگه که اونا و سرور مقصدشون کوش آداسی حیات یه تاکسی کرایه کردیم فایده ازای نفری 40 لیر بالا شرطی که همه و جزء کسی رو روی هتل خودش برسونه. آنوقت از ثغور یک ساعت روی هتلمون رسیدیم(ساعت 7:15 بوقت محلی).
با مراجعه روی پذیرش مهمانخانه و نمودن پاسپورت ها بی آلایشی ووچری که بجا رزرو مهمان پذیر دریافت کرده بودم صداقت همچنین آنگاه از تسویه تتبع چون میدونستم که لحظه تحویل خانه ساعت 12 پی هستش وسایل پاکی چمدانهامون رو تحویل گرفتن و رسید دادن و برای این که زمان صبحانه بود ما رو بالا سمت رستوران راهنمایی کردن البته توضیح برگردانیدن که اندر صورتیکه امکانش باز زودتر از موعد مقرر انتساب به تحول منزل اقدام میکنن.
بعد دوباره پیدا کردن صرف صبحانه اجمالا زمانی جلو برای گشت اندر هتل و انجام دادن جاییکه اومدیم گذاشتیم و باز یافتن محوطه، استخر، کنار اختصاصی صفا امکاناتی که مسافرخانه داشت دیدن کردیم.حدود روزگار 10 سپیده دم که کم کم کل رحبه اطراف استخر رو خورشید میگرفت رفتیم نم شنا که خستگی اگرچه کم ناشی از اوج گیری از تنمون درون بره تا ثنایا ساعت 12 که رفتیم سادگی اتاقمون رو تحویل گرفتیم.در کشش این خیز ساعت نیز پذیرایی که شامل انواع نوشیدنی لا بود از سوی کارکنان بوفه بی آلایشی باری که کنار برم بود ادا می گرفت.
بعد باز یافتن تحویل اتاق و جابجا دمده شدن چون ناهار هتل دنیا 12:30 سروبن میشد پهلو رستوران رفتیم.بعد دوباره یافتن و گم کردن ناهار ملالت چون نقشه ای برای بیرون دوباره پیدا کردن هتل نداشتیم دوباره پیدا کردن امکانات صمیمیت تفریحات نفس هتل مصرف کردیم.در مورد غذاهای نمودن شده خدمت رفقا عارضم که درون هر نوبت تنوع غذایی بسیار زیاد وجود و نفع علیه و له روی بالا و جرات میتونم بگم که برای هر بویایی ای غذا تدارک میبینن.انواع سالادها، پیش غذاها،غذای اصلی و کالا اقسام دسرها.دوستانی که متوقع چربی دور شکم نیستن شاد به حالشونه.تصاویر زیر ذات گویای این فصل هست.
اتاقی که تحویل گرفتیم در آشکوب پنجم هتل حیات به پایه تقریبا 25-30 متر مربع آبدیده و تمیز همراه با سرویس بهداشتی که عکسهاشو در بقیه میبینین( توضیح: سرویس بهداشتی خالصاً صابون پاکی شامپو بود).مینی باری که تو سرا بود پولی حیات که درون وهله عنفوان تو ذوقمون خورد ولی آن هنگام بخاطر پذیرایی هایی که تو لابی و فضا هتل رخ می گرفت اصلاً عاطفه حس نیاز پهلو مینی حاصل توی خانه نکردیم حکماً یه کتری برقی برفراز همراه چای و قهوه توی خانه بود که رایگان نیستی و روزی یک بطری ماء مایع شیره معدنی تو حجره میزاشتن.
در حالت اینترنت هم حیثیت کنم که اینترنت فقط اندر لابی مهمان پذیر و ولو جاییکه آنتن میداد رایگان وجود و اینترنت داخل حجره پولی که برای یک هفته تنخواه 10 یورو می گرفتن. غیرمستقل شخصاً چون می خواستم یک هفته دور باز یافتن ارتباطات جمعی باشم اینترنت خانه رو شارژ نکردم.توضیح دیگه اینکه تیرکش امانتی که تو اتاق بود اونم پولی بود برای یک هفته 50 لیر دریافت که البته آنک از تحویل خانه این مبلغ جلو برگردوندن.
هدف ما باز یافتن مسافرت برفراز کوش آداسی صرفاً ساکت آرامش مطلق حیات و تصمیم آنچنانی برای خرید نداشتیم فایده هر اکنون برای اینکه خود دهکده رو شادی دیده باشیم پروگرام روز دوم بی آلایشی سوم رو برای سیر و گذر ردشدن داخل شهر اختصاص دادیم. مهر دوم اقامتمون سپس از نفقه صبحانه تصمیم گرفتیم بریم داخل شهر.دقیقاً کفو درب خروجی مسافرخانه ایستگاه دلموش ایستادگی داره که مسافرین رو روی مرکز روستا میبره قیمت هم به ازای همگی نفر 2.5 لیر هستش(خط مقیاس 6).
البته تاکسی رنج هست که بصورت دربستی کار میکنن ولی توجیه اقتصادی نداره که بخوایین بجای دلموش پیدا کردن تاکسی استفاده کنین.سیستم ترابری ولایت کوش آداسی پهلو این رخ هست که کل آبادی به هفت مسیر تقسیم شده و در هر ماشین شادی یه کاغذی نصب کردن که این تقسیمات رو نشون میده درون ضمن صدر روی جمیع ماشین عددی از 1 تا 7 تعیین که وقتی در ایستگاه شایق دولموش هستین شوربا رسیدن ماشین سادگی دیدن دست روی اون می فهمین که آیا این ماشین فراز مسیری که من واو میخوایین برین میره یا نه.مثلاً دوستانی که در هتل های مسیر شش توقف دارن خلوص میخوان برن نفع علیه و له روی بالا و پارک آبی Adaland سکبا دولموش های خط دلیری میرن داخل عمارت بعد آش دولموش های خط یک میرن بر پارک آبی. عکس ذیل فکر کنم گویای این توضیحات باشه.
از توضیحات داخل روستا بخاطر اینکه بیشتر شامل تجربه های شخصی میشه امتناع می کنم ولی مسائلی که بدرد آشنایان میخوره جلو توضیح میدم.
گشت داخل شهر ما بیشتر پهلو دیدن خویش شهر، بوتیک ها،پارکها،بندر و کاخ کبوتر حیات که البته دژ کبوتر بعلت تعمیرات سپرده بود و دوباره پیدا کردن دور منحصراً تونستیم ببینیم.البته یک سری خرید هایی هم اجرا دادیم که اندر انتهای پیام تصویر فاکتورهای خرید را باعث اطلاع رفقا از قیمت ها ثبوت میدم.
قبل از سفر یکی پیدا کردن جاهایی که ثبات بود مسلماً بریم ناحیه Pamukkale بود. (پاموکاله باز یافتن شگفتی های بسیار عجیب است.آب های کالیسوس آش حرارت 35 مقیاس از بلندی 100 متری دخول می ریزند صفا استخرهای بزرگ و متعددی را تشکیل می دهند،آب روانه معماری این تشعشعات بینظیر بوده تزکیه این مکان بنام کلات پنبه ای اسمی شده است.استخرهای ماء مایع شیره گرم این ناحیه خواص درمانی نیز دارند.مردم هزارها هزارگان سال است ایقان دارند گرمابه کردن در این استخرها خاصیت شفابخش دارد و پیشینگی آنها به زمان رم باستان می جمع و فراز همین دلیل باقیمانده دهکده تاریخی Hierapolis که عبرت قدیمی پاموکاله بوده است نیز تو نزدیکی نگرش چشمه استواری دارد.منطقه پاموکاله درون جنوب غربی ترکیه و سوم و نیم ساعتی آبادی کوش آداسی داخل نزدیکی آبادانی دنیزلی تو منطقه ای کوهستانی و داخل فاصله ای اندک پیدا کردن دریای مدیترانه پیشامد شده است.
این ناحیه علاوه بر اینکه توسط بهروزی ترکیه صیانت می شود جزء نشانه ها کارها تالیفات طبیعی فرنگ نیز نفع علیه و له روی بالا و ثبت رسیده سادگی سالانه پول ای نیز از پدر اتحادیه حمایت از رد تاریخی فرهنگی صفا طبیعی فرانسه برای حفظ کردن این پی تاریخی فرهنگی اخلاص طبیعی فرنگ برای ازبر کردن این پی تخصیص می یابد.این مکان تاریخی تفریحی که جامع امکان پیاده روی اندر پلکان ها،بازدید دوباره پیدا کردن باقیمانده دهات قدیمی و استخر چشمه های آب دهان منی گرم معدنی می شود تاخت مسیربرای رسیدن بالا بالای پلکان ها بود دارد،یکی مسیر ماشین جلو که اکثراً توریست های از آن مسیر ذات را به بالای پلکان خیر می رسانند خلوص دیگر عبور پیدا کردن روی آبگیر ها خلوص طبقات برای رسیدن روی طبقات فایق است.)از تورهای داخل آبادانی بلیط ذهاب و مراجعت و عزیمت به ناحیه پاموک کاله جلو برای دونفر پهلو قیمت220 لیر تهیه کردیم.
روز موعود دهر 7:30 سپیده دم اتوبوسی که ثبوت بود من وشما رو فایده منطقه ببره اومد دنبالمون و آنجا از سوار کردن بقیه مسافران دوباره پیدا کردن هتل هاشون که ثغور یک ساعت امتداد کشید براه افتادیم.در درازی مسیر راهنمای توری که همراهمون حیات توضیحات مقتضی رو میداد.البته یک بیتوته حدود بیست دقیقه ای برای صبر و صبحانه داشتیم.
قبل دوباره یافتن و گم کردن رسیدن ضلع سود منطقه پاموک کاله نفع علیه و له روی بالا و یک کارگاه بی جان تراشی رفتیم که حاصل کار این کارگاه رو دوباره یافتن و گم کردن طریق عکس نشون میدم.
بعد دوباره یافتن و گم کردن بازدید از این کارگاه حجر تراشی یک ساعتی رو برای هزینه و دخل ناهار وقت داشتیم و آنوقت از ناهار به راهمون دوام دادیم و بالا منطقه پاموک کاله رسیدیم ( دهر 13:30). حدود 3 ساعت لحظه برای راه پیمایی و گذار داشتیم که سکبا توضیحاتی که تو مورد منطقه پاموک کاله دادم تنها عکس هارو در بقا میارم:پ
بعد دوباره پیدا کردن سه ساعت پرسه و گذار زمان 16:30 صدر در سمت کوش آداسی حرکت کرده سادگی ساعت 20:00 مهمان پذیر بودیم.بعد دوباره یافتن و گم کردن صرف شب و رزین طبق عادت مانوس هرشب به دیدن نمایش شباشب ای که هر شب عمر 22:00 ارتکاب میشد رفتیم.
دو شید بعدی اقامتمون درون کوش آداسی رو داخل هتل گذروندیم و دوباره به دست آوردن ورزشهای آبی استفاده کردیم.لیست ورزشهای آبی نفع علیه و له روی بالا و همراه لیست قیمت رو دلیل اطلاع غریبه ها قرار میدم.دوستانی که تشریف می برن توصیه میکنم دوباره پیدا کردن ورزشهای آبی حداقل Parasailing رو آروین کنین هیجانی که داره صدر در قیمتش می ارزه.
آخرین آفتاب اقامتمون تو هتل وقت جهان 12 ظهر خانه رو تحویل دادیم حکماً برای Late Checkout تنخواه 120 لیر میخواستن که وقت جهان 4 بعد از ظهر اتاق رو تحویل بدیم که تمدید نکردیم.بعد دوباره به دست آوردن تحویل منزل همانند روز ابتدا رسیدنمون وسایل خلوص چمدانها رو دریافت و رسید دادن.

تور استانبول
برای عمر 8 شام تاکسی ذخیره کرده بودیم که مارو به جمعیت برسونه صدر در مبلغ 150 لیر. آنک از رسیدن به فرودگاه و تشریفات فرودگاهی سوار اوج گیری شده و به سوی ایران عزیز عازم شدیم.
نکات طلایی سفر برفراز کوش آداسی: پیشنهادم برای دوستانی که کوش آداسی جلو بعنوان تیررس خودشون آزادی میکنن اینه که اولاً وقت بزارن یکدلی سفرنامه هایی رو که محارم و بیگانگان نوشتن رو بخونن. بنده به شخصه سکبا خوندن سفرنامه های دوستان جواب خیلی پیدا کردن سوالهام رو گرفتم.ثانیاً در هر هتلی یک کاتالوگ هست به شهرت Traveller's Guide (راهنمای گردشگران) که توضیحاتی خوبی رو در مورد آبادانی کوش آداسی تزکیه تفریحات پاکی مکانهای دیدنی داده.