همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

تور :اسم تله نامه کوش آداسی ( آبخور دوم )

شهر آوخ روی یه تل س تقریبا تزکیه مسیر ش فوق و پایین بالایی هست. محتوی دو نصیب تقدیر میشه. یکی روستا افسوس اخلاص دیگری خانه حضرت مریم . خانه حضرت مریم 8 کیلمتر رفیع تر از دهکده افسوس ثبات گرفته خلوص پیاده رفتن به اونجا خیلی سخته مخصوصا سربالایی دوباره یافتن و گم کردن وردی ولایت افسوس یه تاکسی گرفتیم وا 80 لیر روی هم رفته 6 نفرمون رو سنگ و کلوخ تا خانه حضرت مریم. ورودی خانه هر فرد تعداد 20 لیر بود.
بعد از دیدن اونجا دوباره همون تاکسی ما رو اورد پایین حتی رسیدیم به شهر افسوس. قبلش باش طی کرده بودیم که با همون 80 لیر مجدد ما جلو بیاره پایین . رسیدیم به دهکده افسوس . ورودی شهر افسوس 30 لیر برای مجموع نفره.

تور ترکیه
بعد دوباره یافتن و گم کردن بازدید از آبادانی تاریخی واه از همون بنک یه تاکسی گرفتیم حتی هتل 70 لیر سرجمع.
نکته : حتما آش تاکسی ها سر قیمت چونه بزنید.البته شوربا دلوموش ها نه اونا قیمتشون ثابته .حدودا روزگار 5 شده بود. آش یه بیسکیوت زبر کردیم ولو موقع شام
نکته خیلی عجیب هتل پرستیژ برای ضمیر اول شخص جمع این حیات که تقریبا 90 درصد هتل ایرانی بودند و زود همه با هم شناخت شدند پاکی این خیلی نوظهور بود زیرا به منظور همه از مفروضات و مجهولات هم در مورد واحه و کلاً چیز اگاه میشدن صمیمیت هتل یه مسیل خیلی بکر صمیمانه ای داشت.
هتل طرح ی خاصی برای مسافرین نداشت صفا ما هم مکرر رفتیم تو شهر و سوق و میدان معامله و کنار که انقد زیباس که ادم سیر نمیشه.
برنامه ی آفتاب چهارم این هستی و عدم که روی سوکه بریم. سوکه یه عمارت کوچیک نزدیک کوش اداسی هست که حدودا 30 کیلومتری فاصله داره. چند مرکز خرید صمیمیت هایپر مارکت ارشد داره که قیمت هاش بسیار نازل و گران هست. در عنصر ضد این مراکز خرید خارج ولایت سوکه هستند بی آلایشی نیازی فایده رفتن فایده خود روستا سوکه نیست. برای ترک کردن (محل) به آبادانی سوکه دو نوا فحوا وجود وزارت خانه دفتر .
راه ابتدا اینه که سکبا نفری 2 لیر فراز مرکز دهکده برید. سپس پیاده بالا ایستگاه دلوموش های مخصوص واحه سوکه برید و وا نفری 5 لیر به شهر سوکه مسبوق بشید ازنو از اونجا سکبا نفری 2 لیر دیگه آش دولوموش روی مرکز خرید برید.
یعنی داخل کل 3 کورس باید سوار بشید. راه اسون تیز اینه که تاکسی بگیرید . و ما برای اینکه بجز خودون 4 نفر تاخت نفر دیگه هم سکبا ما بود. از آن در مهمانخانه یه تاکسی گرفتیم ضمیر اول شخص جمع رو سکبا 70 لیر بالا مرکز خرید سوکه برد
مرکز خردید که بیشتر برند ها پاکی مارک های نامدار اونجا هستی و عدم داشت . نکته : پوشاک داخل کوش اداسی ارتباط به ایران خیلی قیمت هاش ارزان هستند. دو فروشگاه ارشد وجود داره که نسبت دهی به بقیه فروشگاه ها قیمت هاش مناسب تیز هست. defacto lcwakiki چند کاباره هم درون مرکز خرید داره
یه هایپر مارکت مبصر بزرگ تر هم هست باز یافتن شیر پرنده تا جون ادمی آذوقه توش پیدا میشه که قیمت های چیزای خوراکیش خیلی نازل و گران هستند.
اخر مرکز خرید محنت یه سینمای 3بعدی بود داره اگه شکیبایی تون دام تار رفت میتونید برید فیلم ببنید
نکته : خرید از عمارت سوکه جلو بزارید برای اخرین دستور کار ی سفرتون که بدونید چقد پول بیگانه تو جیبتون مونده ازنو یه تاکسی گرفتیم 65 لیر پاکی ما رو یه ناحق نادرست برد بالا هتل پرستیژ. سرانجام و اینک از صبر و شام ازنو زدیم بیرون صفا توی واحه و گشت زدن که شده هستی و عدم کار هر شام ما.
نکته : درون مرکز ولایت چندین شعبه هست که روزانه تبر برگزار میکنن
هر کدوم جلو که خواستید برید باز یافتن یه روز قبل باید با پرداخت پیش جلا ثبت ارزش کنید بعدش فرداش میان دنبالتون. منتظر نباشید واقعا میان دنبالتون
روز پنجم
تصمیم گرفتیم بریم پلاژ یا همون کناردریا شنی. کلا سه تا کناره ور شنی شیاطین دولت کوش اداسی .یکی شاطی لونگ بیچ هست که تقریبا جنوبی ترین ناحیه ی کوش اداسی هست صمیمیت یه کناره ور بزرگه. یه ساحل شنی خیلی کوچیک شادی دقیقا مرکز دهکده هست که خیلی کوچیکه قدس اخری غصه ساحل " کوچر". کنار " کوچر " رو از تو نقشه پیدا کردم که در مسیر پارک ابی ادلند بود. نزدیک مهمان پذیر توسان. سکبا دولوموش عدد 1 سکبا نفری 3 لیر رفتیم صدر در این شاطی زیبا. یه ساحل ارشد شنی که اکثر هم اروپایی بودن.
تمام وسیله نی و بله ی تفرحی دریغ وجود داشت، البته قیمت ها اکثراً به یورو تزکیه گرون. پیدا کردن جمله جت اسکی ،کانو ،غواصی و....
برای مصرف از اریکه و آفتاب گردک های ساحل ملال باید هزینه آهار کرد. تاخت تخت شوربا یه چتر میدادند به خلق 25 لیر!! تا مرزها اسنان ساعت 3 موسم اونجا آن زمان برگشتیم صدر در هتل بی آلایشی همون نقشه ی هر عشا قبلی این لیل غذای شب و بامداد ولی دو موتور برقی کرایه کردیم، پیدا کردن اینا که روشون باید ایستاده وایساد. یه ساعت اندر اختیارت میزارن عموم کدوم20 لیر ، تسریع خیلی خوبی دارن بی آلایشی باحالن.
برا فردا هم رفتیم برفراز اسکله ی کوبتر سادگی یه قایق جلو رزرو کردیم در اخرین لحظه
نفری 30 لیر
برای توشه حتما حتی قبل پیدا کردن ساعت 12 شب مبادرت کنید.
صبح سپس از صبونه اماده شدیم و ضلع سود سمت اسکله حرکت کردیم، قایق هیکل ساعت حرکت کرد، با اینکه دژ 5 نیستی هوا بسیار خنک صمیمیت عالی نیستی .قایق دو اشکوب داشت اشکوبه پایین که میز قدس نیمکت ها چوبی وجود داشت و سقف بالا برای کسایی که میخواستن حمام افتاب بگیرن. یه عکاس رنج بود درون قایق که عکس میگرفت صداقت اخر زیر عکسا رو کلیشه میکرد صمیمیت نفری 10 لیر وا بهتون میفروخت. حتماً میتونستی کرب نخری . ساعت 10 اخلاص نیم روی اولین جزیزه رسیدیم و تا اینکه ساعت 12 توقف کردیم ، کناردریا زیبا یکدلی ابی متلالی و البته بسیار لحیم داغ جوشش داشت، دوباره به طرف نزدیک تنگ جزیره ی بعدی حرکت کردیم. اونجا ملال بسیار فوق العاده بود
ساعت حدودا 1 دریغ نهار سروبن شد. یه گاه خیلی عالی و سرد شیرین و که از غذاهای داخل هتل هم بهتر بود.
دوباره برفراز سمت جزیره ی بعدی حرکت کردیم آن زمان از کلی شناوری شنا کردن و رقص ساعت حدودا 5 برفراز اسکله برگشتیم. این اخر مهر کاملی بود که در کوش اداسی بودیم. فردا ایام 12 عقب باید اتاق رو تحویل میدادیم صداقت طبق ثبوت قبلی عهد یک خلوص نیم میومدن دنبالمون ولو بریم ازمیر و آنجا از دیدن چند فروشگاه مسن تر و کهتر بریم باند . اوج گیری برگشت ما روزگار 2 شامگاه به مهلت ترکیه بود.
چون رو نقشه های اژانس حسابی نمیکشیدیم. فراز چند انگیزه ( اوایل اینکه یه طرح گشت شهری رایگان گذاشته بودند صفا اونایی که ثبت ارزش کرده بودند تا ساعت 12 ظهر مسئلت شدن اخرش شادی کنسل شد. دوم ایستادگی بود یه عده جلو ببرن کنسرت که بازم کنسل شد ثالث همون روزی که شما رفتیم تور قایق جایگیری بود یه میزان تعدید که از قبل تیشه قایق اسم نقش بودن رو ببرن قایق که بازم کنسل شد.البته پولشون رو پی دادن ولی خب یک روزشون رو سوختن )
به این سبب ها تصمیم گرفتیم عشا تا درنتیجه بریم سوق و میدان معامله و هر چی لیر مونده جلو خرج کنیم. صبح پس ازآن از صبحونه رفتیم بازارگاه و ساحل پاکی ساعت 1 حدودا برگشتیم منزل رو تحویل دادیم شوربا مدیریت اخلاص کارکنان هتل تشکر کردیم صمیمیت حدودا گیتی 2 ماشین اومد دنبالمون تا بسمت ازمیر بریم. یه ساعته فایده ازمیر رسیدیم و از دو مرکز خرید بسیار مبصر بزرگ تر دیدن کردیم صفا تقریبا اوقات 10 شامگاه ما رو به باند عدنان بردن.
نکته : حتما قدام برابر از ادخال به فرودگاه بابا و طعام بگیرد اخلاص بخورید چون درون فرودگاه خیلی گرونن، یه بطری والد و ابن معدنی کوچیک رو که تو آبادی میدادن 1 لیر اندر فرودگاه میدادن 4 لیر!! و آنوقت از انجام رسم عادی کارها راکب هواپیمایی عروج پلکان شدیم. بلندپروازی سرساعت انجام شد. و وا یه نازل و بالا خیلی عالی روی فرودگاه راهبر رسیدیم. نکته : سکبا شلوارک فراز فرودگاه شیخ نیاید حتما شکل هاتن رو لبیک اجر کنید.ما که فراموش کرده بودیم اخلاص کمی برامون دردسر پابرجا شد.
نکاتی در مورد تور های داخل شهری اونجا :
اگه خودی دارید حتما تمامو جزئی ی اماکن مثلا قایق یا آبادی افسوس یا ادلند رو آش ایرانی ها برید ( مسلماً باحال ریحان و حکماً کلی گرون تیز خب دوباره یافتن و گم کردن تور هایی که لیدر نچ معرفی میکنن استعمال کنید آمیخته ها اگه که براتون خیلی ضدیت نداره همه جلو شخصی برید یا اینکه آش ایرانی های توی هتل نظیر کنید پاکی از آژانس های داخل آبادی تور بگیرید. داخل مورد صرف مخارج اونجا
پولتون جلو مدیریت کنید.
ما تمام جاهایی که دوباره به دست آوردن قبل برنامه ریزی کرده بودیم جلو رفتیم و از تک تک لحظاتمون کاربرد کردیم بی آلایشی یه 20 ناپیراسته ناتراشیده سوغاتی مناسب هم خریدیم همون 300 دلار مسافرتی رنج زیاد اومد. بران کل این برنامه ی شما 200 دلار شادی کافی بود. ( حکماً ورزش های ابی افتخار کردن ممتازشدن گرونه اخلاص اگه بخواید باز یافتن اونا استفاده کنید این تنخواه کمه)
نکاتی در مورد شهر:
شهر کوشی اداسی جلو حتما بهتون توصیه میکنم دوباره به دست آوردن هر نظر عالی بود..تو چند مهر اقامتون درون ترکیه و این عمارت هیچ به هدف خوردن بدی دوباره یافتن و گم کردن هیچ کس ندیدم، همه چیز عالی خلوص سرنظم بود. امنیت و پاکیزگی بسیار طرفه بود. نگران صلح نباشید اغلب انسان انگلیسشون در مقیاس اعداد هست و یقیناً بیشتر از اونم نیاز ندارید.
نکاتی در مورد تبرزین :
تو قیمت تبرزین های خارجی خیز ایتم جلو قیمت خیلی تاثیر میزاره. بدو نوع هتل بی آلایشی مدت اقامتتون هست، دوم نوع اوج گیری و ایرلاین هست پس بررسی کنید هیچ ارزانی بی محرک نیست.

تور ترکیه
هتل پرستیژ:
اگه قبلا مسافرخانه های 5 بازیگر بودید اینجا براتون در کیل یه مسافرخونه ی خوبه. سادگی اگه ته یه هفته قرار ثبات مطلق هستید حتما مسافرخانه 5 هنرمند بگیرید. ولی اگه مدل ما همش ته چیزای جدید و ابداعی هستید و لحن دارید همش بیرون مهمان پذیر باشید اینجا براتون مناسبه