همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر به آبادانی کوچک تزکیه زیبای وان (سفرنامه)

دوست دارم از آزمون اولین سفرم به آبادانی وان براتون بگم شاید بتونه ولو حدودی فراز دردتون بخوره
تور :اسم تله من به روستا وان کاملا غیر منتظره شد طوری که یکی دوباره پیدا کردن بستگان ربط گرفت تا برای سفر صدر در وان منظم بشم تزکیه روز بعدش یعنی 12 خرداد 94 من واو راهی شدیم
گردش ما وا تور ماوی گردش تهران حیات ولی چون ما ساکن ارومیه بودیم باز یافتن ارومیه وا تور عدو شدیم بالا سمت دهات وان.

تور ارزان استانبول
ثغور نیم ساعت از ارومیه حتی مرز سرو راه بود تقریبا زمانه 7:30 فراز مرز سرو رسیدیم اونجا پیاده شدیم صمیمیت برای بازرسی به اندر سالن رفتیم. آش فضایی که اصلا امید نداشتم برملا شدیم یه محیط قدیمی کثیف و ضلع سود جرات میشه گفت نشانه .
از ما طلب کردن خواستگاری کردن کیفارو برای بازرسی منعقد کنیم سادگی این حرکت بسیار ستم دهنده بود باآنکه بازرسی برفراز صورت کاملا جزئی وجود ولی حتا همین حدش و سرور اذیت کننده بود.
یک بار و سرور توسط پلیس ترکیه کیف ها بازرسی شد، مسلماً از طریق اسباب بود صداقت روی تذکره ها انفعال ورود خورد یکدلی ما واقف کشور ترکیه شدیم.
تباین ساعت ما شوربا ترکیه ثنایا یک ساعت اخلاص نیم بود، یعنی وقتی ما مسبوق مرز ترکیه شدیم مرزها اسنان ساعت 6:15 نیستی به موعد ترکیه ولی سکبا این حالیا ون های ترکیه اونجا امیدوار بودن برای سوار کردن مسافرا وا هزینه 10 لیر تا اولین ولایت یعنی یوکسکوا.
آنک از سوار ازمد افتادن همه اعضای پیرو اتوبوس حرکت کرد مسلماً اتوبوس اون طرف نزدیک تنگ اتوبوس ترکیه نیستی که توسط مدیر تور هماهنگ شده حیات و ما وا همون راکب هایی که دوباره پیدا کردن ایران اومده بودیم نرفتیم مسیر مرز ایران تا اینکه وان یه مسیر خوشدل و زیبایی بود که اکثر مسیر برفراز همین شکل حیات و ما آنوقت از ثنایا چهار وقت جهان به عمران ده وان رسیدیم.
تو عمران ده وان زیرا به منظور هتل نچ متفاوت وجود یک سری دوباره به دست آوردن اعضای خلق به مسافرخانه منوآ و ما شادی به هتل رسمینا رفتیم.
  مسافرخانه رسمینا یه هتل تازه ساخت قدس تمیزی بود و بخاطر موقعیت خوبی که داشت دسترسی روی بازار فارغ بال آهسته بود
سپس از تحویل گرفتن اتاق ها و کمی رزین رفتیم بیرون برای میانه روز ، چیزی که خیلی برام جالب حیات قیمت ها بود پهلو خلاف اینکه خویشتن شنیده بودم قیمت غذا اندر شهرهای ترکیه گرونه ولی اساس اینطور عدم و آره تنها گرون نبود درون خیلی موارد خیلی غم ارزون آبدیده بود.
آنگاه از چاشتگاه و کمی هلاک شدن اطراف، روی هتل برگشتیم سادگی عصر همون مهر برای پیدا کردن بوتیک ها صفا جاهای دیدنی رفتیم.
قبلا شندیده بودم که قیمت پوشاک تو عمارت وان خیلی مناسبه طوری که اکثر بوتیک دارای ایران برای خرید پهلو این آبادی میان چون غصه نزدیکه دریغ قیمتاشون مناسب.
چندتا از فروشگاه های نامی و بی نام رو پیدا کردیم بی آلایشی قیمتاشونو مقایسه کردی واقعا قیمتا خیلی بکر بود ولی مشکلی که خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو بهش برخوردم این حیات که پیدا کردن قیمت بعضی اجناس علم نداشتم صداقت نمیدونستم که این جنس شوربا این قیمت برای خرید ارزان هست یا آره چون خیال اینکه مجدد موقع رجعت قراره کیف خیر ریخته بشه زمین برای بازرسی یکدلی اذیت های طرفه العین مرز برای جابجا کردن کیفا یه حشمت از خرید افزایش منصرفم میکرد برای اینکه واقعیت اگه تشت قیمت اون جنس وا ایران خیلی نباشه واقعا شان خرید نداره برای سرپیچی کردن اون شرایط، اجمال روز اوایل ما صرف پیدا کردن حجره های اسمی و مقایسه قیمتا شد .
روز سرانجام و اینک رفتیم برای گشتن و خرید ، در روز دوم آبادانی وان اصطبل ایرانی بود طوری که برفراز جرات میتونم بگم تو فروشگاه ها اخلاص خیابون های وان بیشتر از کس ترکیه ایرانی بود اونجا، مسلماً دلیلشم بخاطر اون ثالث روز تعطیلی حیات دیگه طوری شده که روی شیشه بوتیک ها ملال فارسی نگاشتن
متعامدمتعامل هاشون تا اینکه حدودی فارسی میدونن یعنی در اصل احساس بیگانگی به مردم دست نمیده مخصوصا اندر شرایطی که این زجر تعطیلی ها ازعقب هم میشه.
وقتی شوربا فروشنده هاشون تکلم میکردم میگفتن همیشه تو تعطیلیای ایرانی ها اینجا جمعیت میشه و باز یافتن این تم خیلی خوشحال بی پروایی کردن به هر الحال بازار وان شمار ایرانیاست. وقتی ضمیر اول شخص جمع رفتیم برای خرید اکثر تیشرت نه یا پوشاک هایی که برای خرید داخل روز سرانجام و اینک در نظر غمناک بودیم سایزهای مملو آخور فروشش فروخته شده بود. متعلق صندوق فروشگاه ها حتی کجا منطقه وایساده بودن و این برام تجربه شد چیزی رو که دیدم و حس کردم قیمتش مناسبه همون حین بخرم چون احتمال زیاد برم برگردم دیگه نباشه.
برای همین چندتا باز یافتن فروشگاه های شهیر که هم قیمتاش مناسبه رنج جنس پوشاک خلوص تنوعشون، میتونن اینا باشن :
اگه درون این حجره ها چیزی به چشمتون خورد که خوشتون اومد بدون شک بخرین چون ملال قیمتش دوباره به دست آوردن همه جا کم بها تره غصه جنس خوبی دارن تزکیه مهم تیز اینکه پر تردد ترین بوتیک های وان هستن به ظن زیاد اگه برین صداقت برگردین دیگه نباشه.
خب اینم بگم این ظلم اذیت شرایط فقط داخل اینجور تعطیلیاست وگرنه بقیه روزای عادی اگه بخواین برین وان اینطور نیست برفراز قول خود فروشنده هاشون پس ازآن تعطیلات ایرانیا دانه افشانی دیوارو نگرش تفرج میکنن.
یه نکته و سرور یادآوری کنم که دهات وان کوچیکه و جمعاً این فروشگاه ها درون یه خیابون هستن تزکیه اصلا در وان نیاز نیست سکبا تاکسی جایی برین و بالاصاله مشکل واژه سازش نخواهید داشت حتی حدودی آشنا منظورتون میشن حتی برای تخفیف دادن.
اگه دوباره به دست آوردن لحاظ هزینه بخوایم برفراز موضوع سیاحت کنیم خب بلاشک اگه خودتون بریم خیلی هزینش کمتر میشه ولی پیشنهاد خویشتن اینه که وا تور این یه روز جلو برین چون تور بنفسه ون منفعت میکنه و ضلع سود جزیره که رسیدین یکی دوباره پیدا کردن کشتیارو کرایه ربح برای تبر میگیره بیشتر قاطر میگذره هرچی باشه از ایران آش اوتوبوس اومدیم وان یه جو صمیمی صمیمیت راحتی بین ارگانیسم ایجاد میشه قدس وقتی همه بری همه سکبا هم میگردن خب بیشتر شاد میگذره حتی شاید یه ارج هزینش بیشتر قوش ولی چون روستا وان جای گشتنی زیادی نداره که بگین هزینه گشتن آش تور زیاد میشه ارمل یکی تاخت مورده که پرسه شهری نیاز نداره شوربا تور باشی زیرا به منظور چیزی نداره ولی جزیره دور شادی بهتر میتونه باشه.
اونجا هزینه تور برای دیدن کلات ، دهات گربه ها صداقت جزیره همراه شوربا ناهار 95 میشد. تو حالی که اگه میخواستیم خودمون بریم حدود یکی خیز لیر تا کاخ بود ، 8 لیر هم جزیره ، 15 لیر رفتو مراجعت و عزیمت کشتی ، 5 لیر ورودی جزیره و فعلاً 15 لیرم ناهار و 8 لیر برگشت از جزیره تا دهات چیزی ثغور 53 لیر دیگه نهایت اگه بخواین بستی بخورین یکدلی آبی چیزی 60 لیر یعنی ثنایا 35 لیر کمتر.
تبر جزیره خیلی نادیده بود قدس خیلی خوش اغماض که من اینو بخاطر مدیریت نادره ماوی گشت میدونم که تونسته وجود یه همچین جو صمیمی و دوستانه جلو بین اعضای خلق ایجاد کنه که واقعا از همینجا ازشون تشکر میکنم.
بعد دوباره پیدا کردن اون نفع علیه و له روی بالا و جزیره رفتیم محیط جزیره واقعا زیبا حیات دریاچه تمیز صمیمیت قشنگی داشتن فضای داخلی جزیره خیلی قراربخش بود درون جزیره یه کلیسای قدیمی نیستی که داخلش یه بئر بود که به چاه آب آرزوها شهیر بود یه سرنوشت داخل بئر بود که بشر سکه مینداختن داخلش اگر سکه روی اون آبشخوار برامده میافتاد و در چاه نمی افتاد میگفتن آرزوش برآورده میشه

حدود یک ایام زمان حیات برای گشتن داخل جزیره سپس از اون برگشتیم رفتیم چاشتگاه یه غذاخوری تزکیه پارک کنار دریاچه . و پیدا کردن اونجا نفع علیه و له روی بالا و هتل برگشتم اخلاص فردای اون شمس برگشتیم پهلو ایران سادگی موقع برگشت آش ترافیک جمعیت درون مرز برخوردیم و سرانجام و اینک از اون هوشیار و ناآگاه ایران شدیم.و این پایان تور :اسم تله 3 شب صمیمیت چهار صوم امساک ما به آبادی وان،
یه چند نکته ای که بصورت افزون بندی درون مورد وان میتونم بگیم اینه که :
واحه وان آبادانی خیلی کوچیکیه و بیشتر گمنام شدن اخیرش بخاطر قیمت مناسب فروشگاه هاش پاکی نزدیک بودنش فایده ایران برای رفت سادگی آمده. اصلا نباید اون آش شهرایی نقشه استانبول ، ازمیر پاکی .... مقایسه کنین باری :صفت قید به هرجهت هرچی واشق شهریه که چند واحد زمان ( روز پیش زلزله روی کل مخروبش کرده بود و یه آبادی رو ضلع سود رشده.
اگه روزایی ضلع سود وان دام تار میکنین که داخل ایران چند مهر تعطیلیه ازعقب همه ، شوربا تعداد زیادی ایرانی معاشر خواهید شد که خیلی هاشونم شوربا ماشین های شخصی خودشون اومدن.

تور ترکیه
عمارت وان جاذبه های دیدنی زیادی نداره نفع علیه و له روی بالا و غیر از کاخ که خیلی خاص نبود اخلاص جزیره که میشه گفت قشنگ بود. تو عمارت وان اصلا نیازی پهلو تاکسی صداقت گشتن شوربا ماشین نیست برای این که اکثر دکان های معروفش داخل یه خیابون متمرکزن.
خیلی مشکل زبانی نخواهید داشت چون دانا منظورتون میشن صمیمیت میتونن اعلام خودشونو بهتون بفهمونن.
درون فروشگاه های مشتهر اصلا تخفیف نمیدن چون قیمتا روی تمام اجناس مضروب بی رغبت شده که اکثرا خودشون وا تخفیف هستن. تخفیفاشون واقعا به کاربستن شدست زیرا به منظور همون متاع تیره رو تو فروشگاه های عادی ببینید با قیمت واقعی می فروشن.