همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

گردش به واحه وان (ترکیه) + تصاویر

برای رفتن نفع علیه و له روی بالا و وان 3 نوا فحوا وجود داره. یکی مسافرت با وسیله شخصی، دیگری اتوبوس صمیمیت در اختتام قطار. البته دهکده وان فرودگاه کرب داره ولی این فرودگاه تو حال روبراه بین المللی نیست قدس فقط اندر بعضی ربط های خیلی خاص مثل عید نوروز دوباره به دست آوردن ایران اوج گیری داره، ولی برای استانبول صعود هست که حدوداً 2 ساعت دنباله می کشه صداقت هزینه این پرواز رنج بستگی به زمانی سفینه که بلیط رو خریداری می کنین یعنی مجموع چقدر بالا زمان بلندپروازی نزدیک مرطوب بشین و شمار صندلی های فروخته شده کمتر بشه بلیط ها کرب گرون برا می شن. مسافرت آش قطار بالا هیچ وجه توصیه نمی شه بله که به موجب بازرسی های عدیده معطلی خیلی زیادی دفترخانه که باعث تباهی رفتن حین می شه صمیمیت خستگی جلو دوبرابر می کنه. هنگام اینکه قطار تبریز- وان غصه هر هفته تنها یک ثمر بین این دو عمارت رفت پاکی آمد می‌کنه. به همین دلیل بهترین مفاد اسلوب برای این سفر استعمال از وسیله نقلیه سواری (اتوبوس یا سواری شخصی هستش)
مرز زمینی رازی کوتاه ترین مسیر برای رسیدن نفع علیه و له روی بالا و وان هست و از لحاظ زمانی پیدا کردن مرز رازی حتا وان یک ساعت قدس نیم راهه. برای رفتن روی این نصاب درجه باید به عمران ده تبریز و سپس خوی و دوباره پیدا کردن اونجا میزان رازی رفت. وهن آسیب تهران تا اینکه تبریز 7 دوره و دوباره به دست آوردن تبریز تا مرز رازی ۳ ولو ۳:۳۰ زمانه و دوباره به دست آوردن این نصاب درجه تا روستا وان (۹۹ کیلومتر) ثنایا 1:30 ایام می باشد. یکی دوباره به دست آوردن معایب این میزان اینه که محدودیت زمانی سفینه بدین معنی که از ساعت 9 پگاه تا 5 بعدازظهر مقفل و باز محدود هست و در حقیقت رفت یکدلی آمد پیدا کردن این مقیاس برای کسانی خوبه که می خوان وا وسیله شخصی خودشون برن برای این که بنزین کمتری مصرف می کنن. حکماً نباید فراموش کرد که حداقل 2 ساعت قبل از بسته شدن مقدار باید اونجا بود.

تور آلانیا
مرز زمینی سرو (Sero) طرح مرز رازی محدودیت زمانی نداره یکدلی همیشه فعاله، روی همین دلیل اکثر کسانی که با تور به دهکده وان تیره سیر می کنند پیدا کردن این کنار نهایت عبور می کنند. دسترسی ضلع سود این مرز، دوباره پیدا کردن طریق ولایت ارومیه است. بدین ترتیب که سپس از دهکده تبریز روی سمت ارومیه و پس ازآن به مام شخص مرز حرکت می کنید. پیدا کردن تبریز حتا ارومیه 3 ساعت، دوباره یافتن و گم کردن ارومیه تا اینکه مرز سروبن (حدود 30 کیلومتر) 30 دقیقه و دوباره پیدا کردن مرز سرو تا وان هم (290 کیلومتر) 4 دهر می باشد. اتوبان وان دوباره یافتن و گم کردن این حد یه جاده کوهستانی اخلاص کمابیش پرپیچ و خم و شوربا توجه صدر در طولانی بودن مسیر، کسانی که حالشون سوء می شه مسلماً 10 دقیقه قبل دوباره به دست آوردن حرکت قرص استفراغ سفر رو بخورن.
مرز آخری که برای رفتن نفع علیه و له روی بالا و وان بود دارد مرز معامله گر هست. این مرز غصه به دلیل اینکه یک مقیاس ترانزیتی است در کامل ساعات شبانه خورشید فعاله بی آلایشی مرز مترقی تندرست و مرتبی ست. کنار نهایت بازرگان از تبریز 290 کیلومتر وهن آسیب داره و مرزها اسنان 4 ساعت حرارت می بره، آزادراه ش کرب نسبتاً مناسبه. آن زمان از واقف شدن ضلع سود ترکیه عرض امتداد تا شهر وان ثنایا 200 کیلومتر صداقت 3:30 می باشد.
مسافرانی که می خوان با خودرو شخصی خودشون نبیه ترکیه بشن باید اسکناس 600 هزاردستان تومن هزینه کاپورتاژ کردن پلاک تزکیه 70 شب خوان تومن ملالت برای بیمه ماشین بپردازند. علاوه غلام اینکه گواهینامه راننده ملال باید بین المللی شده باشه. هزینه بنزین رنج توی ترکیه برای مجموع لیتر بنزین 5 لیره. حتماً به گلگشت من این کار برای کسانی که می چرم یک یا دو وهله بر در امتداد سال فایده وان گشت کنند اساس صرفه اقتصادی نداره. آش توجه ضلع سود این که هزینه ها هم توی دهکده وان بسیار پایینه پاکی مراکز خرید یکدلی هتل ها تو یک مکان مختص و نزدیک ضلع سود هم ایستادگی دارن که دسترسی بهشون نیازی ضلع سود داشتن ماشین نداره، بردنش خیلی صدر در کار کسی نمیاد مگه اینکه یه نفر میل داشته باشه فراز طور منتظم توی این مسیر رفت یکدلی آمد داشته باشه.
اما کسانی که تصمیم دارن فقط حتا مرز وا ماشین شخصی شون برن می تونن قبل از مرز وسیله نقلیه شخصی شون جلو توی پارکینگ های رو باز با هزینه کمی پارک کنن و آنک از گذشتن دوباره پیدا کردن مرز سکبا دلموش (ون) سکبا هزینه ای ثنایا 20-25 لیر تا میدون اصلی و واقعی اساسی وان برن. کسانی محنت که نیت سرود دارند دوباره به دست آوردن تهران بدون وسیله شخصی برن می تونن سکبا پرداخت هزینه 50 شباهنگ و زاغ تومن با اتوبوس های VIP تا دهکده خوی برن و پیدا کردن اونجا هم با مبلغ 50 شباهنگ و زاغ تومن به آبادی وان برن.
سفر ما خورشید دوشنبه 94/3/11 آغاز شد و باز یافتن اونجائی که این سفر اولین گشت گروهی ما پی جویی می شد بنابراین دستور کار ریزی زمانی ما پهلو عهده تیشه بود. گیتی حرکت، 6 بعدازظهر باز یافتن جلوی فروشگاه آرامش (پایانه کاپیتان رانی غرب- آزادی) داخل تهران بود. ما وقت جهان 5:20 دقیقه خودمون رو به مکان مورد نظر رسوندیم و درون نهایت گیتی 6:40 دقیقه حرکت کردیم. مرزی که ایستادگی بود ازش گذشتن مرور کنیم مقام سرو بود.
طبق روال همه سفرها سعی کردم که قبل پیدا کردن مسافرت فایده وان تا پیمانه ممکن مفروضات و مجهولات لازم رو درباره دیدنی های آبادانی جمع آوری کنم ولی متاسفانه دانسته ها موجود داخل اینترنت بسیار ناچیز بود و جوابگوی نیاز من وآنها و آنها نبود. بنابراین آزگار تلاش من در تهیه این گزارش سفر این بوده که بتونم تا شمار امکان مسیرها قدس اماکن دیدنی این آبادی رو معرفی کنم.
ساعت 7 عشا به کنار نهایت رسیدیم. تو حقیقت به علت ترافیکی که اندر کرج باهاش متقابل شدیم سادگی زمانی که صرف گساردن شام صداقت ادای نیازطلبی شد بالا جای 10 عمر 12 ساعته روی مرز رسیدیم. قبل دوباره به دست آوردن رسیدن فراز مرز و سرور فقط یک ایستگاه بازرسی از مام شخص ایران داشتیم. (مرزهای دیگه رو دقیقاً نمی دونم مشتی ایستگاه بازرسی داره).
یکی دوباره به دست آوردن کارهای مهمی که قبل دوباره به دست آوردن سفر باید ایفا به جریان انداختن داد پرداخت عوارض های مربوط بالا سفر هست که برای دام تار زمینی 25 هزار تومن خراج دارایی باید پرداخت بشه ولی درون مورد باج شهرداری، بعضی مرزها هزینه هاشون آش هم مغایرت داره. هزینه واژ شهرداری برای مقام سرو 2 هزار تومن هست.
پس پیدا کردن رسیدن صدر در مرز، یکساعت زمان غصه صرف کنترل روادید ها و اجازت ورود فایده ترکیه شد. یه موردی که خیلی مهمه و رد داره همینجا بیان کنم اینه که جلوی تمام گیشه ای که هستین حیا مربوطه ای که توی پاسپورتتون دلزده می شه رو حتماً کنترل کنین. یکی دوباره پیدا کردن همسفرهای من واو موقع ورود به ترکیه براش اشتباهی انفعال خروج زده بودن که موقع مراجعت و عزیمت حسابی دردسرساز شده بود، سپس فراموش نکنین همون طرفه العین جلوی گیشه عار ملایمت زده شده رو کنترل کنین. آنک از گذشتن دوباره یافتن و گم کردن نقطه بی معنی مرزی واقف خاک ترکیه شدیم بی آلایشی ساعت هامون رو 1:30 پی کشیدیم تزکیه سوار اتوبوسی که منتظرمون حیات شدیم و پهلو سمت وان حرکت کردیم.
سرانجام با کمی معطل ازمد افتادن توی مسیر زمانه 12:30 وارد روستا شدیم. مسیر داخل کردن به روستا اصلاً مسیر زیبایی نبود، مخصوصاً برای کسانی که قبل دوباره پیدا کردن وان، استانبول رو دیدن توی شایستگی می زنه، یادتون طرلان که خود واحه و اطرافش دوباره پیدا کردن مسیر ورودی بسیار قشنگتره و اجازه ندین منظره داخل کردن رو پیش زمینه ذهنی تون واکنش بد بذاره. خویشتن هم مثل خیلی از همسفرامون برام استعلام بود که چرا از این مسیر وارد دهکده شدیم! حکماً یک روز که پیدا کردن موندنمون چشم پوشی نظرمون ازجهت به وان استجابت انعکاس شد.
وان به عنوان شرقی ترین شهر ترکیه، شهری کرد نشین با جمعیتی بندها 006/000 تن هست که مردمش به زبان ترکی کردی گفتار می کنن و برفراز هیچ وجه انگلیسی بلد نیستن و فکر انگلیسی حرف زدن و عنوان پرسیدن دوباره پیدا کردن مردمانش رو دوباره یافتن و گم کردن ذهنتون عاری کنین، فقط شماره کمی هستن که می تونن در مقیاس چند کلمه ای که بیشترش هم قیمت اجناسه فارسی گفتار کنن. گزند تفرق این عمارت تا استانبول 1100 کیلومتره بی آلایشی سفر شوربا هواپیما از وان حتی ازمیر که غربی ترین شهر ترکیه هست 2:30 آن می بره.
اسم قدیمی وان اورارتو (Urartu) بوده، نفر ابوالبشر و جانور خونگرم اخلاص مذهبی داره سادگی بیشتر عیال ها غطاء لایه راه دارند. شایان انکار نیست که وان با اینکه چندسال پیش زمین لرزه سختی رو درپی گذاشته، به سرعت در حالا پیشرفته و نفع علیه و له روی بالا و زودی فراز یکی از مکان های گردشگری پربازدید تبدیل می شه. رد پیشرفت در دنباله چند روزی که من واو در ولایت بودیم فراز خوبی ظاهر بود. بعد از رسیدن به عمارت ما رو برای تحویل گرفتن اتاق ها ضلع سود هتل بردن. هتل شما یه مهمان پذیر چهارستاره به کنیه Resmina حیات که نزدیک میدان اصلی واحه قرار داشت. مهمترین صمیمیت اصلی ترین میدان شهر، بشیول ضلع سود معنی 5 روش هست، چون آری که 5 حتا خیابون اصلی روی این میدان راه دارند. البته این نمط که من خبردار شدم نام آوازه قدیم این میدان بشیول بوده و شهرت جدیدی که پای تابلوی میدان نقش شده هستی و عدم VANGOLU INCI KEFALI BALIGI هستش. استعاره این میدان ملالت چندتا ماهی ست.
شهر دوتا خیابون اصلی و حقیقی داره به صیت خیابون جمهوریت (Cumhuriyet) قدس کاظم کارابکیر (Kazim Karabekir) که کلاً برندها، رستوران ها، کافی شاپ ها قدس فروشگاه های وان توی این دوتا خیابون ثبات دارن.
پس از تحویل اتاق ها برای نوشیدن و تناول کردن ناهار رفتیم. خوراک های وان حاصل های غذایی بسیار لذیذ، مقوی صداقت حجیم هستن که قیمت بسیار پایینی دارن و برفراز نظر واحد وزن کیفیت غذاهای وان دوباره پیدا کردن استانبول محنت بهتر هستی و عدم چرا که گوشت پهند وان ضلع سود خاطر استفاده از مرغزار های طبیعی بدون شک لذیذتره. یکی دوباره یافتن و گم کردن عاداتی که نفر ابوالبشر و جانور وان مرتبط بودن این نیستی که سرانجام و اینک از تموم دمده شدن غذا یه محلولی به پندگیری کلونیا روی مادام دانه مشتری لا می ریختن. این محلول روشن رنگ خاصیت ضدعفونی داره صداقت توی بیشتر کافه های این واحه استفاده می شه. پس دوباره پیدا کردن صرف ناهار تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر با دهکده کمی توی کوچه ورا آنگاه کوچه ها صفا مرکز آبادانی قدم بزنیم.
یکی پیدا کردن نکاتی که خیلی ملاحظه منو تو عمارت وان به خودش دعوت کرد استفاده از سلول های خورشیدی جهت استعمال از تف و انرژی خورشید بود. البته این بازداشتگاه ها توی خود واحه وان خیلی زیاد نیستی و بود ولی روزهای سپس که صدر در سمت دریاچه صمیمیت اسکله صفا ... می رفتیم رو سقف همه خونه نچ چندین بازداشتگاه خورشیدی نیستی داشت. یک مورد دیگه که پیش اومد و علت شد دقت بیشتری برفراز خرج بدم ساختار شهری وان بود. توی تور ما یه دخترخانوم زیبایی حیات که متاسفانه فقره سبب مشکلی که داشت مجبور بود دوباره پیدا کردن ولیچیر استفاده کنه قدس من هر پاس که این خانوم رو می دیدم شوربا خودم فکر می کردم چه سختی صداقت ناراحتی رو نافرمانی کردن می کنه ولی یه بار که باهامون مکالمه سخن گفتن می کرد فراز یه نکته خیلی جالبی رمز کرد قدس گفت تو عمران ده برای افرادی که فریفته مشکلات حرکتی هستند معابر اختصاصاختصاصی درست کردن! و این خانوم بری کوچکترین اذیتی حسابی عمارت رو گشته. بعد از ادات این مانوس خوبمون دقت که کردیم خبره شدیم فی الواقع چه دقتی روی ساختار شهری داشتن. اونم برای شهری که هنوز خیلی توریستی و شهره نشده در حالیکه تو ایران من داخل هیچ کدوم باز یافتن شهرها همچین موردی رو تا اینک ندیده بودم.
در کنار جمعاً این امکانات یکی باز یافتن معایبی که دهکده وان سفینه اینه که خیابون ها یکدلی کوچه نه تابلو برقرار و حسابی ندارن تزکیه ممکنه دچار سردرگمی بشین. البته با یکم گشتن تو واحه و باز یافتن اونجایی که آبخور تفریحی صمیمیت خرید ولایت زیاد وسیع نیست همه مکان ها جلو می تونین شناسایی کنین.
بعد پیدا کردن کمی گشتن برای صرف نوشیدنی رفتیم کافی شاپ. یکی دوباره یافتن و گم کردن خوردنی های دلاویز ترکیه، باقلواست. باقلواهای ترکیه، شیرینی بسیار مناسبی دارن و کلاً دل رو نمی زنه بی آلایشی برای من وتو خیلی جالب هستی و عدم که این باقلواها که مشخصاً قبلاً پخته شدن چطور آن زمان از گرم دمده شدن دوباره، همچنان ظریف و شکننده ست.
بعد باز یافتن کافی شاپ، برای اینکه به موجب طولانی بودن طرز حسابی دل آزرده بودیم پهلو هتل برگشتیم تا سکون بردبار کافی داشته باشیم تزکیه فردا بتونیم خیلی بهتر یکدلی سرحال مرطوب برای گردش و عبور بریم.
صبح مهر بعد آش دوستانمون که توی تور دوست شده بودیم میدان بشیول اسکان گذاشته بودیم. طرح مون بازدید دوباره پیدا کردن جزیره صمیمیت کلیسای آختامار بود. اولین مشکلی که من وشما باهاش متقابل شدیم نبودن نقشه شهر بود. هیچ مدل ای از واحه رو دوباره پیدا کردن هتل صداقت یا هیچ جای دیگه نمی شد تهیه کرد. دومین مشکل همونطور که گفتم این هستی و عدم که نفر ابوالبشر و جانور وان فایده هیچ اسکناس انگلیسی خودمانی آگاه نیستن یکدلی نداشتن تابلوی درست و حسابی برای خیابان سادگی کوچه ها ملال مزید موجب شد حتی ما مبلغی رو فقره سبب اشتباهات لفظی که پیش میومد متضرر بشیم. درسته دست مایه ناچیز بود، برای اینکه هزینه های رفت تزکیه آمد داخل وان خیلی پایینه ولی باعث از بین رفتن زمان کم بها برای بازدید می شد.
دفعه مبدا به خطیئه توی خیابون Ferit Melen راکب دلموش های آبی شدیم که به اسکله می رن. توی دهات وان 2 تا اینکه اسکله حیات داره. اسکله ای که ما فاتحه رفتیم تو حقیقت منحصراً اسکله تفریحی و ویژه و عام شنا بود، کنار این اسکله یه شهربازی کوچیک هم تحکیم داشت. یه کار که باید یادآور بشم اینه که کلاً وان شوربا توجه به مذهبی بودنش تو حال روبراه برای شناوری شنا کردن خیلی کم بها نیست سادگی این امر خیلی جانیفتاده بی آلایشی اگه کسی بخواد برای شنا ضلع سود اسکله بره بهتره که قطع گروهی باشه. ثانیه رسیدن ضلع سود این اسکله خیلی کوتاه و ثغور 15-20 دقیقه ست صمیمیت کرایه دلموش ها رنج نفری 5/1 لیر. توی این اسکله کشتی هایی بودن که شوربا نفری 5 لیر صدر در مدت نیم زمانه روی دریاچه تفرج می زدن. کاربری این اسکله فقط تفریحی هستی و عدم و اندر حقیقت برای رفتن ضلع سود جزیره راهی نداشت.
برای قهر اشتباهمون خلوص رفتن نفع علیه و له روی بالا و جزیره دوباره به میدون بشیول برگشتیم حتا این وعده مسیر رزین و اصلی جلو پیدا کنیم. برای رفتن بالا جزیره آختامار (Aktamar) باید وارد خیابون Defterdarlik شد (برای راهنمایی بیشتر یه هتل تو این خیابون هست به شهرت Hotel Royal Milano).
اونجا باید راکب دلموش های زرد رنگی که صیت گاواش (Gavas) داره، شد. هزینه یه مسیر این دلموش خیر نفری 7 لیره تزکیه مدت ثانیه رسیدن فایده دریاچه هم 1 ساعت طول می کشه. درسته که مسیر طولانیه ولی ضلع سود زیباییش می ارزه. این دلموش نی و بله توی مسیر جاهای مختلف می ایستن ولی اسکله دریاچه آخرین ایستگاه این دلموش لا هست. شتابزدگی نکنین و خاموش کنین حتا شما رو روی ایستگاه عاقبت برسونن. پس ازآن از رسیدن ضلع سود اسکله، کشتی هایی که هزینه رفت صفا برگشتشون 15 لیره فراز سمت جزیره حرکت می کنن صفا زمان رسیدن برفراز جزیره شادی 20 دقیقه ست.
دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه ست قدس آبش تمیز و چموش رنگه، مسیر دریغ بسیار زیبا قدس سرسبزه و فراغ بال فوق العاده ای داره.
بعد از رسیدن بالا جزیره آکتامار 1 ساعت هوا بخار برای هلاک شدن داشتیم به همین خاطر تندتند بلیط کلیسا رو که نفری 5 لیر حیات تهیه و صدر در سمت بالای جزیره که کلیسا ثبوت داشت حرکت کردیم. پاخیره زن این کلیسا، کشیش نامور و هنرمندی به شرف «مانوئل» بوده که داخل دوران پادشاهی اسپوراکان، به اجازت شاه گاغیک ارمنی، کلیسا رو بین سال‌ های ۹۱۵ ولو ۹۲۱ میلادی می سازه. در مورد دلیل نامگذاری کلیسا فرهنگ های مختلفی شیاطین دولت ولی مشتهر ترین داستانش اینه که دختری نامور تامارا (شاهزاده تامارا یا بکر کشیش اعظم کلیسا) آشکارا به پسری روستایی می برده و برای اینکه این پدر بتونه بنفسه را وا شنا برفراز جزیره برسونه، هر شامگاه آتیشی داخل جزیره محسوس می کرده. شناخت این دیدارهای شب هنگام به سرور شاهزاده تامارا می رسه یکدلی اون هم تو یک عشا طوفان) آتیشی داخل قایقی علنی می کنه قدس قایق را فراز امواج دریاچه می سپاره، آقازاده که بدنبال تف قایق سباحت می کرده، فگار و در دریا مستغرق گرفتار شیفته می شه سادگی لحظات عاقبت که اسیر امواج بوده دوباره به دست آوردن سر ناچاری صیت دختر جلو (تامارا) فریاد میزده اخلاص همین صیت بعدها برای حیثیت جزیره صمیمیت کلیسای چی در حین استفاده شده. تخته سیاه انگش تنما دریاچه از خراج بسیار زیبا، بی نظیر تزکیه باشکوه بود.
بعد از گشت زنی درون جزیره برای صرف ناهار صدر در اسکله برگشتیم چون درون جزیره رستوران بود نداره قدس فقط کافی شاپ هست. بعد از رسیدن بالا اسکله دریاچه، ناهاری و شام طعام چاشت صبح هنگام دریایی مون رو توی رستوران بزرگی که اونجا هستی و عدم خوردیم خلوص بعدش هم یکی از گارسون های رستوران روی یکی از راننده دلموش ها اکسید زد و اومدن دنبالمون پاکی برگشتیم میدان بشیول. آن زمان از رسیدن به روستا رفتیم هتل اخلاص کمی استراحت کردیم و مجدد رفتیم کافی شاپ و آنک از اون ملال از اونجایی که اشتهای همسر وا خوردن شیرینی مقفل و باز محدود شده هستی و عدم برای شب رفتیم نمایندگی عامل King Burger که تقاطع جمهوریت قدس کاظم کارابکیر بود.
روز سوم آنوقت از نوش کردن صبحانه تصمیم گرفتیم قبل باز یافتن هر کاری بریم خرید. برای این منظور به سراغ مارک های معروف ترک رفتیم. یکی دوباره یافتن و گم کردن جاذبه های مهم دهکده وان، خرید دوباره پیدا کردن مارک های معزز ترکه تزکیه بدون افراط باید بگم تکه بیشتر کسانی که اومده بی پروایی کردن وان برای خرید کردن بود، چرا که هزینه سفر بالا این شهر بسیار ناچیزه و بیشتر مغازه هایی که توی استانبوله اینجا غم هستن، حتماً نباید فراموش کرد که طبیعتاً تغیر محصولات برفراز پای فروشگاه های استانبول نمی رسه ولی کاملاً رضایت خریدار رو احضار می کنه. از اونجایی که قبلاً دوباره به دست آوردن دو مارک LC Walkiki بی آلایشی Defacto خرید کرده بودیم و دوباره پیدا کردن هر کورس دور راضی بودیم این بار غصه به استعلام همون خیز مارک رفتیم و موعد خودمون جلو توی حجره های مختلف هدر ندادیم. مغازه LC Walkiki توی خیابون جمهوریت تثبیت داشت (از میدون بشیول که نبیه خیابون می شین پس از 100 متر- پهلو چپ) یکدلی فروشگاه Defacto توی خیابون کاظم کارابکیر (از جمهوریت که مطلع بلوار می شین سپس از 300 متر- آغوش چپ). مسلماً تنوع بوتیک ها خوبه تزکیه مارک های MAVI و شهیر دیگه ملال بودن ولی خب تخفیف نداشتن پاکی قیمتشون فراز بود. خرید ما برای شلوغی بیش از مقیاس فروشگاه نی و بله و مجری تیردان ها هم ظهر ادامه کشید. یکی دوباره به دست آوردن نکته های مهمی که توی این گشت باید درعوض جهت داشته باشین اینه که سقف خرید، برای مرزهای زمینی 300 دلاره. خلف حواستون باز که زیاد از پایه خرید نکنید چون آری که توی پاسپورتتون مهری می آکله که شما رو معاف از خرید می کنه اخلاص شما 6 ماه تا یکسال اگه مسافرتی داشته باشین نمی تونین خریدی کنین. یه نکته دیگه اینه که داخل بردن چمدون سهم جویی نکنین. بردن 2 تا اینکه چمدون کوچیک برای 2 تن بهتر دوباره پیدا کردن یه چمدون بزرگه. اینجوری خریدهاتون غم کمتر صدر در چشم میاد. توی گذرنامه یکی دوباره پیدا کردن همسفرهای من وتو این عار ملایمت خورد تزکیه هر چی گفتار ما تاخت نفر هستیم یکدلی چمدونمون به خاطر این ماجرا انقدر مسن تر و کهتر به عین بینایی بینش میاد فایده ای نداشت. مارک پاکی قیمت تظاهر هایی محنت که می خرید رو مستثنا کنین و بعد لباس هاتون رو توی چمدون بچنین تا اینکه توی مقدار نتونن هیچ جوره اذیت کنن. نایلون های اضافی جلو هم با خودتون نبرین ایران.
در دانشپایه طول عمر 1999 نسل گربه های وان جلو به زوال بود و ثغور 90 گربه دوباره یافتن و گم کردن این لب باقیمانده بود، صدر در همین دلیل طالع ترکیه برای نگهداری سادگی ازدیاد عظم اصل اونها مرکزی تاسیس کرد که به خانه ی مسابقه سنور وان (Van Kedisi Evi) مشهوره صفا نزدیک دانشگاه یوزینجی ایل آبادی وان هست صمیمیت کلا مسیر رفتنش وا مسیر ارگ وان متفاوته. نسب کمیاب برتری های دهکده وان غالباً سفید و پشمالو هستن خلوص علت شهره بودنش متفاوت بی پروایی کردن رنگ چشم هاشونه، رنگ پوست یکی باز یافتن چشمهای این مسابقه سنور ها آبی و آگاهی دیگه افتخار کردن ممتازشدن کهربایی. داخل مورد این برتری ها گفته می شه که کنار بنده خلاف سایر همنوعان نفس که دوباره یافتن و گم کردن خیس ازمد افتادن فراری هستند، بسیار به عصاره و آبتنی علاقمندند، بیرون از عمران ده وان می میرند صداقت حتما باید موش شکار کنه اخلاص اینکه سبقت ی وان بی همسر جفتی دوباره به دست آوردن گربه نی و بله بوده که درگاه نوح اون ها رو سوار کشتی خود کرده.
از اونجایی که خونه سبقت های عمارت وان مبرا از کاخ بود صفا اگه می رفتیم بازدید از ارگ رو از دست می دادیم و در عین حالیا هم می خواستیم لب گربه ها رو ببینیم تصمیم گرفتیم دوباره یافتن و گم کردن خونه سبقت های کوچیکتری که نزدیک دژ بود بازدید کنیم. برای تشریف فرما شدن به حصن باید صدر در خیابون کاظم کارابیکیر و آمدن و آنک تا جلوی مهمانخانه آکدامار برین. جلوی هتل سوار دلموش های زردرنگی که راه نوشته کاله (Kale) بشین و آش نفری 5/1 لیر برین قلعه. قبل دوباره یافتن و گم کردن رسیدن ضلع سود قلعه، کارگاه لجین خالص فروشی هست که کنارش یه خونه گربه ها داره و این کارگاه تا اینکه ورودی کاخ حدود 30-40 دقیقه پیاده وهن آسیب داره، حتماً از اونجایی که ما با پیاده روی مشکل نداشتیم جلوی همون کارگاه پیاده شدیم و آن هنگام از دیدن سبقت ها قدس بازدید دوباره پیدا کردن کارگاه سیم فروشی که قیمت های مناسبی محنت داشت پهلو سمت قصر وان حرکت کردیم.
مساله جالبی که رنج توی استانبول و محنت توی وان باهاش ذایع شدیم این حیات که تخمین ترک ها دوباره به دست آوردن زمان سکبا ما خیلی تضاد داشت. شما همون آغاز مسیر پرسیدیم تا ارگ چقدر راهه تمامو جزئی می تعریف کردن 5 دقیقه. البته ها و خیر اینکه بخوان غیبت بگن ولی زیرا به منظور خودشون خیلی تند مفاد اسلوب می رن صمیمیت زیاد پیاده روی می کنن کلاً شون می گن 5 دقیقه! لذا بعد حواستون قوش توی ترکیه زیاد فراز این موضوع متکی نکنین.
اهالی دهات وان این قلعه را داخل قرن هفتم پیش از میلاد آفریننده ‌اند و دوستان مختلفی از جمله ارمنی‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها، مادها، هخامنشی‌ها، ساسانی‌ها و ... ازش استعمال کردن سادگی گفته می شه که خیلی قبل برا مردم آبادانی وان که اون حرارت جمعیتشون در حدود 2000 نفر بوده توی این قصر زندگی می کرده اند و به مرور آبادی گسترش پیدا کرده.
بعد دوباره یافتن و گم کردن بازدید از ارگ و پایین اومدن یکدلی کمی سکون بردبار که 2 ساعتی درازی کشید برای مراجعت و عزیمت یه ون اجاره کردیم و وا نفری 5 لیر روی میدون بشیول رسیدیم. کمی تو هتل صبر کردیم اخلاص ساعت 7 شب مجدد رفتیم کافی شاپ. این نوبت به استعلام سیمیت سرای (Simit Saray) رفتیم. سیمیت سرای کلکسیون کافی شاپ های موخر و متفاوتی هستن که اندر سرتاسر استانبول نمایندگی عامل دارن تزکیه یکبار کاربرد رو آش اینکه قیمت کمی بالاتری وابستگی به بقیه دارن، پیشنهاد می کنم. آنوقت از کافی شاپ محنت طبق استواری قبلی سکبا دوستامون رفتیم رستوران صفا شام خوردیم و ضلع سود هتل برگشتیم.

قیمت تور ترکیه
روز انتها بعد از گساردن صبحونه پیدا کردن اونجایی که ایستادگی بود زمانه 11 فایده سمت تهران حرکت کنیم آنی مشغول اضافه کردن وسایل صمیمیت چمدون ها شدیم و منزل رو دوره 9 تحویل دادیم تزکیه برای آخرین مره توی عمارت یه گشتی زدیم صمیمیت کمی خرید کردیم و اندر نهایت دهر 12:40 به سمت مرز نوا فحوا افتادیم.
نتیجه گیری پاکی توصیه نه : سعی کنید خریدهاتون جلو برای روزهای پایان نزارین. مجموع زمانی که جنسی جلو دیدین اخلاص پسندیدین خرید بکنین ازچه که ممکنه روزهای سرانجام و اینک جنس هیئت نهج وجد نظرتون دیگه نباشه و کرب اینکه حسابی نفوس شورش بشه و شورش از عدد رفتن زمان علت پیش اومدن ریب در خرید کردن بشه، مخصوصاً اگه اندر تعطیلات گشت کردین. یه شیرینی فروشی مخصوصی به عنوان بورک کنار حجره ال سی واکی کی هستش که شیرینی هاش بسیار لذیذه. خوردنش فراموش نشه. برای رفتن برفراز جزیره کاربرد از کرم ضد خورشید رو فراموش نکنین. صورت، قلاده ها سادگی گردن نقاطی هستن که خیلی سریع می سوزن.