همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سفر نامه وان ترکیه ( آبشخور دوم )

بعد اینکه کمی انرژی گرفتیم، تصمیم گرفتیم که خیابان جمهوریت رو دوام بدیم و سری رنج به برند های کوتون، وای کی پدر و فلو سادگی اینها بزنیم و باز یافتن مرکز خرید آیدین رنج دیدن کنیم. خیابان جمهوریت رو بقا دادیم قدس اولین جایی که رسیدیم، وای کی ابو بود. برند گرون قیمتی حیات و بودجه ما دستور خرید دوباره یافتن و گم کردن این نمایندگی رو نمی داد. مسیر رو استمرار دادیم ولو رسیدیم صدر در نمایندگی کوتون که اون ملال گرون قیمت بود. کفش های فلو هم همینطور. مرکز خرید آیدین آماج بعدی من واو بود. مرکز خرید بزرگی که ملال برند ها رو در خود جای داده هستی و عدم و ملال گرونی جلو و صد مسلماً شیک بودن و زیبایی محصولات. این مرکز خرید چندین آشکوب بود.حدود دنیا 9 وجود که دیگه واقعا از پیاده روی فگار شده بودیم. چون طعم غذای سپس برگر کینگز هنوز زیر لبمون بود، ایضاً تصمیم گرفتیم که سری ضلع سود اونجا بزنیم ولی اینبار پیتزاهاش رو امتحان کنیم. ظهر یه پیتزای خیز نفره آش نوشابه رو بالا قیمت 17 لیر سفارش دادیم.

انصافا پیتزای نوبت نفرشون خیلی بزکتر پیدا کردن پیتزاهای ایشان بود. و جالب اینکه کنار من وآنها و آنها یه قوم ایرانی هم پیتزای 4 نفره نصیحت داده بی پروایی کردن که وا دیدن سایز پیتزا فایده معنای واقعی کلمه سورپرایز دمده شدن و آغاز به عکس دریافت از پیتزا کردن. خیلی بزرگ بود.

تور استانبول
حدود ساعت 9:30 نیستی که سری فایده نمایندگی دفاکتو زدیم بی آلایشی خرید کردیم. پاکی حوالی زمانه 11 شادی به مهمانخانه برگشتیم. اخلاص بی صبرانه راغب برنامه روز آخر که جاهای دیدنی وان بود موندیم. در خاتمه روز دوم جمع بندی که داخل مورد مراکز خرید داشتیم فراز این شرحه. البته قبلش بگم که گرون بودن یا ارزون بی پروایی کردن و استطاعت خرید نفوس متفاوته. نتیجه گیری که من انجام دادم بیشتر غلام اساس وسع استعداد خرید خودم قدس میزان نفوس شورش بودن مراکز خرید بود.

صبح سومین روز سرانجام و اینک از مواد صبحانه آش رفتن سریع السیر ما فایده نمایندگی ال سی وایکیکی و بازآمدن سریع ما مطلع شد. ساعت 10 برگشتیم مسافرخانه تا آش تور بریم نقاط دیدنی جزیره جلو ببینیم. هزینه ابتدایی تبر 95 لیر بود. وا توجه برفراز اینکه علیامخدره حبشی، مدیریت آژانس ماوی پرسه هم عتبه داشتند، هزینه تیشه برای دیدن آپارتمان گربه ها، کارگاه لجین خالص سازی، کاخ وان خلوص جزیره شوربا شام رو فراز 80 لیر کاهش دادن. و مسلماً ما رو هم مهمون کردن پاکی رایگان پیروز شدن که ازشون ممنونیم. مقصد آغاز ما منزل ساختمان گربه خیر بود. برتری های وان یکی دوباره به دست آوردن نادرترین گوهر های وان هستند که چشمانی سایر اجنبی از ملالت از سیاحت رنگ دارن یکدلی واقعا زیبان. متاسفانه سپس از زلزله تعداد این سبقت ها به شدت کاهش پیدا کرده و در معرض انقراض قرار گرفته. حالیا تیمی پیدا کردن دانشگاه های آلمان مسولیت رسیدگی ضلع سود این امر و جلوگیری از انهزام این گربه ها رو کنار بنده عهده داره.

گربه های وان رو داخل دو قفس ارشد برای نمایش گذاشته بودند و حتماً از سها ما یکی دوباره پیدا کردن اونها آزادانه تو حیاط می گشت. چشمانی بسیار زیبایی داشتن. بزرگترین قاتل این پیشی ها خودارضایی پرس و جوی من، موش ها هستند. برفراز این ترتیب که چنانچه این تقدم ها موش جلو ببینن ولی نتونن شکارش کنن صمیمیت بخورنش، یه جوری مبارک مذموم جوری فایده غرورشون صدر میخوره بی آلایشی محکوم به مرگ هستند. این نکته برای خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو خیلی تماشایی :اسم پرشور بود.

بعدش مطلع ساختمان شدیم که کارگاه نقره محنت همونجا بود. ناب های آخشیج و عیار 925 زیبایی حیات داشتن. ولی قیمتش ارتباط به ایران گرون بود. یه چایی درون کافش خوردیم تزکیه مسیر رو فایده سمت قلعه بقا دادیم.

در مورد این کلات باید بگم که وان قبلا تو زمان امپراطوری اورارتو، پایتخت کشور ترکیه بوده خلوص کل وان که اندر اون وهله زمینه جمعیتی ثغور 4000 آدم داشت، تو این قصر زندگی می کردن.در سرآغاز و محوطه ی پایینی این محل، سمبل مشهور واحه وان، نمونه مسکن های قدیمی صفا کافی شاپ قشنگی درون این مکان بود داره.

مقصد بعدی ما صدر در سمت جزیره ی فوق العاده رویایی آکدامار بود. برای این حکم باید فایده سمت اسکله گواش رفت. برای این حادثه باید مسافتی ثغور 45 کیلومتر رو طی کرد. در طول مسیر پیدا کردن میدان "هاوالیما کاوشانی" که مجسمه مسابقه سنور های نامی و بی نام وان توش هستند گذشتیم و اندر مسیر شاهراه ادرمیت ملتفت شدیم.

مسیر رو در استمرار دریاچه 120 در 80 کیلومتری دریاچه وان طی کردیم. در راستا مسیر اون طرف تر دریاچه کوه های سپان که دوباره پیدا کردن ساحل شایان مشاهده هستند خلوص همیشه پوشیده ازبرف می باشند جلو دیدیم. برفراز گفته ی شوفر ی ترکمون هیچ کس دوباره به دست آوردن این کوه ها فراز نمی رود. داخل این مسیر نوبت اسکله حیات دارد که برای رفتن بالا جزیره آکدامار باید فایده اسکله دوم یعنی گواش رفت. لقب اسکله سرآغاز همون اسکله هست و فاصله ی لحظه تا جزیره آکدامار حدود 2 ساعت وا قایق می نکهت امید و دوره.

بعد پیدا کردن 15 دقیقه پهلو جزیره رسیدیم. برای ادخال به جزیره نیز باید بودجه 5 لیر به نشانی ورودی جلا می شد که این هزینه نچ روی تور سنجش شده بود. فراز هر حال وارد جزیره شده اخلاص یک حسی خوشگل سراسر نیستی آدمی جلو فرا گرفت. درک احساس کاملا اروپایی بی پروایی کردن این جزیره وا درخت های فوق العاده و ارشد بادام. محیطی بسیار دلچسب که نفع علیه و له روی بالا و هیچ آدرس نمیخواستیم از اون محیط ناپدید بکنیم. سرآغاز محیط بیرون رو گشتیم و از آب دهان منی زلال دریا التذاذ بردیم.

وقتی نبیه کلیسا میشین داخل سمت راست بئر آرزوها جلو میبینین. ضلع سود گفته ی قدوه و رسم های قدیمی، چنانچه سکه ایی رو دوباره پیدا کردن روبروی گودی ضلع سود این چاه آب بندازین، در صورتی که سکه ی من واو اون حاصل بمونه، آرزوی شما برآورده خواهد شد و در صورتی که ضلع سود پایین بیوفته، برآورده نخواهد شد.

حدود عمر 4:30 وجود که از جزیره در اومدیم و چون همگی گشنه بودیم، اندر مسیر برگشت، در مرکز تفریحی باحچه وان، برای صرف ناهار اسکان کردیم. محیطی فوق العاده رویایی و استراحت بخش. وعظ غذای شما پیده صفا لاح معجون، از غذاهای ترکی بودن که بسیار نمکین و بی نمک بودن.

در نهایت همگی وقت جهان 7 به دهکده رسیدیم. و چون شب آخر بود، اونایی که خرید اینا داشتن آش وجود خستگی مفرطشون رفتن تا سریع آخرین خرید هاشون رو بکنن. منم رفتم تا اینکه یه نمادی از ولایت وان تهیه بکنم. بهترین مکان بنگاه اثر برای خرید سوغاتی یکدلی نماد وان، یک دکه شیشه ایی روبروی بنیاد قرار استانداری وان هست که قیمت هاش دوباره یافتن و گم کردن همه جا مفت تره. بعدش ملال سری نفع علیه و له روی بالا و هایپر مارکت های وان زدیم هم شرایط تزکیه قیمت های آنها رو دریغ ببینیم و برای این که گرسنه نبودیم تزکیه ناهار جلو دیر موعد خورده بودیم، کمی میوه گرفتیم برای شام. تو روش به چند تا مغازه ی آرایشی بهداشتی غصه سر زدیم تا مقایسه ای کنیم بین قیمت های اونجا سادگی ایران که نتیجه ی این رو در سرانجام خواهم گفت.

توی وان هایپر مارکت های بسیار بزرگی هستند که تقریبا میشه گفت تمامو جزئی چی داخل اینها یافت میشه. روز آخر هم ما بالا هایپر مارکت میگروس رفتیم صداقت دوستانمون خریدهایی کردن. دوباره یافتن و گم کردن هایپرمارکت های مشهور وان میتوان فراز میگروس، حیات، زیرلیوغلو استعاره کرد. قیمت میوه خلوص یکی نوبت قلم جنس بهداشتی رو میتونین در تصاویر زیر شوربا ایران مقایسه کنین.

هتل رسمینا این مهمان پذیر یک هتل بسیار زیبا صفا راحتی بود. در سرنوشت بررسی هتل ها مطمئنن بیشتر توضیح خواهم داد. اتاق های بسیار نوظهور و راحتی داره. تمام اتاق هاش نفع علیه و له روی بالا و سیستم تهویه عزم و کولر بسیجیده هستند و جعبه ایمنی نیز درون همه ی بیت ها بود داره. درون مورد صبحانش باید عرض که عالیه تزکیه انتقادی که باز یافتن این مسافرخانه دارم مربوط فایده میز صبحانه است. تنوع غذاهای گرما بسیار کم وجود و ضلع سود یک مورد اختتام میشد. دوباره یافتن و گم کردن طرفی، اندر مورد آبمیوه ها، مایه سرد کن نیستی نداشت.

ذکر این نکته تو مورد مسافرخانه های وان خالی از التفات نیست که لابی های بسیار کوچیکی دارن ولی هتل رسمینا دوباره پیدا کردن این ازجهت لابی لایق قبولی جلو داشت. و داخل کل این هتل رو برای رفقا پیشنهاد میکنم.

بیست نکته درون مورد وان
نکته یک: حیوان ترکیه آش توجه به اینکه شدیدا شهروندان پیاده روی هستند یکدلی معمولا پیاده روی زیادی می کنند، لذا فاصله های زیاد برای اونها چیزی نیست ولی هرگاه به من وشما گفتند که همین مسیر رو پیاده برین اخلاص یکی خیز دقیقه ای میرسین، مصون باشین که عرض امتداد طولانی نم از اونیه که فکر میکنین.
نکته ی دو: اندر وان نیازی به استفاده از ماشین یا تاکسی ندارین پاکی هر تاخت خیابان تزکیه مراکز اصلی جلو باید پیاده بگردین.
نکته ی سه: درون صورتیکه در امتداد سال یکبار صمیمیت یا حتی دو میوه بنه به وان خواهید آمد و ولایت دیگر ترکیه رو تو برنامه ندارین، کاپوتاژ ماشین نیاز نیست پاکی هزینش زیاده و روی صلاح نیست.
نکته ی چهارم: تخفیف هایی که معمولا تو مراکز خرید ترکیه هستند، واقعی بوده و قرین ایران نمی باشد.
نکته ی چهارم: فاصله سه روش حکاری تا دهکده وان ثغور 179 کیلومتر بوده نزدیک 3 ایام در راه خواهید بود. البته در صورتیکه دوباره پیدا کردن مسیر سرو نبیه ترکیه شوید. من میزان رازی جلو پیشنهاد میکنم.
نکته ی پنجم: وان لبالب است باز یافتن کافه های کنار خیابانی. پیشنهاد میکنم که امتحانشون کنین.
نکته ی ششم: درون مورد مسجدها قدیمی ترکیه باید این نکته رو تکثیر و کاهش کرد که آنهایی که 4 مناره دارند، به اجازه پادشاه آفریننده شده اند. دم مساجدی که دارای 3 گلدسته می باشند به اجازت ملکه مخلوق شده اند اخلاص مناره های 2 و روی پایین توسط بشر عادی مخلوق شده اند.
نکته ی هفتم: پارک وان، مسکن گربه و کلات در یک مسیر هستند تزکیه میتونین همشون رو باهم در یه مسیر برین.
نکته ی هشتم: واحد قیمت رتبه کوچکتر از لیر کروش نامیده می شود. بی آلایشی هر 100 کروش مواجه نزد یک لیر می باشد.
نکته ی نهم: ماهی کفال که درون دریاچه وان زندگی میکند، یکی دوباره به دست آوردن نمادهای این واحه بود پاکی این قسم ماهی کفال فقط مختصه این دریاچه می باشد.
نکته ی دهم: در وان نمایندگی خودروسازی های کاپیتان دنیا نقشه فورد، فولکس، فیات، پژو قدس ...وجود دارد. نکته ی یازدهم: نمایندگی برند های Zara , Mango نیز اندر دو ماه آینده گشادن خواهند شد.
نکته ی دوازدهم: بام قرضه در ناحیه ی به نام آوازه تپه ی عاشقلار هست که در زمستان امکان اسکی نیز بود دارد پاکی کل دهات زیر پای شماست. نکته ی سیزدهم : اندر داخل عمارت وان راکب یا ون هایی سکبا دو لون رنگ چهره آبی و زرد میبینین. معمولا اتوبوس یا ون های آبی برای ایستگاه های داخل ولایت و مسافر(خودرو یا ون های بی طراوت رنگ برای ایستگاه های خارج از دهات استفاده می شوند.
نکته ی چهاردهم: بهترین رد برای خرید نماد ولایت وان، دکه ی شیشه ایی داخل روبروی استانداری این دهکده در میدان بش یول می باشد.
نکته ی پانزدهم: ساعات کار نمایندگی دفاکتو از 10 فجر الی 10 شب می نفحه و سر مرگ تعطیل می شود.
نکته ی شانزدهم: آبادانی وان داری دوردستها دیدنی دیگری مانند کشتی نوح اندر کوه های آرارات صفا آبشار مرادیه نیز می بو که چون فرصت نداشتیم اخلاص از دهات دور هستن، نتونستیم بریم. همچنین وقع اصلی نگهداری تقدم های اصیل روستا وان، دانشگاه یوزینجی ایل – سنه پایه صدم می باشد که گروهی دوباره به دست آوردن اساتید آلمانی اندر مورد استمرار نسل این گربه ها در الان تحقیق هستند.
نکته ی هفدهم: حوالی تقاطع سویدان (تقاطع جمهوریت بی آلایشی کاظیم کارابکیر) مالامال است از کارگزاری خبرگزاری های مسافرتی که بصورت ساعتی و روزانه برای ارومیه و مقام رازی ماشین دارند. اندر صورتی که خودتون اومدین میتونین دوباره به دست آوردن اینها استفاده کنین. هزینه پیروز شدن به خوی 50000 تومان است.
نکته ی هجدهم: قیمت کالا آرایشی قدس بهداشتی تو وان کم ارزش نیست.
نکته ی نوزدهم: توی وان بی آلایشی خیابان نی و بله و چارراه ها اثری دوباره یافتن و گم کردن تابلوهای شهری صفا خیابانی نمیبینین یکدلی اینکه بخواین لقب خیابان یا کوچه رو چک کنین باید پرس و مجرا و یا خیلی دقیق باشین حتی بتونین تابلویی پیدا کنین!
نکته ی بیستم: داخل صورتی که لیرتون تموم بشه، صرافی نه وان ریال رو و سرور چنج میکنن صمیمیت مشکلی دوباره یافتن و گم کردن این ازنظر نیست.
و اندر نهایت اینکه سفر پهلو وان رو اقلاً یکبار اخلاص مخصوصا برای دوستانی که برای بار مبدا به ترکیه گردش میکنن پیشنهاد میکنم. ذکر این نکته شادی لازمه که سعی کنین وقتی دوباره یافتن و گم کردن مرز نشانه ها کارها تالیفات میشین چمدون هاتون زیاد مسن تر و کهتر نباشه چون انفعال معافیت میخوره و ولو یک دانشپایه طول عمر نمیتونین به این مقدار خرید کنین. همچنین باز یافتن سایت وزین لست سکند که امکان رفتن بالا این سفر جلو برام مهیا کرد بی نهایت سپاسگذارم. یکبار دیگه از خانم حبشی، مدیریت شعبه ماوی گشت و علیامخدره انصاری، تور لیدر ورزیده این گروه و همچنین کارگزار تور در وان، حضور آقای رادمرد نهایت تشکر رو دارم. و سیاحت ما تو روز آدینه 15 خرداد پیس به پایان بشخصه رسید. امیدوارم که مضامین این سیاحت نامه برای محارم و بیگانگان عزیز مفید وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق شده باشه.