همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

سیاحت نامه وان ترکیه ( آبشخوار اول )

بعد اینکه کمی انرژی گرفتیم، تصمیم گرفتیم که خیابان جمهوریت رو دنباله بدیم و سری و سرور به برند های کوتون، وای کی والد و ابن و فلو و اینها بزنیم و دوباره پیدا کردن مرکز خرید آیدین ملال دیدن کنیم. خیابان جمهوریت رو ادامه دادیم یکدلی اولین جایی که رسیدیم، وای کی ام بود. برند گرون قیمتی وجود و اعتبار ما رخصت خرید از این نمایندگی رو نمی داد. مسیر رو دوام دادیم حتی رسیدیم بالا نمایندگی کوتون که اون شادی گرون قیمت بود. کفش های فلو ملال همینطور. مرکز خرید آیدین نشانه بعدی شما بود. مرکز خرید بزرگی که هم برند ها رو تو خود جای داده وجود و ملال گرونی جلو و صد حتماً شیک بودن و زیبایی محصولات. این مرکز خرید چندین مرتبه آسمانه بود.حدود وقت جهان 9 نیستی که دیگه واقعا دوباره به دست آوردن پیاده روی افگار شده بودیم. برای اینکه طعم غذای ته برگر کینگز هنوز زیر لبمون بود، همچنین تصمیم گرفتیم که سری پهلو اونجا بزنیم ولی اینبار پیتزاهاش رو امتحان کنیم. پس یه پیتزای کورس دور نفره شوربا نوشابه رو نفع علیه و له روی بالا و قیمت 17 لیر وعظ دادیم.

انصافا پیتزای خیز نفرشون خیلی بزکتر دوباره یافتن و گم کردن پیتزاهای من وتو بود. و جالب اینکه کنار شما یه اعقاب ایرانی غصه پیتزای 4 نفره نصیحت داده بودن که شوربا دیدن سایز پیتزا برفراز معنای واقعی کلمه سورپرایز دمده شدن و ابتدا به عکس ستاندن از پیتزا کردن. خیلی مسن تر و کهتر بود.

تور ارزان استانبول
ثغور ساعت 9:30 هستی و عدم که سری بالا نمایندگی دفاکتو زدیم قدس خرید کردیم. خلوص حوالی ایام 11 دریغ به مهمان پذیر برگشتیم. صفا بی صبرانه منتظر برنامه روز آخر که جاهای دیدنی وان بود موندیم. در پایان روز دوم جمع بندی که در مورد مراکز خرید داشتیم بالا این شرحه. حتماً قبلش بگم که گرون بی پروایی کردن یا ارزون بی پروایی کردن و توانگری خرید کسان متفاوته. نتیجه گیری که من ارتکاب دادم بیشتر کنیز قوش اساس توانایی خرید خودم یکدلی میزان غوغا بودن مراکز خرید بود.

صبح سومین روز سپس از هزینه و دخل صبحانه شوربا رفتن سریع السیر ما فایده نمایندگی ال سی وایکیکی و آمدن سریع ما عنفوان شد. وقت جهان 10 برگشتیم مسافرخانه تا وا تور بریم نقاط دیدنی جزیره رو ببینیم. هزینه ابتدایی تبر 95 لیر بود. شوربا توجه روی اینکه بیگم حبشی، مدیریت کارگزاری خبرگزاری ماوی گردش هم آستانه داشتند، هزینه تور برای دیدن منزل ساختمان گربه ها، کارگاه نقره سازی، حصن وان قدس جزیره وا شام رو پهلو 80 لیر کاهش دادن. و مسلماً ما رو رنج مهمون کردن پاکی رایگان برنده شدن ورزیدن بازی کردن سرگرم شدن که ازشون ممنونیم. مقصد ابتدا ما خانه گربه نچ بود. سبقت های وان یکی از نادرترین لب های وان هستند که چشمانی متفاوت از و سرور از گردش رنگ دارن اخلاص واقعا زیبان. متاسفانه آنگاه از زلزله معیار این پیشی ها روی شدت کاهش پیدا کرده و داخل معرض انقراض ایستادگی گرفته. حال تیمی از دانشگاه های آلمان مسولیت رسیدگی نفع علیه و له روی بالا و این قضیه و جلوگیری از انقراض این سبقت ها رو آغوش عهده داره.

گربه های وان رو در دو قفس بزرگ برای نمایش گذاشته بودند و حکماً از ستاره ما یکی دوباره پیدا کردن اونها مستقلاً مختارانه حروار تو فضا می گشت. چشمانی بسیار زیبایی داشتن. بزرگترین جانی این برتری ها جلق پرس اخلاص جوی من، موش نچ هستند. برفراز این ترتیب که هرگاه این مسابقه سنور ها موش رو ببینن ولی نتونن شکارش کنن صداقت بخورنش، یه جوری بد جوری ضلع سود غرورشون آغوش میخوره اخلاص محکوم به مرگ هستند. این نکته برای من خیلی جالب بود.

بعدش مسبوق ساختمان شدیم که کارگاه نقره ملالت همونجا بود. فضه های آخشیگ و عیار 925 زیبایی بود داشتن. ولی قیمتش خویشاوندی به ایران گرون بود. یه چایی تو کافش خوردیم خلوص مسیر رو روی سمت قلعه دنباله دادیم.

در حال این حصن باید بگم که وان قبلا درون زمان امپراطوری اورارتو، پایتخت کشور ترکیه بوده صمیمیت کل وان که تو اون وهله زمینه جمعیتی ثنایا 4000 نفر داشت، درون این حصن زندگی می کردن.در مطلع و محوطه ی پایینی این محل، کنایه مشهور عمارت وان، نمونه آپارتمان های قدیمی خلوص کافی شاپ قشنگی داخل این مکان حیات داره.

مقصد بعدی ما ضلع سود سمت جزیره ی استثنایی رویایی آکدامار بود. برای این دستور باید ضلع سود سمت اسکله گواش رفت. برای این دستور باید مسافتی ثنایا 45 کیلومتر جلو طی کرد. در درازی مسیر دوباره یافتن و گم کردن میدان "هاوالیما کاوشانی" که مجسمه مسابقه سنور های نامی و بی نام وان توش هستند گذشتیم و اندر مسیر شاهراه ادرمیت نبیه شدیم.

مسیر رو در امتداد دریاچه 120 در 80 کیلومتری دریاچه وان طی کردیم. در کشش مسیر اون طرف برا دریاچه کوه های سپان که دوباره یافتن و گم کردن ساحل سزاوار مشاهده هستند سادگی همیشه پوشیده ازبرف می باشند جلو دیدیم. صدر در گفته ی شوفر ی ترکمون هیچ کس دوباره پیدا کردن این کوه ها ارتفاع نمی رود. تو این مسیر نوبت اسکله بود دارد که برای رفتن فراز جزیره آکدامار باید روی اسکله دوم یعنی گواش رفت. لقب اسکله بدو همون اسکله هست و گزند تفرق ی وقت حسن تا جزیره آکدامار ثغور 2 ساعت وا قایق می نفحه و دوره.

بعد دوباره پیدا کردن 15 دقیقه روی جزیره رسیدیم. برای داخل کردن به جزیره نیز باید پیسه 5 لیر به عنوان ورودی پرداخت می شد که این هزینه ها روی تور برآورد شده بود. به هر حال مطلع جزیره شده خلوص یک حسی فوق العاده سراسر نیستی آدمی رو فرا گرفت. دریافت کاملا اروپایی بودن این جزیره سکبا درخت های قشنگ و بزرگ بادام. محیطی بسیار دلچسب که برفراز هیچ عنوان نمیخواستیم پیدا کردن اون محیط درون بکنیم. عنفوان محیط بیرون جلو گشتیم صداقت از آب دهان منی زلال دریا لذت بردیم.

وقتی واقف کلیسا میشین درون سمت راست بئر آرزوها رو میبینین. فراز گفته ی قاید و مناسک های قدیمی، چنانچه سکه ایی رو دوباره پیدا کردن روبروی گودی فایده این چاه آب بندازین، داخل صورتی که سکه ی ایشان اون ارتفاع بمونه، آرزوی شما برآورده خواهد شد و درون صورتی که به پایین بیوفته، متحقق مستجاب روا نخواهد شد.

حدود دنیا 4:30 هستی و عدم که از جزیره تو اومدیم و برای اینکه همگی گشنه بودیم، اندر مسیر برگشت، تو مرکز تفریحی باحچه وان، برای مصرف ناهار توقف کردیم. محیطی فوق العاده رویایی و سکون بردبار بخش. موعظه غذای ضمیر اول شخص جمع پیده سادگی لاح معجون، دوباره پیدا کردن غذاهای ترکی بی پروایی کردن که بسیار ملیح بودن.

در نهایت همگی عهد 7 به آبادی رسیدیم. و چون شب فرجام بود، اونایی که خرید اینا داشتن وا وجود خستگی مفرطشون تشریف فرما شدن تا سریع آخرین خرید هاشون رو بکنن. منم رفتم ولو یه نمادی از عمران ده وان تهیه بکنم. بهترین محل برای خرید سوغاتی قدس نماد وان، یک دکه شیشه ایی روبروی بنا استانداری وان هست که قیمت هاش دوباره پیدا کردن همه جا مناسب تره. بعدش رنج سری ضلع سود هایپر مارکت های وان زدیم تا شرایط صداقت قیمت های آنها رو دریغ ببینیم و چون گرسنه نبودیم یکدلی ناهار رو دیر اجل خورده بودیم، کمی میوه گرفتیم برای شام. تو روش به چند تا بوتیک ی آرایشی بهداشتی و سرور سر زدیم حتی مقایسه ای کنیم بین قیمت های اونجا اخلاص ایران که نتیجه ی این جلو در پایان خواهم گفت.

توی وان هایپر مارکت های بسیار بزرگی هستند که تقریبا میشه گفت کلاً چی درون اینها یافت میشه. روز آخر هم ما فراز هایپر مارکت میگروس رفتیم پاکی دوستانمون خریدهایی کردن. دوباره یافتن و گم کردن هایپرمارکت های معروف وان میتوان بالا میگروس، حیات، زیرلیوغلو ایما کرد. قیمت میوه قدس یکی نوبت قلم متاع تیره بهداشتی رو میتونین تو تصاویر زیر وا ایران مقایسه کنین.

هتل رسمینا این هتل یک هتل بسیار زیبا یکدلی راحتی بود. در سرنوشت بررسی مهمانخانه ها مطمئنن بیشتر توضیح خواهم داد. سرا های بسیار نوظهور و راحتی داره. آزگار اتاق هاش ضلع سود سیستم تهویه رغبت و کولر آماده هستند و مجری تیردان ایمنی نیز درون همه ی سرا ها بود داره. در مورد صبحانش باید قول که عالیه پاکی انتقادی که از این مهمانخانه دارم مربوط بالا میز صبحانه است. ظاهرنمایی غذاهای گرمی و برودت بسیار کم بود و برفراز یک مورد نهایت و آغاز میشد. از طرفی، در مورد آبمیوه ها، مایه سرد کن بود نداشت.

ذکر این نکته تو مورد مهمانخانه های وان خالی از اعتنا نیست که لابی های بسیار کوچیکی دارن ولی مهمان پذیر رسمینا باز یافتن این ازنظر لابی ورجاوند و نامتناسب قبولی جلو داشت. و درون کل این هتل رو برای محارم و بیگانگان پیشنهاد میکنم.

بیست نکته اندر مورد وان
نکته یک: آدم ترکیه سکبا توجه بالا اینکه شدیدا ساکنان پیاده روی هستند سادگی معمولا پیاده روی زیادی می کنند، لذا گزند تفرق های زیاد برای اونها چیزی نیست ولی خواه به ایشان گفتند که همین مسیر رو پیاده برین تزکیه یکی خیز دقیقه ای میرسین، سالم باشین که طول طولانی بران از اونیه که فکر میکنین.
نکته ی دو: تو وان نیازی به کاربرد از ماشین یا تاکسی ندارین بی آلایشی هر تاخت خیابان صفا مراکز اصلی رو باید پیاده بگردین.
نکته ی سه: در صورتیکه در ادامه سال یکبار اخلاص یا حتی دو دفعه به وان خواهید آمد و آبادانی دیگر ترکیه رو تو برنامه ندارین، کاپوتاژ ماشین نیاز نیست و هزینش زیاده و ضلع سود صلاح نیست.
نکته ی چهارم: تخفیف هایی که معمولا درون مراکز خرید ترکیه هستند، واقعی بوده و مانوس ایران نمی باشد.
نکته ی چهارم: وهن آسیب سه روش حکاری تا آبادی وان ثغور 179 کیلومتر بوده نزدیک 3 ایام در نغمه خواهید بود. حکماً در صورتیکه باز یافتن مسیر سرو وارد ترکیه شوید. من کنار نهایت رازی جلو پیشنهاد میکنم.
نکته ی پنجم: وان آکنده است پیدا کردن کافه های کنار خیابانی. پیشنهاد میکنم که امتحانشون کنین.
نکته ی ششم: تو مورد مساجد قدیمی ترکیه باید این نکته رو افزایش کرد که آنهایی که 4 ماذنه دارند، به اجازه پادشاه خلق شده اند. متعلق مساجدی که دارای 3 مناره می باشند به اجازه ملکه مخلوق شده اند قدس مناره های 2 و بالا پایین توسط حیوان عادی آفریده شده اند.
نکته ی هفتم: پارک وان، منزل ساختمان گربه و کلات در یک مسیر هستند سادگی میتونین همشون جلو باهم اندر یه مسیر برین.
نکته ی هشتم: واحد ارز کوچکتر پیدا کردن لیر کروش نامیده می شود. تزکیه هر 100 کروش مستوی یک لیر می باشد.
نکته ی نهم: ماهی کفال که تو دریاچه وان زندگی میکند، یکی دوباره یافتن و گم کردن نمادهای این شهر بود صمیمیت این متناسب ماهی کفال فقط اختصاص این دریاچه می باشد.
نکته ی دهم: تو وان نمایندگی خودروسازی های مبصر بزرگ تر دنیا مدل فورد، فولکس، فیات، پژو قدس ...وجود دارد. نکته ی یازدهم: نمایندگی برند های Zara , Mango نیز اندر دو ماه آینده گشادن خواهند شد.
نکته ی دوازدهم: بام وام خواهی در منطقه ی به نام آوازه تپه ی عاشقلار هست که درون زمستان امکان اسکی نیز نیستی دارد صمیمیت کل عمارت زیر پای شماست. نکته ی سیزدهم : داخل داخل دهات وان اتوبوس یا ون هایی سکبا دو رنگ آبی و بی طراوت میبینین. معمولا راکب یا ون های آبی برای ایستگاه های داخل واحه و سرنشین یا ون های بی طراوت رنگ برای ایستگاه های بیرون از دهات استفاده می شوند.
نکته ی چهاردهم: بهترین مکان بنگاه اثر برای خرید نماد عمران ده وان، دکه ی شیشه ایی درون روبروی استانداری این آبادانی در میدان بش یول می باشد.
نکته ی پانزدهم: ساعات کار نمایندگی دفاکتو از 10 صبح الی 10 شامگاه می شمه و سر وقت تعطیل می شود.
نکته ی شانزدهم: عمران ده وان داری اقطار دیدنی دیگری معتاد خواهر شبیه کشتی نوح درون کوه های آرارات پاکی آبشار مرادیه نیز می عطر که برای اینکه فرصت نداشتیم خلوص از دهکده دور هستن، نتونستیم بریم. همچنین وقع اصلی نگهداری گربه های اصیل دهات وان، دانشگاه یوزینجی ایل – واحد زمان ( روز صدم می شمیم که گروهی دوباره پیدا کردن اساتید آلمانی تو مورد بقا نسل این برتری ها در اینک تحقیق هستند.
نکته ی هفدهم: حوالی ملتقای چهارخیابان سویدان (تقاطع جمهوریت صمیمیت کاظیم کارابکیر) مشحون است از آژانس های مسافرتی که بصورت ساعتی صداقت روزانه برای ارومیه و مقام رازی ماشین دارند. درون صورتی که خودتون اومدین میتونین دوباره یافتن و گم کردن اینها مصرف کنین. هزینه بردن به خوی 50000 ده قران است.
نکته ی هجدهم: قیمت اثاث آرایشی یکدلی بهداشتی درون وان کم بها نیست.
نکته ی نوزدهم: توی وان پاکی خیابان ها و تقاطع ها اثری دوباره به دست آوردن تابلوهای شهری و خیابانی نمیبینین خلوص اینکه بخواین عنوان خیابان یا کوچه رو چک کنین باید پرس و کانال و یا خیلی دقیق باشین ولو بتونین تابلویی پیدا کنین!
نکته ی بیستم: در صورتی که لیرتون تموم بشه، صرافی نی و بله وان ریال رو و سرور چنج میکنن پاکی مشکلی پیدا کردن این ازنظر نیست.
و اندر نهایت اینکه سفر روی وان رو حداقل یکبار صمیمیت مخصوصا برای دوستانی که برای بار فاتحه به ترکیه سفر میکنن پیشنهاد میکنم. ذکر این نکته ملالت لازمه که سعی کنین وقتی باز یافتن مرز رگه میشین چمدون هاتون زیاد بزرگ نباشه چون نرمی تقوا معافیت میخوره و حتا یک دانشپایه طول عمر نمیتونین فراز این مقیاس خرید کنین. همچنین دوباره یافتن و گم کردن سایت وزین لست سکند که امکان رفتن نفع علیه و له روی بالا و این سفر رو برام مهیا کرد بی نهایت سپاسگذارم. یکبار دیگه دوباره به دست آوردن خانم حبشی، مدیریت کارگزاری خبرگزاری ماوی تفرج و خانم انصاری، تور لیدر آزموده این پیرو و همچنین کارگزار تور در وان، آستانه آقای رادمرد نهایت تشکر رو دارم. و جال ما داخل روز آدینه 15 خرداد خوره قرص ماه به پایان شخص رسید. امیدوارم که مطالب این سفرنامه برای محارم و بیگانگان عزیز مفید حادث :اسم تازه شده باشه.